QoS Postad 18 Juli , 2005 Rapport Share Postad 18 Juli , 2005 KNUGEN tack! Väntar med spänning på att CurrencySource ska updatera sina kurser så att det uppdateras på framsidan också. - QoS Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bzkt Postad 18 Juli , 2005 Rapport Share Postad 18 Juli , 2005 Väntar med spänning på att CurrencySource ska updatera sina kurser så att det uppdateras på framsidan också. Ses 2009 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myt4z Postad 18 Juli , 2005 Författare Rapport Share Postad 18 Juli , 2005 Väntar med spänning på att CurrencySource ska updatera sina kurser så att det uppdateras på framsidan också. Ses 2009 Hahaha Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
QoS Postad 18 Juli , 2005 Rapport Share Postad 18 Juli , 2005 Verkar helt skumt, dom har inte uppdaterat på hela dagen. Ska maila och höra med dom. - QoS Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nusseman Postad 18 Juli , 2005 Rapport Share Postad 18 Juli , 2005 Köp en större monitor? Gjorde just det, så om några dagar ser jag också växelkurserna Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fraallan Postad 18 Juli , 2005 Rapport Share Postad 18 Juli , 2005 lite OT men är det inte dags att updatera satelitkatellitkalender oxå Qos? känns som den är lite inaktuell?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iremmats Postad 18 Juli , 2005 Rapport Share Postad 18 Juli , 2005 Går det inte att lägga in en fin pil brevid varje kurs som visar om det gått upp eller ner sen igår? Man blir ju lite glad när dollarn stiger nu för tiden Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myt4z Postad 19 Juli , 2005 Författare Rapport Share Postad 19 Juli , 2005 Går det inte att lägga in en fin pil brevid varje kurs som visar om det gått upp eller ner sen igår? Man blir ju lite glad när dollarn stiger nu för tiden Bra ide! //Myt4z Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
QoS Postad 19 Juli , 2005 Rapport Share Postad 19 Juli , 2005 lite OT men är det inte dags att updatera satelitkatellitkalender oxå Qos? Will do! Går det inte att lägga in en fin pil brevid varje kurs som visar om det gått upp eller ner sen igår? Får kolla på det, men just nu finns inget sätt att få ut gårdagens kurser on the fly eftersom dom uppdateras varje 20:e minut (ja, när det funkar i alla fall ). - QoS Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
QoS Postad 20 Juli , 2005 Rapport Share Postad 20 Juli , 2005 Nu händer det grejor! Valutakurser från CurrencySource : €1=9.4195 SEK | £1=13.6864 SEK | $1=7.8725 SEK Ska bli intressant att se om dom kör med 20 minuters uppdateringar. Mailade dom och frågade om varför det var fredagens kurser i början av veckan, men dom har inte svarat. Förhoppningsvis har dom fixat det. Spännande! - QoS Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bzkt Postad 20 Juli , 2005 Rapport Share Postad 20 Juli , 2005 Går det inte att lägga in en fin pil brevid varje kurs som visar om det gått upp eller ner sen igår? Får kolla på det, men just nu finns inget sätt att få ut gårdagens kurser on the fly eftersom dom uppdateras varje 20:e minut (ja, när det funkar i alla fall ). Skaffa dig en kodapa som enkelt slänger in det i en text-fil och sedan kollar av mot den. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
QoS Postad 20 Juli , 2005 Rapport Share Postad 20 Juli , 2005 Ska nog vänta tills feeden är stabil så man kan kolla hur den beter sig, den uppdateras ju inte varje 20:e minut just nu. - QoS Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
QoS Postad 27 Juli , 2005 Rapport Share Postad 27 Juli , 2005 Nu verkar den i alla fall uppdatera flera gånger per dag! 2005-07-27 18:46 Valutakurser från CurrencySource : €1=9.3648 SEK | £1=13.5929 SEK | $1=7.8220 SEK 2005-07-27 22:24 Valutakurser från CurrencySource : €1=9.4721 SEK | £1=13.7286 SEK | $1=7.9000 SEK Wheee! - QoS Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
slovakien Postad 27 Juli , 2005 Rapport Share Postad 27 Juli , 2005 EDIT: tar tillbaka det jag sa Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myt4z Postad 28 Juli , 2005 Författare Rapport Share Postad 28 Juli , 2005 Sjysst att den uppdateras regelbundet nu. Mkt nöjd //Myt4z Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fl0w Postad 28 Juli , 2005 Rapport Share Postad 28 Juli , 2005 Jepp jepp, sitta och uppdatera var 20e minut nu så plockar man ut exakt när dollarn står i 0.01 öre mer än annars! Lätt värt det! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myt4z Postad 28 Juli , 2005 Författare Rapport Share Postad 28 Juli , 2005 Jepp jepp, sitta och uppdatera var 20e minut nu så plockar man ut exakt när dollarn står i 0.01 öre mer än annars! Lätt värt det! Japp! Bli många ören extra! //Myt4z Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
