Gå till innehåll

SantaOnTilt spelar live


SantaOnTilt

Recommended Posts

  • Svars 79
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

morfar, en liten åttioårig tjockgubbe har haft enklare ställningar än sådär hela sin snickarkarriär! ju bättre man är, desto enklare ställningar.

 

Kryssningarna du ser är endast för vattring/hålla uppe allt.

 

Själva ställningen är 3st reglar samt 3*-'stöd' och sedan har vi fäst några reglar att gå på, tror inte man kan göra en icke godkänd "ställning" mycket smidigare och samtidigt relativt stark, vi är 2 personer på 80-85kg så den måste palla lite tryck. Tycker den blev rätt så praktisk, men jag är ingen snickare. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ville mest bara få fram att man som amatör finner de flesta anläggningar förbryllande svaga, trots att proffsen byggt dem med bra marginal! =) din pappa är nog rätt duktig :)

 

ah fattade nu vad du syftade på, så amatör är jag ^^ nej, jag syftar faktiskt på de plankorna som ligger, jag är livrädd varenda gång jag jobbar på en sån +2m upp :S

 

Jo det stämmer nog ganska bra, man ser snickare som springer runt på tak på rasfärdiga hus, men inte är dem oroliga =)

 

Ikväll blir det lite livepoker med pokerkompisar här hemma i Hultan, ska bli lite kul, det som det går ut på mest är väl att tjata och kröka ner sig, perfekt alltså!

 

Här kommer några bilder ifrån byggdag #3;

img1474t.jpg

 

img1480r.jpg

 

 

Idag blev det inget gjort pga ett jävla skyfall, hoppas på bättre väder imorgon.

 

Ha en bra helg!

 

// Matz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser fint ut.. Tog det lång tid/ var det svårt att gjuta plintarna?

 

Det går rätt så fort och är faktiskt inte alls svårt, det tar cirka en dag för cementen att torka. :-)

 

hahaha vadfan är detta? Lääänart bygger hus på fritiden?? Mindblooooowing :-) // Gust

 

Heeeeey! Vart håller du hus egentligen? Jag försöker göra lite om dagarna, sjukt imo! 8-)

 

Byggdag #4;

 

img1487ht.jpg

 

img1492cs.jpg

 

img1494h.jpg

 

Tyvärr är bilderna inte så bra i mörker, bilderna är tagna med iphone. Dessa bilderna är ifrån förra torsdagen så vi har kommit en bra bit längre.

 

Igår va det en tråkig dag på bygget, jag va på riktigt dålig humör hela dagen.

 

// Matz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härregud vad tråkig denna dagbok blev nu...skriv om mer drama istället!

Action to the people with no monäy

 

 

Du kanske har rätt Masken, men jag vill inte skriva för mycket sjuka saker här, har så många roliga historier ifrån resor... Grejen är att man kan låta som ett jävla rövhål om jag skriver om de sakerna här, kan låta bragigt och äckligt. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske har rätt Masken, men jag vill inte skriva för mycket sjuka saker här, har så många roliga historier ifrån resor... Grejen är att man kan låta som ett jävla rövhål om jag skriver om de sakerna här, kan låta bragigt och äckligt.

 

Sätter 100 spänn på att 95% av dom historierna börjar med "en gång när jag vet sketa full"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm, ska se hur man kan kasta in lite roliga saker. Dvärgar och sexuella-handlingar finns det väl någon historia om som man kanske skulle ta upp här... Någon utav alla minnena ifrån Thailand kanske.

 

Ska tänka lite på'et! Ioma det oftast inte bara är jag som är inblandad så blir det ganska så sjukt.

 

Till pokerz igår började dagen helt is, jag började med att steama av någon anledning, vilket var ganska så jävla efterblivet. Kvällen innan så hade jag sprungit som en gud och spelat ok, det dagsplusset blev på 1100bb. Nu började jag gristilta dagen efter för att jag droppade 300bb insta, doesn't make sense. Jag tog ett 2h break kom tillbaks och vände på steken till 300bb+.

 

Vi är ett litet gäng som är sugna på att åka och grinda lite live, antagligen aviation club, men inget skrivet i sten ännu, måste kika lite lägenheter osv först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Tjoooohoooo!

 

Det har varit en fullspäckad vecka med mycket dricka och lite spel... I måndags kom GinoFelini (antagligen felstavat) och hälsade på, den ödmjuke gotlänningen som aldrig någonsin är på gotland utan spenderar 300 dagar om året på hotellrum, ez game osv, gillar man att resa så gör man.

 

Måndagen blev lite slirig, vi började på lokala puben för att avsluta med en hel del sprit o bärs, en vanlig måndag typ. Resten av veckan så har jag spelat lite till och från, men mestadels chillin'. Jag har inte hunnit med att bygga så mycket mer på förrådet som vi håller på att slå upp, tyvärr.

 

Häromdagen så var det kul att vara mig, lyckades hitta en +$11,2k session vilket var riktigt kul, va ett tag sedan jag har en plusdag på över 10k, den välkomnades varmt och jag hoppas på att flera såna dagar kommer. Jag vet att min senaste good run beror enbart på fåret som jag fick av GinoF, thx m8!

 

img1521yd.jpg

 

 

Ikväll så är planen att sitta och ta några bärs och bara ta det riktigt lugnt.

 

Cheers

 

// Matz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Häromdagen så var det kul att vara mig, lyckades hitta en +$11,2k session vilket var riktigt kul, va ett tag sedan jag har en plusdag på över 10k, den välkomnades varmt och jag hoppas på att flera såna dagar kommer. Jag vet att min senaste good run beror enbart på fåret som jag fick av GinoF, thx m8!

 

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA :D :D :D hoppas du klappar fåret jätte försiktig!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:shock: Tänkte exakt samma sak idag :mrgreen: Inte ordagrant men samma tankebana hehe

 

Edit: Grattis till plusset också btw =)

 

Thx bud! :-)

 

Jag har inte uppdaterat något mer ang. förrådet så här kommer ett gäng bilder.

 

img1522dq.jpg

 

img1524m.jpg

 

img1526yt.jpg

 

 

Hade en liten rolig grej som hände igår, men den sparar vi på tills imorgon.

 

Ha det!

 

// Matz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...