Gå till innehåll

NLT - AKo mot mycket action pre-flop.

Recommended Posts

Postad

En hand från gårdagens session som jag började fundera över. Inga speciella read på spelarna, har fullt upp att multitabla.

** Game ID 406758756 starting - 2005-07-02 01:19:59

** French Mayfly [Hold 'em] (0.10|0.20 No Limit - Cash Game) Real Money

- April22 sitting in seat 1 with $19.75

- J-fruergaard sitting in seat 2 with $15.00

- jl2003 sitting in seat 3 with $4.25

- PokerPepsi sitting in seat 4 with $19.40 [Dealer]

- PrankMnky883 sitting in seat 5 with $42.58

- Jonkzor123 sitting in seat 6 with $40.75

- petradahl sitting in seat 7 with $6.00

- sisterowendy sitting in seat 8 with $36.30

- hens sitting in seat 9 with $22.40

- ante_j sitting in seat 10 with $5.25

PrankMnky883 posted the small blind - $0.10

Jonkzor123 posted the big blind - $0.20

** Dealing card to Jonkzor123: A :club:, K :spade:

petradahl called - $0.20

sisterowendy folded

hens folded

ante_j folded

April22 folded

J-fruergaard called - $0.20

jl2003 called - $0.20

PokerPepsi raised - $0.80 4xbb, KQ-J, AK-T eller PP skulle väl vara ganska troligt.

PrankMnky883 called - $0.80 Samma

Jonkzor123 called - $0.80 Synar bara, rätt/fel?

petradahl went all-in - $5.80 Limp sen re-raise all-in, brukar ju betyda stark hand. TT-AA eller AK kanske. Inte en aning faktiskt, men var ju en short stack, så behöver inte betyda KK-AA tycker jag.

J-fruergaard folded

jl2003 folded

PokerPepsi called - $6.00 Båda synar, vet inte riktigt hur starka händer dom skulle kunna ha nu. Förmodligen är dom rätt så starka. Men klart på denna nivå övervärderas ju en del A:n och även PPs.

PrankMnky883 called - $6.00 Den här killen synar efter en gått all-in och en synat, borde ju ha en riktigt stark hand. Men borde han inte re-raisea med KK-AA? Saken är den att denna spelar verkar faktiskt ha hyffsad koll för att spela denna nivå, så att han skulle re-raise med KK-AA känns riktigt troligt.

Jonkzor123 ? Jaha, och vad gör jag i detta läge, mer än 3:1 i pottodds. Sitter verkligen ingen på AA eller KK i detta läge? Så vad gör jag, foldar, synar eller trycker?

Postad

Jag skulle foldat. Då 3 fi lastar in 30xBB var i potten så känns inte AKo lika bra längre. Du borde vara dominerad av en KK / AA. Kan iofs lika gärna vara A9o på 0.10/0.20. Men jag skulle kastat.

Postad
Jag skulle foldat. Då 3 fi lastar in 30xBB var i potten så känns inte AKo lika bra längre. Du borde vara dominerad av en KK / AA. Kan iofs lika gärna vara A9o på 0.10/0.20. Men jag skulle kastat.
Låter ganska vettigt. Men lillstacken kan ha många PP och AK-Q skulle jag tro. Sen killen som synar först är jag osäker på, men killen efter är jag hyffsat säker på att han skulle re-re-raisea med AA-KK. Nån som har nån annan åsikt eller håller med ampixo? :)
Postad

Med tanke på nivån och så borde de hålla i rätt svaga händer, men om någon håller i AA drar du näst intill dött, och mot t ex TT, AQ och KK har du inte ens 14%. (Iofs stiger du direkt till ~35% om ingen har AK/KK men då måste du ha en ruskigt fin read)

Postad

Med tanke på nivån och så borde de hålla i rätt svaga händer, men om någon håller i AA drar du näst intill dött, och mot t ex TT, AQ och KK har du inte ens 14%. (Iofs stiger du direkt till ~35% om ingen har AK/KK men då måste du ha en ruskigt fin read)

Postad

Lite dålig respons. Postar resultatet, så ni kan hacka på mitt spel :).

Jonkzor123 called - $6.00

** Dealing the flop: 4 :diamond: , 2 :diamond: , A :diamond:

PrankMnky883 checked

Jonkzor123 bet - $12.00

PokerPepsi folded

PrankMnky883 folded

petradahl shows: Q :spade: , Q :heart:

** Dealing the turn: 7 :spade:

** Dealing the river: 8 :diamond:

Jonkzor123 wins $24.10 from the main pot

Kände mig riktigt osäker hur jag skulle spela pre-flop, tiden började ta slut. Jag fylldes av desperation och just innan tiden tog slut så callade jag bara. Hur ska jag spela här tycker ni?

När jag väl callat pre-flop måste jag väl betta flop?