Gå till innehåll

Bli av med Tells?


baang

Recommended Posts

Har funderat lite på hur man ska göra, men inte läst något om det i nån bok eller hittat nåt på nätet.

 

Har ni något tips, både för att bli av med tells och att upptäcka sina egna tells?

 

Brukar försöka hitta ett sätt att sitta på vid början och sedan försöka gå igenom de innan jag tittar på varje hand.

 

Ex: Gå igenom tyst för mig själv, rak i ryggen, huvudet nedåd, högerhanden på knäet. (som ex. är ju)

 

Sedan kan det ju hända att man ändrar sig medvetet under spelets gång för att förstärka intryck av bra/dålig hand.

 

 

Brukar efter ett tag iaf glömma av mig själv, vad/hur gör ni?

 

Vet inte om detta är rätt ställe för posten men jag antar att de mycket noga och aktiva adminsen kommer påminna mig om detta :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Har ni något tips, både för att bli av med tells och att upptäcka sina egna tells?

 

Jag försöker alltid spela på samma sätt ovaset om jag har nada eller bästa möjliga handen. Dvs, alltid satsa, röra på markerna, röra på sig själv osv på samma sätt som tidigare under spelet. Jag undviker även att röka/äta när jag spelar en hand.

 

För att se sina egna tells så måste man nog försöka tänka på hur man agerar/agerade under en "hand".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

Jag kan inte särskilt mycket om tells och dylikt eftersom jag inte spelar särskilt mycket seriös offline poker, men mot sämre (men som iallafall gör ett ärligt försök att plocka upp tells) spelare kanske det är bra att ha en repetoar av olika ritualar och välja en på måfå.

 

Då kommer någon eventullt tro: senast när han gjorde så bluffade han och kommer således calla med en bluff-stoppare medans du vänder upp nötterna.

 

Knappast någon vattentät strategi, men om inte annat kan det hjälpa dig att minimera ofrivilliga tells genom att ersätta de med frivilliga. Tells kommer ju ofta när man inte riktigt vet vad man ska ta sig till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tells kommer ju ofta när man inte riktigt vet vad man ska ta sig till.

 

Mja, många tells är ju i högsta grad medvetna eller omedvetna, dock kanske inte direkt grundade på att spelaren ifråga är "rådvill". Exempelvis:

 

"Medveten tell":

 

En spelare som ska bluffa är väldigt aggressiv och "bestämd" i sina rörelser, han försöker gestalta att han har en stark hand.

 

"Omedveten tell":

 

En spelare bettar i ett visst mönster/med vissa belopp beroende på vilka kort han har pre-flopp. Han är inte medveten om detta själv men för en duktig spelare som suttit länge vid samma bord blir det alltmer uppenbart ju längre tiden går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mja, många tells är ju i högsta grad medvetna eller omedvetna

 

Jag skulle tillome vilja påstå alla :D

 

 

 

Hur som helst, som jag förstod det var det inte tells i strategier och dylikt vi pratade om utan enbart ofrivilliga kroppstells, eftersom han skrev:

 

Ex: Gå igenom tyst för mig själv, rak i ryggen, huvudet nedåd, högerhanden på knäet.

 

 

 

och det var det jag inriktade mitt inlägg på. Annars har du såklart rätt med det du skrev.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jomen, tesen var ju att "många tells är antingen medvetna eller omedvetna".

Snerki påpekade bara det uppenbara att varenda tell i hela världen faller i den kategorin eftersom den antingen är medveten eller omedveten, och gjorde sig lite lustig på köpet.

Du glömmer att jag har läsförståelse som en 5-åring. Jag kommer ändå inte förstå era tillrättavisningar, så det är ingen idé att ni ens försöker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...