Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

AK och JJ är dem händer jag anser är svårast att spela, vilket har inneburit att jag bara limpar in med dem för att sedan kasta ifall jag inte träffar. Jag vet att detta egentligen är fel, men då jag höjt ordentligt innan floppen utan att träffa, samt då det kommit ut överkort på brädan då jag haft JJ tycker jag det blir svårspelat och möjligheterna till förlust blir stora.

Hur bör jag spela dessa händer? Lirar på lowstakes på Prima, så höjningar respekteras ju inte direkt. Folk synar med vad som helst och kan sätta de mest otänkbara grejorna.

* RP och flytt till THe - QoS *

Postad

En höjning preflop tycker jag du borde göra, får du bara med dig en eller två motståndare så kan du gott betta ut floppen, man kan ofta ta hem potten där.

Det viktiga är att du är beredd att då lägga ner handen vid stora omslag

Postad

Om det är många spelare med, där du vet att de som spelar inte är fiskar, så

agera extremt vaksamt. Flera gånger har jag slängt denna hand utan tvekan,

pre-flop, då jag vet hur tighta vissa spelare kan tänkas vara.

(Självklart har det höjts innan mig.)

Postad
Vad är lagom höjning på dem händerna preflop? Hur ska jag rent allmänt agera då jag bettar stort (utan träff) och dem slowplayar? Ska jag betta hela vägen ut?

En lagom höjning preflop borde vara mellan 3-5 BB och får du en eller två syn och brädan är relativt ofarlig bör du betta även på flopp (man vinner ofta potten redan där). Får du syn på och turn inte hjälper dig så bör du sakta ner lite om du inte sätter honom på en draghand.

Postad
AK och JJ är dem händer jag anser är svårast att spela, vilket har inneburit att jag bara limpar in med dem för att sedan kasta ifall jag inte träffar. Jag vet att detta egentligen är fel, men då jag höjt ordentligt innan floppen utan att träffa, samt då det kommit ut överkort på brädan då jag haft JJ tycker jag det blir svårspelat och möjligheterna till förlust blir stora.

Det här förstår jag inte. Kommer det överkort bör du ju kunna minimera dina förluster tämligen enkelt. Är väl värre om JJ blir överpar, och du möter QQ+, eller om nåt äckel klonkar tvåpar med 3-6.

Jag höjer alltid dessa händer (19 ggr av 20), och re-raisar ofta.