Gå till innehåll

PokerStars.fr - Handelsbanken?


WannaSeeMyPig

Recommended Posts

Tänkte registrera mig på pokerstars.fr och får upp meddelandet om att man endast kan casha ut till banker inom EU/European Economic Area. Sverige är ju med i EU och jag antar då att Handelsbanken är okej men tänkte att det är säkrast att fråga här!

 

Så det är inga poblem med handelsbanken och PokerStars.fr?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej kör på :)

 

Ok, tackar!

 

Så pokerstars.fr är öppet för svenskar?

 

Yepp!

 

 

Bra information, tackar.

 

Är det samma turneringsschema som i den vanliga klienten?

 

Får man spela på pokerstars.it också? :-D (hittade ingen info om det på hemsidan)

 

Det har ej samma turneringsschema.

 

Pokerstars.it är låst för italien.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

högre

 

Hmm helvete också trodde inte att de skulle vara ngn nämnvärd högre rake på turneringar men det verkar det vara. En niondels rake på vanliga turneringar och sinnessjuk rake på KOs, typ 70+20+10...

 

Fan verkade så nice p.g.a färre spelare men fortfarande rätt dugligt många turneringar i jämförelse med Stars...

 

Är det ovärt att köra turneringar på stars.fr? Hur är raken i jämförelse med typ svs och andra eu sidor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värdet nu är ungefär som övriga sajter, på de högre cg-nivåerna och i de dyrare turneringarna är det ganska stor andel nordeuropéer vilka oftast är väldigt solida. Rejken på midstakes är ganska mkt högre och man får ganska liten del tillbaka så imo är det inte ens nära att "värdet" täcker upp för den nackdelen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm helvete också trodde inte att de skulle vara ngn nämnvärd högre rake på turneringar men det verkar det vara. En niondels rake på vanliga turneringar och sinnessjuk rake på KOs, typ 70+20+10...

 

Fan verkade så nice p.g.a färre spelare men fortfarande rätt dugligt många turneringar i jämförelse med Stars...

 

Är det ovärt att köra turneringar på stars.fr? Hur är raken i jämförelse med typ svs och andra eu sidor?

Det är 90+10, 20 är bountyn man får när man slår ut spelare, så den delen ingår i prispoolen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är 90+10, 20 är bountyn man får när man slår ut spelare, så den delen ingår i prispoolen.

 

Jo det har jag förtstått men stars.com kör i det exemplet 70+20+7. Stars.com rake utgår bara från den fasta prispoolen med 10%(oftast), vilket gör att det rakemässigt blir en jätteskillnad i bounty-turneringar mellan .com och .fr.

 

Inte jätteskillnad i en turnering men spelar man mycket så blir det ju en ganska fet del tillslut.

 

Nåja jag tänker ge PokerStars.fr en chans ändå. Orkar inte med att varenda turre har 3k+ spelare på .com på den låga nivån jag spelar, blir sån sinnessjuk varians att det är löjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser det ut med skattefrågan på .fr? Tillhör .fr samma som .com som ligger på någon engelsk ö eller är .fr belagt någonstans inom EU/EES?

 

Lyckas inte hitta något men eftersom man som europé men icke fransos endast kan casha ut till en enskild bank och bankkonto som man registrerar som måste vara inom EU/EAC så vågar jag säga att det man inte får skatta på vinster. Icke-européer tillåts inte. Sidan är reglerad av franska regeringen också.

 

Edit:

 

F.ö var det knappt några problem med att casha ut tidigare på ftp/stars.com ändå så vida man inte vill casha ut mer än 10 000 i veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckas inte hitta något men eftersom man som europé men icke fransos endast kan casha ut till en enskild bank och bankkonto som man registrerar som måste vara inom EU/EAC så vågar jag säga att det man inte får skatta på vinster. Icke-européer tillåts inte. Sidan är reglerad av franska regeringen också.

 

Edit:

 

F.ö var det knappt några problem med att casha ut tidigare på ftp/stars.com ändå så vida man inte vill casha ut mer än 10 000 i veckan.

 

Okej okej tack! Har hört från andra håll att det där verkar vara lite utav en gråzon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Reggad på Isle of man under FAQ om man ska gå på det.

 

Fick hem ett brev med en AVC-kod som man måste ha för att aktivera kontot helt på det står det:

 

Pokerstars. All rights reserved. Reel Malta Limited, Villa Seminio, 8, Sir Temi Zammit Avenue, Ta' Xbiex XBX1011, Malte.

 

Så är .fr registrerat på malta som många andra eller är det något ställe i Frankrike som heter Malte/Malta där kontoret är? Borde ju iofs vara Isle of Man om det står så men går att spekulera lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...