QoS Postad 28 Juli , 2005 Rapport Share Postad 28 Juli , 2005 Visst blir man löjligt glad när den uppdaterar. Och nån dag i framtiden så kanske det finns indikations-pilar också. - QoS Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myt4z Postad 28 Juli , 2005 Författare Rapport Share Postad 28 Juli , 2005 Visst blir man löjligt glad när den uppdaterar. Och nån dag i framtiden så kanske det finns indikations-pilar också. - QoS Jag blir överlycklig Pilarna vore som om en dröm besannades //Myt4z Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 28 Juli , 2005 Rapport Share Postad 28 Juli , 2005 Att ha ett system där någon knappar in varje dag, är för jobbigt. Det förstår jag. Viktigt att tänka på är dock hur man skulle välja att ta in feeden och presentera informationen på Pokerforum.nu. Någonstans måste vi ta informationen från om vi vill presentera valutakurser i någon form av banner. Det är tyvärr inte bara länka in från externa sidor (juridiskt). Precis, det kan vara lite problematiskt. Tillsvidare är länken ovan bra och ett sådant javafönster kunde varit kul att lägga upp på PF.nu Håller med, sådant java fönster vore riktigt sjysst! //Myt4z Årets menlösaste inlägg? "Jag förstår." "Precis." "Håller med." Låter som när min far pratar i telefon Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myt4z Postad 28 Juli , 2005 Författare Rapport Share Postad 28 Juli , 2005 Att ha ett system där någon knappar in varje dag, är för jobbigt. Det förstår jag. Viktigt att tänka på är dock hur man skulle välja att ta in feeden och presentera informationen på Pokerforum.nu. Någonstans måste vi ta informationen från om vi vill presentera valutakurser i någon form av banner. Det är tyvärr inte bara länka in från externa sidor (juridiskt). Precis, det kan vara lite problematiskt. Tillsvidare är länken ovan bra och ett sådant javafönster kunde varit kul att lägga upp på PF.nu Håller med, sådant java fönster vore riktigt sjysst! //Myt4z Årets menlösaste inlägg? "Jag förstår." "Precis." "Håller med." Låter som när min far pratar i telefon Haha. Det enda jag kan bita tillbaka med är. Ditt är ännu menlösare Hm, ngt annat påhopp kan jag nog inte komma med. Återkommer! //Myt4z Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
QoS Postad 28 Juli , 2005 Rapport Share Postad 28 Juli , 2005 Årets menlösaste inlägg? "Jag förstår." "Precis." "Håller med." Låter som när min far pratar i telefon "Jag förstår..." och hur känner du inför det då? - QoS Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
thestonk Postad 28 Juli , 2005 Rapport Share Postad 28 Juli , 2005 Möjliga valutakurser kl 14:38: 7.7685 7.7723 7.7738 7.7714 7.7722 kronor per dollar Visad valutakurs på förstasidan just nu: 7.9000 kr/$ Någon som vet hur Currencysource bestämmer sina kurser? Kurserna jag skrivit ovan är en blandning av olika vid tillfället handlingsbara noteringar (mix av svenska och amerikanska institutioners noteringar). 7.9000 är också det currencysource har på sin förstasida, så länkningen är det inget fel på. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
QoS Postad 28 Juli , 2005 Rapport Share Postad 28 Juli , 2005 thestonk, 7.9 var nog stäningskursen igår natt, just nu har CS kursen 7.874023. CurrencySource tar sina kurser från IMF och FED NY, uppdateringen sker när det är handel i USA mellan runt 16-22 svensk tid. "The values on this site are gathered from the International Monetary Fund and/or the Federal Reserve Bank of New York (according to their availability). Values and dates are believed to be reliable but this site makes no warranties regarding these values, fitness for a particular purpose, accuracy or availability." Från http://www.currencysource.com/tables/USD/1X_USD.htm Det ska noteras att kursmatningen verkar stabilare nu, men man ska nog ta det som dom publiserar som ett riktvärde mer än absolut sanning. - QoS Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ossy Postad 18 December , 2006 Rapport Share Postad 18 December , 2006 Hur bra är uppdateringen från Currency Exchange egentligen? Tog och gick till sidan för att se vilken tid kursen som angavs på startsidan är ifrån: Valutakurser från CurrencySource : €1=9.0705 SEK | £1=13.4385 SEK | $1=6.8487 SEK ..... Rate as of 12/11/2006 (sic!) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts