Gå till innehåll

Moe och pwnarn skriver i grupp


POkaa

Recommended Posts

  • Svars 146
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Spelat en del idag och hittat +120$. Har en liten paus från svs. Planen är att komma tillbaka taggad och krossa i maj. Även bli coachad av pwnarn. Har jobbat mycket med mitt spel på senaste, filmer, böcker, artiklar, anteckningar gått igenom PT. Har insett att jag är sjukt dålig=) Poker är roligt igen! THE ONLY ONE WHO CAN PREVENT YOU FROM MAKING THE BEST DECISIONS IN A POKER GAME IS YOURSELF.

 

Tog en runda på 6km vid stranden idag. Så sjukt otränad man blivit. Sprungit ett par ggr nu så bara fortsätta kämpa så ska det nog börja gå lättare. Även lagt om kosten en del. Känns bra. Ska ut och fota imorgon om det inte är skitväder.. Någon som är duktig på att fotografera och vill dela med sig av lite kunskap?

 

Mvh

Spanien2012

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt att det börjar lossna! Känner själv att jag fastnat lite. Tips på något bra studiematerial?

 

Hmm, har mest kikat på pokercampus. Tycker det finns bra filmer för svs-spelet där. Finns en del gamla filmer i arkivet som fortfarande håller klass. Hittade ett par artiklar på nätet som var läsvärda också, kan kolla om jag kan luska fram. Har gått igenom "the poker mindset" som är bra för den psykologiska delen, vilket jag haft/har en del problem med.

 

Laddade förövrigt ner Camtasia idag och spelade in en 30min under dagens session. Blev 6h spel i sträck. Inga problem alls med att hålla fokus. Var i hålet ett tag men vände och fick vinna +60$ och RB på det.

 

Vaknade av regn och åska imorse. Vilket var sådär semi-mysigt=) Blev en lunch på favoritresturangen som ligger runt hörnet, tallarines till förrätt, pincho med omellet till main och crema catalana till efterrätt. Allt som allt 9€ kändes väldigt värt. Blev även en sväng till ett köpcentrum där det köptes nån tisha. Gillar Pull and Bear o Bershka butikerna här, även Zara för den delen. Imorgon blir det träning och om det blir tid över(regn) blir det en del grind. Nu ska jag krossa pwnarn i age of empire. Tja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt bra spel. Har suttit och kollat streamade matcher senaste tiden och tycker det är sjukt bra underhållning när de bästa spelar. Har dock tappat bort min installationsskiva till expansionen så har inte blivit något spelade för egen del (var dessutom urusel back in the days när man spelade :mrgreen:).

 

Här är lite streams som kan rekommenderas:

 

http://www.twitch.tv/tyranttheviper

http://www.twitch.tv/aoewithdreaivis

 

Dessutom är det på väg en inofficiell expansion. Sjukt att spelet fortfarande lever =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt bra spel. Har suttit och kollat streamade matcher senaste tiden och tycker det är sjukt bra underhållning när de bästa spelar. Har dock tappat bort min installationsskiva till expansionen så har inte blivit något spelade för egen del (var dessutom urusel back in the days när man spelade :mrgreen:).

 

Här är lite streams som kan rekommenderas:

 

http://www.twitch.tv/tyranttheviper

http://www.twitch.tv/aoewithdreaivis

 

Dessutom är det på väg en inofficiell expansion. Sjukt att spelet fortfarande lever =)

 

Ja, AOE är fan det ultimata spelet. Verkligen underskattat. Finns på TPB.se om du är spelsugen, sjuka lirare på länkarna där. :-)

 

Just avslutat en 10h pokersession där jag hade väldigt mycket otur. Inge tiltande och det är jag jäkligt nöjd över. Framsteg där. Blir bra RB om inte annat. Tar paus till måndag då pwnarn kommer ner för en vecka. Då är planen är att börja tura och vinna pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte haft något vidare pokersug i helgen. Försökte trycka igång längre sessions både idag och igår fast blev mest blä. Har suttit och nöt AOE istället hehe. Nu blir det lite serier o sova sen in till Barcelona för att möta upp pwanarn. Blir en vecka med poker, sol, fest. Förhoppningsvis ska vi få in en del volym o bli bättre pokerspelare dessutom. Real spelade 0-0 också, gött! :-)

 

Förresten, nån som kan reka schyssta böcker? Gärna självutveckling. So far har jag detta på beställningslistan:

