valterego Postad 1 November , 2011 Rapport Postad 1 November , 2011 Inspirerade av våra forumkollegor på Dagens Skiva gör vi nu ett test med något som kallas veckotråden. Här kan du posta i princip vad som helst inom ramen för forumreglerna, som inte hör hemma i någon annan tråd. Tanken är att ha en levande allmän diskussion / chat för de som hänger mycket på forumet. Det kan diskuteras pågående turneringar / rail, filmer man just tittar på, vad man gör för tillfället. Eller bara snacka skit med andra forumiter. Posta på! Citera
Jeg123 Postad 1 November , 2011 Rapport Postad 1 November , 2011 Fick ett nytt arbetsschema idag på mitt jobb. Var schemalagd att jobba 7h38min eller något sånt. Pga massa nya uppgifter drog det ut en hel del på tiden. Jag började 7:10 och slutade ca 15:30. Hann varken med någon lunch eller rast. När chefen säger att han skrivit in mig på 8h20min så påpekar jag att jag inte hade någon rast, då skrev han in ytterligare 20 min. Jag frågar då om det inte är så att man ska få 5min rast för varje 60 min man jobbar. Han säger att det är 20 min rast/dag, spelar ingen roll hur mycket man jobbar... Vad gäller? Citera
MikeTime Postad 1 November , 2011 Rapport Postad 1 November , 2011 Fick ett nytt arbetsschema idag på mitt jobb. Var schemalagd att jobba 7h38min eller något sånt. Pga massa nya uppgifter drog det ut en hel del på tiden. Jag började 7:10 och slutade ca 15:30. Hann varken med någon lunch eller rast. När chefen säger att han skrivit in mig på 8h20min så påpekar jag att jag inte hade någon rast, då skrev han in ytterligare 20 min. Jag frågar då om det inte är så att man ska få 5min rast för varje 60 min man jobbar. Han säger att det är 20 min rast/dag, spelar ingen roll hur mycket man jobbar... Vad gäller? Generellt har man 5 min rast / 60 min men det regleras alltid/oftast i det lokala avtalet. På mitt jobb t.ex har vi ingen rast alls trots att vi som mest jobbar 9 timmar, istället har vi något som kallas måltidsuppehåll vilket innebär att vi får äta, skita, röka och fika när tillfälle ges. Å andra sidan har vi inget tidsavdrag utan vi får betalt från första till sista minuten vi är på jobbet. Citera
hubbahubba Postad 1 November , 2011 Rapport Postad 1 November , 2011 Rast och paus är två olika saker. 5 min paus per timme är standard. Citera
Jeg123 Postad 1 November , 2011 Rapport Postad 1 November , 2011 Ska kolla med dom på jobbet imorgon som är med i facket och har koll på avtal etc. Har jobbat inom restaurangbrachen, där var man van med ibland 12h pass utan varken rast/paus eller möjlighet att äta... Citera
Crappy Postad 1 November , 2011 Rapport Postad 1 November , 2011 När det gäller "5 minutare" är det långt ifrån alla avtal som har det inskrivet. Vanligtvis är det om jag minns rätt, det var en herrans massa år sedan jag tittade på det, bara riktigt enformiga och monotona jobb som ger rätt till 5 minutare. Vanligen kompenseras det av "kafferaster" Inte både och vilket många vill ha. Nu har jag ingen aning hur det är med dina arbetsuppgifter men du kan nog kolla det innan du ger dig efter chefen Citera
valterego Postad 2 November , 2011 Författare Rapport Postad 2 November , 2011 Just nu känns det som att man är extremt långt från touren. Sitter hemma vid köksbordet och arbetar, med två lovlediga barn här. Snart kommer svärföräldrar och plockar med ungarna till stugan. I övrigt fortgår arbetet med Årets forumit. Vi fick in ett trettiotal nomineringar, och juryn kommer nu att plocka ut slutkandidaterna ni får rösta på. Dagens låt: Citera
Crappy Postad 2 November , 2011 Rapport Postad 2 November , 2011 Jag tänkte först tilta loss ordentligt, men besinnade mig och kommer med en allmän varning Ursäkta för "the wall of text" Aldrig aldrig Tele2, Fulltillt suport här på forumet har varit en dröm i jämförelse. Kort resume: Vi införskaffade en mobilväxel. De tre första månaderna var det inget som funkade. Då stände de av oss från 3g nätet. Nåja det funkade lite bättre, men efter ett år fungerar det fortfarande uruselt. Samtal bryts, samtal kopplas inte fram. När man svarar stängs samtalet ner, ringa ut funkar ibland Vi beslutar oss för att säga upp avtalet i förtid, eftersom de inte kan leverera vad de lovar. De förstår Vi ska få en slutfaktura, eftersom det ingick telefoner i avtalet, men ingen av den resterande månadsavgiften ska debiteras. Fakturan kommer, med 12 månaders abonemangsavgifter. -Oj det har blivit fel, ni ska få en kredit. Men vi kan bara skicka ut fakturor den 15 i varje månad, så det tar ett par veckor Det får vi, på hälften av telefonerna -Oj det har blivit fel, vi ska rätta till det. Inget händer. Det var i Juni. Tillsaken hör att för att komma i kontakt med tele2 kundeservice sitter man i kö i snitt 20 minuter, blir kopplad till någon ny eftersom den person som hade vårt ärende inte går att finna. I Augusti lyckas vi få ett direktnr, men det nr ger de fan att svarar i. I början av oktober blir vi av "högste" chefen lovad kompensation för alla problem. -Inget händer Med tiden blir vi lovade att alla nr är öppna nu, så vi kan byta utan problem HA, när vi försöker byta meddelar de att vi har obetalda skulder hos dem. FFS de säger själva att vi ska få pengar (20k) av dem Jag kan fortsätta, men eftersom det egentligen är ointressant för alla och envar. Så jag besparar er mer. Behövde bara ha ur mig en del Utan att överdriva, vi har 50 timmars samtals/kötid till deras kundsupport. Vad fan gör man nu? Citera
valterego Postad 2 November , 2011 Författare Rapport Postad 2 November , 2011 Hittade Sid Meiers "Pirates" till iPaden. Av den timme jag spelat hittills verkar det vara en riktigt skaplig konvertering till platta. Pirates är ett av mina favoritspel all-time, tillsammans med typ Bloodwych och en handfull titlar till. Citera
MikeTime Postad 3 November , 2011 Rapport Postad 3 November , 2011 Jag tiltar bara jag ser ordet "v44" i rubriken. I helgen anordnar jag klubbens månadsturre. Får en mindre chock när jag upptäcker att jag jobbar eftermiddag då men lyckas, medelst lite mutor, byta bort det skiftet. Idag gick jag, glad i hågen och med mumsiga frullemackor, till jobbet klockan 6:30. Jag börjar 14:00. Har hela tiden tittat på mitt schema för v44. Problemet är att det är v44 2010 jag tittat på... Fml. Citera
valterego Postad 3 November , 2011 Författare Rapport Postad 3 November , 2011 Jag tiltar bara jag ser ordet "v44" i rubriken.I helgen anordnar jag klubbens månadsturre. Får en mindre chock när jag upptäcker att jag jobbar eftermiddag då men lyckas, medelst lite mutor, byta bort det skiftet. Idag gick jag, glad i hågen och med mumsiga frullemackor, till jobbet klockan 6:30. Jag börjar 14:00. Har hela tiden tittat på mitt schema för v44. Problemet är att det är v44 2010 jag tittat på... Fml. Jag tycker veckonummer känns väldigt åttiotal. Trodde att det och vanliga "analoga" klockor bara var något som användes i skolvärlden. WP med skiftbytet! Citera
omalley Postad 4 November , 2011 Rapport Postad 4 November , 2011 Idag är jag ledig och planerar för 40-årsfest. Citera
Joeduck Postad 4 November , 2011 Rapport Postad 4 November , 2011 Nu skulle jag steka minimajskolvar men det blir sova några timmar först Citera
MikeTime Postad 4 November , 2011 Rapport Postad 4 November , 2011 Idag vet jag att jag jobbar eftermiddag. Så jag struntade helt enkelt i att gå till jobbet i onödan. Citera
valterego Postad 4 November , 2011 Författare Rapport Postad 4 November , 2011 Här är det däckbyte, klättring med dottern och halloweenfest på schemat. Citera
Crappy Postad 4 November , 2011 Rapport Postad 4 November , 2011 En "RedStripe" kanske? Öppnar två om någon är på väg hit Citera
Recommended Posts