Gå till innehåll

problem med att ansluta till tradlost natverk! hittelon utlovas


tilta_mitt_liv

Recommended Posts

hej!

 

Jag har precis anlant till en ny stad i nordamerika dar jag ska bo i 6 mander for studier, jag har styrt en lagenhet och tradlost internet tillkommer. Det finns en router D-link och for min flickvan fungerat internet felfritt... Hon skrev bara in koden for natverket som vi fatt av lagenhetsinnehavaren och borja surfa...

 

Det funkar inte lika bra for mig.... jag forsoker ansluta som vanligt men istallet for att fa mojligheten att skriva in losenordet for natverket kommer det upp "YTTERLIGARE INLOGGNINGSINFORMATION KRAVS FOR ATT LOGGA IN PA DETTA NATVERK" sen far jag tva alternativ

 

Ange eller valj ytterligare inloggningsinformation eller

Anslut till annat natverk

 

Jag valjer da det forsta alternativet och ett fonster "ange referenser" ploppar upp och jag ombeds att skriva in

Anvandarnamn:

Losenord:

Inloggningsdoman:

 

Alla andra natverk jag testat sa kommer jag direkt till losenordsdelen utan detta krangliga och omstandiga mellansteg... SNALLA HJALP MIG, 50 kr pa SVS till din som lyckas ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vi kom hit igar. tjejen anslot me sin mac och de funka klockrent direkt. sen kom jag med min dell och problemet som jag tidigare beskrev uppstod.. sa de gar inte att komma runt pa ngt satt? folk pratar om WEP OCH WBA men jag hjjar inte. vill ba fa igang internet sa jag kan forlora pengar pa kortspel pa internet :-) tung eru som svarar sa snabbt forresten, HBG 4-ever sir

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vi kom hit igar. tjejen anslot me sin mac och de funka klockrent direkt. sen kom jag med min dell och problemet som jag tidigare beskrev uppstod.. sa de gar inte att komma runt pa ngt satt? folk pratar om WEP OCH WBA men jag hjjar inte. vill ba fa igang internet sa jag kan forlora pengar pa kortspel pa internet :-) tung eru som svarar sa snabbt forresten, HBG 4-ever sir

 

Det vi hade i Thailand var låst till 2 datorer och då var det företaget Trues router som vi fick hyra. Inte mycket till hjälp tyvärr, men kanske något att kolla upp. WEP är väl typen av kryptering om jag kommer ihåg det rätt.

 

Önskar jag kunde hjälpa till nu när du är trevlig mot HBG men sorry :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...