The mental game of poker

Fooled by randomness

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte haft något vidare pokersug i helgen. Försökte trycka igång längre sessions både idag och igår fast blev mest blä. Har suttit och nöt AOE istället hehe. Nu blir det lite serier o sova sen in till Barcelona för att möta upp pwanarn. Blir en vecka med poker, sol, fest. Förhoppningsvis ska vi få in en del volym o bli bättre pokerspelare dessutom. Real spelade 0-0 också, gött! :-)

 

Förresten, nån som kan reka schyssta böcker? Gärna självutveckling. So far har jag detta på beställningslistan:

The mental game of poker

Fooled by randomness

 

Rekommenderar alltid munken som sålde sin ferrari av robin sharma. Min personliga favorit på området.

 

Senaste självutvecklingsboken jag läste var happiness av Richard O'Connor. Tyckte boken var mycket intressant även om jag vid tidpunkten inte var speciellt nere =)

 

Finns ju en mängd bra böcker på området och dessa var bara de två första jag kom att tänka på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turade in ett 4tal o tasha gav mig 40$ lol. Springer!

 

Edit: Kan dra av en seriösare updatering när jag ändå sitter här o slögrindar. Idag har vi varit på ett stort köpcentrum där det blev en del kläder o donken. Sen har vi gått omkring här i stan o kollat. Har regnat idag också så blev en chill-dag. Fick in 7km löpning också. Kändes väldigt lätt idag o springa vid beachen med bra musik o småregnigt o blicka ut över havet kan vara det bästa som finns=)

 

Om det blir sol imorgon åker vi in till Barcelona. Blir fotboll på stranden o lite turistgrejer, sushi o bio. Några timmar naetpoker nu då, sen sova!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade typ en hundring $ på gårdagens spel. Dyngsrytmen är kass igen så blir eventuellt dygning inatt. Kommer få in en del volym då. Börjar faktiskt sakna gamla SvS igen. I maj då jäklar!

 

Har egentligen ingenting nytt att komma med så bjussar på en balkongbild:-) Blir en del chillande här i sommar:

 

dsc10412.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer det "rapporterade" inlägget //Crappy

Sitter i bilen på väg ut till girona för att lämna pwanarn på flygplatsen. Mina iphone madskrivarskills suger dock. Blev lite spel under natten o fick vinna en hunka dolls. Kommer nog göra nått roligt projekt i maj, typ spela 12h/dag på nl50 då jag kommer ha väldigt fin rb. Tar upp SvS spelet i maj också. Tar en paus från pf tills dess.

 

Efter vi lämnat blir det en frukost hos tjejens föräldrar uppe i bergen. Efter det in till BArca för att mysa runt. Sushi o bio!=)

 

Ses i maj! GL med spelet alla=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ähh har tråkigt så skippar pf-pausen. Dygnsrytmen är rekorddålig, tog mig ur sängen 15.30 idag. Krävs en dygning, problemet är att jag bli så sjukligt trött att det verkligen inte går haha. Har misslyckats med alla mina senaste dygningsförsök. Börjar bli gammal vid 22 :/ iaf tänkte lägga upp en plan för att hålla mig vaken till 21-tiden. Grind till 10 sen ut o springa en mil. Ta tåget in till Barcelona, käka sjuka mängder sushi o lalla runt. Borde fungera! GL till mig=)

 

Bokar även Sverige imorgon, sticker dit i slutet av april för en mysvecka. Lalla runt i skogen med föräldrarnas valp. Riktigt fint. Sökte även uni till hösten och det blev civilekonom, 3 gången gillt sas. Dags att växa upp=)

 

Tror jag fick med allt nu. På grinden nu! btw, spotifyradion är nötig..

 

 

Vilken kvinna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4h o 10$ upp! :rolleyes: rätt kallt vid borden men plus är alltid plus, siktar på att 20x det imorgon=).

Inte har det blivit nå spanskaplugg förutom att jag sitter o sargar nån tjej från Peru nu. Hon har fått i uppdrag att lära mig spanska hehe:-D.

 

Blev nästan en fylla ikväll men beslutade att spara den till imorgon då vi ser Barca krossa i el clásico (inte barca-fan men hatar real). Kommande planer för veckan är att försöka ta mig en tur till Frankrike o bocka av det på listan. Även Andorra, Monaco, Portugal ska betas av inom närmsta månderna.

 

Aight, Sherlock.holmes.a.game.of.shadows nu sen hitta bingen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...