Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Jag är en newbie som spelar på svs lägstanivå 5-max...

Jag försöker spela mina draghänder offensivt men det går inte så bra, kanske tittar jag på saken ur ett för kort perspektiv men eftersom jag sällan träffar mina drag (så klart) och mina motståndare inte lägger sig blir väl detta EV-?

Borde jag bara spela dragen offensivt då jag möter folk som foldar tillräckligt ofta? Finns det någon ungefärlig gräns på hur ofta motståndaren skall lägga sig för att det skall vara värt att spela drag offensivt?

Alternativet blir att calla om jag har odds för det?

Tacksam för svar!

/Gazze

Postad

Semibluff/bluff: <- Tight Passiv <- Tight Aggressiv <- Lös Aggressiv <- Lös Passiv (troligtvis den spelare du mötte med ditt drag)

Angående hur ofta folk lägger sig, så kan du väll kolla det i Holdem Manager. Annars om du sätter potten på floppen och Fi lägger sig mer än 50 % så har du en profit där.

Postad

Så egentligen skulle man kunna tänka sig att man får räkna på oddsen kring att man träffar och sen därefter fundera på sannolikheten att FI foldar. Svarar lite själv på frågan men ska fundera lite mer på detta/läsa lite...

Jag har nog inte riktigt sett det som en semibluff att betta mina drag, snarare sätt det som att jag bygger en pot så jag kan få FI all in om jag träffar... Men det kanske blir för dyrt. =0/

Med odds menar jag naturligtvis implicerade odds.

/Gazze