Luap Postad 11 December , 2011 Rapport Share Postad 11 December , 2011 Semisäker på att Shahin89 har blivit hackad. Skickade en felstavad länk till will-hill (wiiliamhill.com/blablabla/blablabla) och bad om hjälp med att se om klienten fungerar. Är en longshot att willhill skulle äga en sådan domän och har programvaran där, så jag väljer att varna all i förebyggande syfte istället. KLICKA INTE PÅ NÅGOT HAN SKICKAR. Har försökt att ringa honom men får inget svar. Den som sitter på hans skype vägrar dessutom att ringa mig, så väljer att outa direkt iom risken att han blåser ngn. Har ni klickat på länken kan det vara läge att börja byta lösen från en säker dator asap. Ingen aning om vad som finns där då jag själv inte har klickat, men kan ju mkt väl vara en trojan som en eventuell hacker försöker sprida. Någon nära vän borde kontakta shahin asap och hjälpa honom att byta lösen, få kontroll över emails osv från en säker datorn. Skriver det lite här och var på forumet så att folk verkligen ser det i tid om det är så att det sitter ett äckel på hans konto. Har jag felpostat den här tråden är det bara att flytta den, men jag tyckte det var lämplig att lägga skiten i en egen tråd så att man eventuellt kan diskutera saken om det visar sig att han har blivit hackad. Puss Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Luap Postad 11 December , 2011 Författare Rapport Share Postad 11 December , 2011 Bekräftat att iaf en highstakeslirare klickat på länken. Leder till en sida som ser ut som will-hill, men som garanterat inte är det. Tyvärr tog han hem "klienten" "Min dator har redan dampa ur.." Äckliga horor som sprider sånt där. Usch fy blä Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pastan Postad 11 December , 2011 Rapport Share Postad 11 December , 2011 Klicka ABSOLUT INTE på någon länk som "jag" skickat! Jätteviktigt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Luap Postad 11 December , 2011 Författare Rapport Share Postad 11 December , 2011 Alla som har klickat på något kan börja med att byta pass på alla viktiga konton (email, poker, facebook osv) från en säker dator (spring till en polare om ni måste), och sedan formatera alla datorer som kan tänkas vara smittade. Backuppa inga systemfiler eller liknande, utan endast foton etc om ni prompt måste. Att ert antivirus inte har skrikit är ingen garanti för något. Troligtvis är trojanen hemmasnickrad, och då är det inget som säger att den någonsin kommer detectas. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Starfitter Postad 11 December , 2011 Rapport Share Postad 11 December , 2011 Måste ju vara någon som känner till Shahins bakgrund och vida kontaktnät? Vidrigt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Penils Postad 11 December , 2011 Rapport Share Postad 11 December , 2011 Tack för varningen. Är inte alla trojaner hemmasnickrade? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Opteron Postad 11 December , 2011 Rapport Share Postad 11 December , 2011 Bekräftat att iaf en highstakeslirare klickat på länken. Leder till en sida som ser ut som will-hill, men som garanterat inte är det. Tyvärr tog han hem "klienten" "Min dator har redan dampa ur.." Äckliga horor som sprider sånt där. Usch fy blä Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DavidDuzak Postad 11 December , 2011 Rapport Share Postad 11 December , 2011 Mycket bra att du skrev ut det här Luap och besparade oss potentiella klickare tid och pengar. Tyty Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KallOödmjukDiva Postad 11 December , 2011 Rapport Share Postad 11 December , 2011 Varning, bakom länken är ngt så pass bra att Luppen vill ha d för sig själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pastan Postad 11 December , 2011 Rapport Share Postad 11 December , 2011 Mycket bra att du skrev ut det här Luap och besparade oss potentiella klickare tid och pengar. Tyty Stort på + på detta! Tack luppen som varnade folk direkt! Verkar som att bara en person drabbats av detta. Vet att hackaren kommer läsa här så måste tacka er för att ni inte bytte lösen eller något. Kommer obv formatera mina datorer och sånt shit. Så jävla tråkigt. Läskigt dessutom. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pastan Postad 11 December , 2011 Rapport Share Postad 11 December , 2011 Ring mig direkt om jag skickar fler länkar eller så!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts