Gå till innehåll

Road to PLO1000 - Svs


DickNiaz

Recommended Posts

Pokern är verkligen enormt frustrerande just nu. Resultaten uteblir trots att jag trycker in hyffsad volym. Inleder varje session med att tappa 3-4 inköp innan jag ens hunnit få upp alla bord. Känns också som att spelet blivit lite lidande av detta, börjar få in det mer marginellt för att försöka få igång någon sorts medvind, men oftast får det motsatt effekt. Känns inte särskilt roligt att spela just nu heller så motivationen är låg. Tror jag ska satsa på några dagars paus där jag utnyttjar tiden till att söka lite nya jobb istället, det jag har nu betalar för dåligt för att jag ska vara bekväm med att ens spela poker just nu. Har helt enkelt inte råd med i princip några swings alls just nu eftersom jag hela tiden tvingas plocka av rullen för att finansiera vardagen. Det håller inte.

 

Jag ska till London nu i helgen och kolla fotboll, efter detta hoppas jag kunna hitta ett heltidsjobb och få lite mer trygghet i vardagen. Sen får vi se utifrån det helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 993
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Bestämt mig för att gårdagens aningen tiltade inlägg är mumbojumbo och jag självklart kommer gejma vidare och rida ut den här jävla variansen. Ser framför mig hur det släpper lagom till finalbordsbubblan av sunday million inom en snar framtid där mina kungar suger ut ess för enorm chippie. Det handlar om inställning som min gamle chef brukar säga.

 

Nu blir det gym och sen lite grind på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två dagar i rad har jag lyckats med konststycket att tappa 10 inköp på under 45 minuters spel. Finns det något mer tiltande än att springa skitdåligt i en halvtimme för att sedan behöva stänga ner och dra iväg? Från nu ska jag aldrig inleda en session om jag inte har minst två säkra timmars spel framför mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är ju ingen dans på rosor direkt..

 

Poker Stars $0.10/$0.25 Pot Limit Omaha Hi $0.05 Ante - 6 players - View hand 1650565

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BTN: $19.99

SB: $67.72

BB: $125.31

UTG: $62.55

Hero (MP): $50.84

CO: $60.97

 

Pre Flop: ($0.65) Hero is MP with A :diamond: 6 :diamond: 5 :diamond: A :heart:

1 fold, Hero raises to $1.15, 1 fold, BTN raises to $4.10, SB raises to $14, 1 fold, Hero raises to $46.65, 1 fold, SB raises to $67.67 all in, Hero calls $4.14 all in

 

Flop: ($106.23) 7 :club: T :spade: 8 :spade:(2 players - 2 are all in)

 

Turn: ($106.23) T :diamond:(2 players - 2 are all in)

 

River: ($106.23) 4 :spade:(2 players - 2 are all in)

 

Final Pot: $106.23

SB shows 9 :spade: 8 :heart: J :diamond: 7 :diamond: (a straight, Seven to Jack)

Hero shows A :diamond: 6 :diamond: 5 :diamond: A :heart: (a straight, Four to Eight)

SB wins $104.23

(Rake: $2.00)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir lite grindstuga med en polare ikväll/inatt och eventuellt imorgon. Ska bli jävligt skoj faktiskt då det var längesen man delade sina ups and downs med någon :) Kommer köttas en väldig massa händer och förhoppningsvis kan man göra nånting bra utan den patetiska mikrorullen man nu sitter på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha snyggt fynd :-D

 

Blev en jävla massa händer inatt, inget fungerande hm på datan för tillfället så vet inte exakt hur många.. Men 9 bordade i väl över 6 timmar iaf. Börjar ana en del luckor i mitt spel då det fortfarande går jävligt segt. Lillplussade iaf på sessionen efter mycket om och men. Ska försöka att tighta till mig betydligt idag och spela mycket mer abc poker än jag gör för tillfället. Då kanske jag slipper swinga 30 inköp/session.

 

Hur mycket jag än gillar stars klient så är det nog smartast för mig att återvända till svs relativt snart. Alltid gjort mina bästa resultat på svs och har en del problem med att ta $ på allvar. Sen så är raken skyhög på de låga nivåerna på stars. Känns som ett enklare kort att bygga en ordentlig rulle på svs. Har ungefär $400 i bonusar som jag kan cleara inom en snar framtid på stars, så kommer köra på tills det är klart, sen får jag se om jag hoppar tillbaka till svs igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävligt nöjd med förmiddagssessionen.. Inte resultatet som var mediokert (dock plus) men med spelet. Kändes väldigt stabilt och bra. Tightade till mig ganska ordentligt framför allt ur poss där jag har spewat loss lite väl mycket på slutet. Sprang verkligen fruuuuktansvärt illa. Ingen aning om hur många inköp som rök på helt uppåt väggarna galna grejer och torskade flipps. Men jag körde på och lyckades vända på steken, otroligt skönt.

 

Nu måste jag städa i ordning lite i lägenheten innan det droppar in lite folk. Vissa ska grinda, vissa ska supa och vissa ska göra både och (undertecknad). Ikväll verkar det bli utgång så grinden blir nog lite lidande, ska försöka trycka händer nu på dagen iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags för en liten uppdatering känner jag. Det har inte spelats våldsamt mycket på slutet då jag inte riktigt har haft tid-motivation till det. Spelet har länge känts ganska trögt, och när man backar på de micronivåerna jag har spelat så blir man ju aningen less. Börjar dock förstå lite bättre hur jävla sjuk variansen är även på dessa nivåer och jag måste säga det att spelet på pokerstars är på en helt annan nivå än svs. Skulle nästan sträcka mig så långt att säga att PLO10 på stars motsvarar typ 2/4 på svs vad gäller spelkvalité.

 

Jag har krigat på på stars och mest spelat 9-12 bord PLO10 med ante på slutet. De är fördelen med stars att det aldrig är några problem att få upp det antalet bord. Jag saknar dock svs, det är alltid där jag har gjort mina bästa resultat och det är alltid dit jag hittar tillbaka efter diverse utflykter till andra siter. Jag har tidigare i min ''karriär'' gjort sporadiska försök att rb-hora på andra nätverk eller grinda ftp/stars. Överlag så har dessa försök gått ganska dåligt om man bortser från ftp där jag är ganska mkt + all time. Jag vet inte riktigt vad det beror på, men jag tror att en stor del i det hela är att jag har svårt att respektera $ som jag respekterar sek. Även om jag är väl medveten om att varje $ representerar riktiga pengar så speglar det ibland inte mina beslut, jag spewar ofta rätt hårt och mina tiltsessioner blir ofta mycket värre än på svs.

 

Som det ser ut nu så har jag nästan skrapat ihop 25k FPP på stars, dessa kan jag i sin tur lösa in för $300. När detta är gjort så kommer jag antagligen att casha ut allt och börja om på nytt på svs. Jag tror helt enkelt att det är där min edge är som störst.

 

Jag försöker just nu hitta ett nytt jobb också för att få en mer stabil ekonomi. Som det är nu är det i princip omöjligt för mig att bygga rulle då jag hela tiden nallar från pokerpengarna för att gå runt. Det känns väldigt otillfredställande att grinda micro utan möjlighet att avancera, så förhoppningsvis så löser sig detta snart.

 

Igår hade jag iaf min första riktigt sköna session på väldigt länge. Jag tycker att jag spelade helt perfekt poker och kan inte minnas ett enda beslut jag skulle gjort annorlunda om jag fick gå tillbaka. Det gav också resultat och jag hittade 1050bb plusset. Idag vet jag inte hur mycket spel jag hinner med, kommer bli minst 2 timmar nu på förmiddagen iaf och förhoppningsvis hinner jag cleara min bonus under den här tiden, annars krigar jag nog in några timmar ikväll efter jobbet också men det återstår att se.

 

För övriga alltid roligt att höra vår främsta krökardänga eka över en fotbollsarena i APOEL under gårdagens CL :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska garanterat sluta jinxa mig själv här framöver genom att skriva det minsta jävla positiva. Dagens session måste vara bland de sjukaste jag varit med om. Hade 3! st nötkåkar mot straight flush och en AKKx som jag fyrbetade hittade K99 floppen och fick in mot 9974. Allt detta alltså inom loppet av ca 2 timmar. Utöver detta så var det våldtäkt i så gott som alla större potter jag spelade. Back 1400bb och jag vill slå sönder någonting dyrt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knappt spelat nånting sen sist. Clearat bonusen på stars och plockat ut rubbet därifrån (tyvärr inte så mycket som jag önskat :-( ) Rullen är sargad och motivationen är allt annat än på topp. Gjorde en liten insättning på svs igår och hoppas att det går bra nu i början, tvivlar på att jag vill investera mer pengar än jag har inne just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Spelar väldigt lite just nu pga diverse anledningar och det är också därför det inte blivit något skrivande. När jag väl har spelat har det gått knackigt och jag har som vanligt varit tvungen att plocka ut de små vinsterna jag väl har hittat. Har en tillfällig heltidstjänst nu i maj månad nu iaf som kommer ge en liten ekonomisk boost i juni som förhoppningsvis kommer vara bra för pokerrullen också :-P Blir ingen resa till EM heller tyvärr, dels var det lite knivigt att få ihop ett gäng polare som var sugna och sen så blev det ju såklart en ekonomisk fråga också. Har varit för slarvig med att lägga undan pokervinsterna som var tänkta att gå rakt till ett em-konto.

 

Jag är hur som haver inte det minsta bitter! Sommaren kommer att bli awesome ändå och jag kommer att spendera em-veckorna på solkusten i Spanien istället. Blir ett stort gäng polare som ska trycka in sig i en mindre lägenhet under några hårda festveckor. Ser fram emot det nåt fruktansvärt.

 

Hoppas iaf kunna spela lite poker nu i slutet av månaden och kanske få ihop lite extra fickpengar till de första veckorna innan maj-lönen trillar in. Har tyvärr haft dubbla datahaverier också på både stationära och bärbara datorn. Två omformateringar senare så var de gamla databaserna borta och jag har helt enkelt inte orkat fixa med HM igen. Möjligt att jag tar tag i det framöver här om det blir lite bättre volym. Fram tills dess blir det nog bara lite random skitsnack och lite resultatredovisning här.

 

Nu kör vi igen, 4 kort på handen och en jävla inställning!

 

total_gambler_9369_15.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte riktigt hur jag alltid lyckas hitta runbaden lagom till lönehelger.. Är som fördömt för mig att spela då och jag tror på fullt allvar att jag är back dessa helger sen jag började spela poker för ca 5 år sedan. Det måste jag nog vara ensam om bland alla svs-grinders som var med från den tiden :-) Lyckades täppa till gårdagens missärhål ganska hyffsat iaf och stannade bara 400 riksdaler ner. Blir nog inget mer spel förrän imorgon, vädret tillåter det helt enkelt inte :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart en go pokerdag igår när jag swingade till mig typ 900bb över några timmars ''slit''. Har jobbat så omänskligt mycket i maj att volymen blivit lidande. Gör mina sista riktigt långa dagar på jobbet nu i veckan så hoppas kunna pressa in hyffsat med händer i helgen och förhoppningsvis få med mig ett fint grönt resultat inför sommaren också. Pillar eventuellt igång omahamanager igen för att kunna visa lite händer, hänger enbart på orken :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul :-) var i spanien blir det?

 

GLGL

 

Blir att hälsa på polare som bor vid solkusten! Mycket välkommen semester som sträcker sig över hela EM, så blev ju nästan som att åka dit ;-)

 

Ska eventuellt försöka spela några händer ikväll. Beror lite på hur utbränd jag känner mig efter ytterligare en arbetsdag på 12h.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev nån timmes lir igår. Kändes okej även om jag tog några felaktiga hjältesyner. Slutade back 140bb efter att allra sista handen 3-betat AKQQs på knappen och fått 2 syn. Checkade bakom på JTT brädan och hittade Q på turn, sb leder ut och får syn av oss båda bakom. River landar 7a och mp betar 3/4 pott på river, jag skeppar mina 250bb och blir steksynad av TTxx. Ruttet sätt att avsluta sin kväll på.

 

Idag blir det inget spel utan studentfirande av min käre bror! Kommer bli skitskoj.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...