BornToRunQQ Postad 12 Januari , 2012 Rapport Share Postad 12 Januari , 2012 Hej ! Har tänkt att skaffa mig ett sådant kort , men har lite snabb frågor . Istället för att läsa igenom hela deras faq på engelska går det nog snabbare här Vad kostar kortet att ha ? Engångssummor osv ? Årsavgift ? Går det att handla med kortet på ICA tex ? Dras det en avgift varje gång? Hur funkar det med bankomater ? Avgift ? Hur är kontot kopplat till mig ? Menar skatt mässigt osv ? Är det kopplat på samma sätt som SEB/SWEDBANK, att det kan granskas av översittare osv ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nadir Postad 12 Januari , 2012 Rapport Share Postad 12 Januari , 2012 spännande fråga http://www.skatteforum.se/nyborjarfragor?ICA Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hankie123 Postad 12 Januari , 2012 Rapport Share Postad 12 Januari , 2012 Kortet kostar 10€, tycker det är jättevärt (: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
juventini Postad 12 Januari , 2012 Rapport Share Postad 12 Januari , 2012 Kortet kostar 10€, tycker det är jättevärt (: Korten har då inte kostat någonting de gånger jag har beställt. Jättevärt och jättevärt. Du betalar ju 2,5% i växlingsavgift förutsatt att du har EUR på ditt konto och (2,5%)x2 om du har kontot i annan valuta och handlar i Sverige. + avgift för uttag osv. Värt om du har ett kort för varje vettig valuta (EUR, USD, GBP) och är i ett land där valutan används. Att använda som kort i Sverige, sjukt ovärt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BornToRunQQ Postad 12 Januari , 2012 Författare Rapport Share Postad 12 Januari , 2012 Men mitt Konto på MB är ju i SEK nu. Tar jag ut pengar i Sverige är det ju med i SEK. Blir det avgift ändå ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
juventini Postad 12 Januari , 2012 Rapport Share Postad 12 Januari , 2012 Du kan inte ha SEK som valuta på kortet så det blir (2,5%x2) när du handlar isf. Om det inte har ändrats de senaste 3 månaderna dvs Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BornToRunQQ Postad 12 Januari , 2012 Författare Rapport Share Postad 12 Januari , 2012 SÅ med andra ord är det smart att ändra valuta på MB acc då, för i nuläget är det SEK och det blir stor % då ? Vad är bäst enligt er? $ eller € i valutan ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mohican Postad 12 Januari , 2012 Rapport Share Postad 12 Januari , 2012 SÅ med andra ord är det smart att ändra valuta på MB acc då, för i nuläget är det SEK och det blir stor % då ? Vad är bäst enligt er? $ eller € i valutan ? Visste inte att det gick att ändra valuta på MB. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
juventini Postad 12 Januari , 2012 Rapport Share Postad 12 Januari , 2012 Tror inte att man får ändra valuta på befintliga konton. EUR är den bästa valutan att använda. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lolle Postad 13 Januari , 2012 Rapport Share Postad 13 Januari , 2012 Om jag tar ut pengar i USA med det och har mitt konto i USD sa blir det alltsa ingen vaxlingsavgift? Bara 10Euro och sedan nan liten uttagsavgift alltsa? Kan vara vart da jag vill fa ut mina pengar fran moneybookers pa ett billigt satt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pele08 Postad 13 Januari , 2012 Rapport Share Postad 13 Januari , 2012 Tror inte att man får ändra valuta på befintliga konton. EUR är den bästa valutan att använda. Bara stoppa in en lite större summa, fråga om vip sen inga problem. Annars bara att avsluta kontot och öppna nytt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
juventini Postad 14 Januari , 2012 Rapport Share Postad 14 Januari , 2012 Om jag tar ut pengar i USA med det och har mitt konto i USD sa blir det alltsa ingen vaxlingsavgift? Bara 10Euro och sedan nan liten uttagsavgift alltsa? Kan vara vart da jag vill fa ut mina pengar fran moneybookers pa ett billigt satt. Nej, ska inte vara någon växlingsavgift då. Bara en mindre avgift för uttag på typ 15kr eller något. Kortet kostar fortfarande ingenting enligt min erfarenhet Bara stoppa in en lite större summa, fråga om vip sen inga problem. Annars bara att avsluta kontot och öppna nytt. Du får fortfarande inte byta valuta på befintliga konton. Däremot får du ju ha obegränsat antal kontot i olika valutor så länge du är vip och och uppfyller omsättningskraven. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JohnnyDepp Postad 29 Juni , 2012 Rapport Share Postad 29 Juni , 2012 Angående saldot på kortet. Finns det möjlighet att själv välja hur mkt man vill ska ligga tillgänglig på MasterCard. Typ när man ska utomlands, vill man ju kanske inte ta med hela BR? MVH JD Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
edsf Postad 29 Juni , 2012 Rapport Share Postad 29 Juni , 2012 om man har mbkonto i sek och tar ut till bank blir det dubbel växelavgift? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Seriks Postad 30 Juni , 2012 Rapport Share Postad 30 Juni , 2012 om man har mbkonto i sek och tar ut till bank blir det dubbel växelavgift? ne Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts