Gå till innehåll

Shahin89 hackad (?)


Luap

Recommended Posts

Semisäker på att Shahin89 har blivit hackad. Skickade en felstavad länk till will-hill (wiiliamhill.com/blablabla/blablabla) och bad om hjälp med att se om klienten fungerar. Är en longshot att willhill skulle äga en sådan domän och har programvaran där, så jag väljer att varna all i förebyggande syfte istället.

 

KLICKA INTE PÅ NÅGOT HAN SKICKAR.

 

Har försökt att ringa honom men får inget svar. Den som sitter på hans skype vägrar dessutom att ringa mig, så väljer att outa direkt iom risken att han blåser ngn. Har ni klickat på länken kan det vara läge att börja byta lösen från en säker dator asap. Ingen aning om vad som finns där då jag själv inte har klickat, men kan ju mkt väl vara en trojan som en eventuell hacker försöker sprida.

 

Någon nära vän borde kontakta shahin asap och hjälpa honom att byta lösen, få kontroll över emails osv från en säker datorn.

 

Skriver det lite här och var på forumet så att folk verkligen ser det i tid om det är så att det sitter ett äckel på hans konto. Har jag felpostat den här tråden är det bara att flytta den, men jag tyckte det var lämplig att lägga skiten i en egen tråd så att man eventuellt kan diskutera saken om det visar sig att han har blivit hackad.

 

Puss

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla som har klickat på något kan börja med att byta pass på alla viktiga konton (email, poker, facebook osv) från en säker dator (spring till en polare om ni måste), och sedan formatera alla datorer som kan tänkas vara smittade.

 

Backuppa inga systemfiler eller liknande, utan endast foton etc om ni prompt måste. Att ert antivirus inte har skrikit är ingen garanti för något. Troligtvis är trojanen hemmasnickrad, och då är det inget som säger att den någonsin kommer detectas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket bra att du skrev ut det här Luap och besparade oss potentiella klickare tid och pengar. Tyty

 

Stort på + på detta! Tack luppen som varnade folk direkt!

 

Verkar som att bara en person drabbats av detta. Vet att hackaren kommer läsa här så måste tacka er för att ni inte bytte lösen eller något.

 

Kommer obv formatera mina datorer och sånt shit. Så jävla tråkigt. Läskigt dessutom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...