Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Har ett litet dilemma som jag vill ha hjälp med. Spelar mycket MTT och har en tendens att busta ut lite för mycket med QQ och KK. Ligger helt klart back med dessa kort. Hur spelar jag dom bäst?

Skulle gärna höra ett exempel på hur du brukar spela dom så man får en inblick i det hela.. Ställer du alltid preflop ifall nån höjt?

Det är svårt att säga hur man spelar dom bäst beror mycket på din position, blinds nïvå, 6-manna bord 9/10-manna bord.

Är lite nyfiken vilken sida spelar du på?

Postad

Spelar på William Hill (annat nick) och Svs

Brukar ofta dega in allt direkt vid höjning. Jag är ju nästan alltid favorit att vinna och vill få max utdelning. Men kanske ska göra en standardhöjning/syn istället och se flopp och sen agera utifrån den. detta är nog ändringen jag kommer göra i mitt spel. Räcker det så?

Postad

Det är så jag spelat och det tenderar att gå back med den linjen. Om jag ser floppen tänker jag ju att jag kan folda vid alla A typ. Samtidigt om jag haft oflyt med oddsen fram till nu så ska det ju teoretiskt sätt vända snart och då funkar det att forsätta med min linje. Snårigt svar men vet inte riktigt hur jag ska tänka här