ElNeko Postad 1 Juli , 2005 Rapport Postad 1 Juli , 2005 Spel NLT $600 på pacific 4 spelare vid bordet Här är en hand som jag funderat en del på och vill gärna ha lite input. Spelar den här handen lite långsamt men det är inte det intressanta utan det är beslutet på turn. Tar handen lite ur minnet då jag inte fick upp historiken på den här datorn. Jag vet inte om BB är duktig, det enda jag sett honom göra var att syna flop och sen höja fi all in på turn med top pair KQ med träffad K, vilket dock var mot en short stack med cirkus $200. Den korta stacken hade höjt preflop. Kändes lite hårt spelat med KQ, men det var ju mot en short stack vilket blir lite skillnad. Jag ($838) 22 limpar Knappen ($588) minihöjer till $12 sb folds BB ($798) syn Flop: 9 3 2 BB check Jag check Knappen satsar $18 BB syn Jag syn Pot ($92) Turn: 3 BB checks Jag checks Knappen satsar $46 BB syn Jag höjer till $150 Knappen kastar sin hand BB höjer tillbaka till $446, dvs jag har $300 till att syna. Pot (~$450) I realiteten synar jag inte $300 där utan $600 då han har $300 kvar i stacken efter sin höjning. I ett sånt här läge önskar jag att man kunde ha lite extra betänketid. En bra spelare kan knappast ha en hand som jag slår här med tanke på att han inte bryr sig om att skydda sin hand på turn mot ev. färgdrag. Känns samtidigt som många av pacifics spelare skulle kunna lira A3s, K3s, 34s etc sådär. Hur skulle ni göra här? Rycka på axlarn och tänka ok han spelar troligen trips på samma sätt eller är det en given fold? * RP - QoS * Citera
psatiw Postad 1 Juli , 2005 Rapport Postad 1 Juli , 2005 Här är en hand som jag funderat en del på och vill gärna ha lite input. Först och främst tycker jag du ska leda ut på floppen där - du har ju både steg- och färgdrag ute, och dessutom har nån med ett högre PP chans att träffa ett högre set än ditt, om du sitter och slöspelar bottom-set så där. Har knappen ett överpar kan du få honom att raisa dig ordentligt, och du slipper då BB om han sitter på färg- eller stegdrag. Med check-call, som du spelar nu, tycker jag du låter de andra ge dig för mycket space att dra ut dig, med tanke på brädan, och fine om du BARA hade knappen i potten, men nu har du ju faktiskt 2 spelare med dig. Och check-raise med setet där är ett förbjudet spel, så. Iallafall - ja, vad sätter du BB på? De enda något rimliga händer som slår dig är ju 33 och 99. Har ju svårt att se att han skulle synat pre-flop med 93 där faktiskt. I det läget skulle jag ställa mig frågan hur BB skulle spelat 99 pre-flop, det är egentligen allt du behöver svar på. Hade han slagit om? Hur spelade knappen? Stal han (knappen) mycket, så är det väl ganska troligt att BB skulle slå om 4-handed med 99 preflop tycker jag, eller? Och sen 33 - skulle han verkligen spelat DEN så? Kanske, men inte troligt. Men sen tycker jag att OM han nu SKULLE ha 33 - ja, då är det bara att betala av. Kåk mot fyrtal är jag beredd att donera ett inköp för, det är ju sånt som liksom inte händer för ofta. Så, vad är troligt? Jag vet inte vad BB var för spelare, men jag skulle nog sätta honom på A3, K3, eller nån annan 3:a (34, 35 etc). Alltså: in med degen! EDIT: Vänta - är knappen aggresiv? Då tror jag BB sitter på ett (något konstigt spelat) svart AA! (Som han ville "trappa" med pre-flop). Har du resultatet? Citera
ElNeko Postad 1 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 1 Juli , 2005 EDIT: Vänta - är knappen aggresiv? Då tror jag BB sitter på ett (något konstigt spelat) svart AA! (Som han ville "trappa" med pre-flop). Har du resultatet? Tackar för inputen. Att leda ut på floppen skulle troligen inte ha satt mig i en sån situation som jag väl hamnade i, så visst jag borde hört av mig på floppen. Spelar inte alltid på samma sätt, fast det här var ett dåligt val helt klart. Sämst tycker jag dock så här i efterhand att checken på turn var, då knappen skulle få svårt att skjuta av en andra salva utan ett överpar mot två motståndare och att ge BB ett gratiskort där kan ju bli dyrt. Resultatet är helt ointressant för handen då jag drog en 1-outare och satte fyrtalet och han sa aldrig något i chatten. Han hade alltså inte 33 Tyvärr går det inte att se vad han hade på pacific. Citera
psatiw Postad 1 Juli , 2005 Rapport Postad 1 Juli , 2005 Resultatet är helt ointressant för handen då jag drog en 1-outare och satte fyrtalet och han sa aldrig något i chatten. Han hade alltså inte 33 Tyvärr går det inte att se vad han hade på pacific. Hur spelades turn/river då, och vilken färg var det på den 2:a som landade? Du synade bara turn eller, och ställde in på river? Och han synade? Då hade han ju 99 eller AA/KK. Eller kanske satte färgen då, om han kört nån sjuk drag-bet-semibluff på turn, och 2:an som landade var en spader. Snyggt klonkat hursomhelst, om han (mot förmodan) hade 99. Citera
ElNeko Postad 1 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 1 Juli , 2005 Resultatet är helt ointressant för handen då jag drog en 1-outare och satte fyrtalet och han sa aldrig något i chatten. Han hade alltså inte 33 Tyvärr går det inte att se vad han hade på pacific. Hur spelades turn/river då, och vilken färg var det på den 2:a som landade? Du synade bara turn eller, och ställde in på river? Och han synade? Då hade han ju 99 eller AA/KK. Eller kanske satte färgen då, om han kört nån sjuk drag-bet-semibluff på turn, och 2:an som landade var en spader. Snyggt klonkat hursomhelst, om han (mot förmodan) hade 99. Jag ställde in på turn eftersom jag skulle få syna $300 till på river utan att kunna lägga mig oavsett och han skulle inte kunna släppa någon hand heller i det läget. Fick ta fram mina bästa utdragningsskills för att klonka den där extra tvåan ja Citera
Recommended Posts