Gå till innehåll

BR för SNG/MTT


grindrrrr

Recommended Posts

HM är endast bra på dessa nivåer på stars när du vill utvärdera ditt eget spelande. Att ha en HUD på borden är nästan värdelöst då du inte kommer ha någon större nytta utav det.. Men spelar själv på dessa nivåer, och har du en bra grund och vet att du plussar på MTT så klarar du dig helt klart på 50-70 inköp, annars helt klart minst 100bb är ju skönast att ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HM är endast bra på dessa nivåer på stars när du vill utvärdera ditt eget spelande. Att ha en HUD på borden är nästan värdelöst då du inte kommer ha någon större nytta utav det.. Men spelar själv på dessa nivåer, och har du en bra grund och vet att du plussar på MTT så klarar du dig helt klart på 50-70 inköp, annars helt klart minst 100bb är ju skönast att ha.

 

Tack för alla svar!

 

Grejjen är att jag haft ett break nu (sedan Black Friday, lirade på FTP), och tidigare lirade jag nästan uteslutande NL10/NL25 (han inte testa mycket mer, rätt "ny"). Eftersom jag tycker att turneringar är mycket, mycket mer underhållande så tänkte jag köra på det nu när jag tar upp spelandet igen. $2 kändes som en bra start, men jag kan ju vara helt ute och cykla. Lyssnar på alla tips ni har att komma med!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur stor deposit du bör göra är broende på hur snart du är beredd att göra en ny.

Saldo på siten != BR

 

Vänd på din frågeställning. Om du har $X i BR vilket nivå på inköp ska du ha?

 

Hade väl tänkt mig någonstans från $100 till $250 (max).

 

Grejjen är att jag haft ett break nu (sedan Black Friday, lirade på FTP), och tidigare lirade jag nästan uteslutande NL10/NL25 (han inte testa mycket mer, rätt "ny"). Eftersom jag tycker att turneringar är mycket, mycket mer underhållande så tänkte jag köra på det nu när jag tar upp spelandet igen. $2 kändes som en bra start, men jag kan ju vara helt ute och cykla. Lyssnar på alla tips ni har att komma med!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag spelar turneringar mellan 1-5$ på stars. mest 1-3$ och har en rulle på 230$ just nu. men tror du kan klara dig på 150$ med 2-3$ turneringar. det räcker ett tag om man säger så.

 

Först av allt, tack för svar! Hur menar du när du säger att det "räcker ett tag"? Målet är ju inte direkt att jag ska bli av med allt över en viss period, utan att få det att växa. Man vill ju kunna klara av svängarna :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först av allt, tack för svar! Hur menar du när du säger att det "räcker ett tag"? Målet är ju inte direkt att jag ska bli av med allt över en viss period, utan att få det att växa. Man vill ju kunna klara av svängarna :-)

I och med att det är väldigt stora startfält, måste du inom ~70 MTT's ha kommit djupt i något turnering, för att din rulle annars är riktigt låg. Då det enligt mig är ganska lätt att komma ITM, men oftast betyder det dubbla inköpet tillbaka då det egentligen bara är topp 15 som ger "okej" pengar. Allt annat gör att du inte märker det i ditt rullebyggande. Men 70 MTTs är en hel del, men minst 150$ anser jag att du ska sätta in då annars kommer du känna mer panik och spela sämre när rullen är mindre.

 

Jag själv valde att sätta in lite på min hobby poker, 55$ och hade mig tur och fick upp min rulle på över 1K. Men min inställning var inte till att bygga rulle och tjäna pengar så BR managment sket jag fullständigt i, utan i ditt fall, sätt in så du känner dig säker på att spela bra poker.

 

/Laagen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså herregud. 70 inköp med startfält på 1-4k pers kan man spela upp på en vecka eller mindre oavsett hur dålig dom man möter är. Om du blandar in massa multi table sng i din turregrind och håller dig till 2-3 dollar så kan du väl börja att sätta in 300 och se vart det tar dig. Jag menar en downswing på +100inköp är ju inte direkt omöjligt hänt och gå ner i nivå när du spelar 2-3 är väl inte så jätte lätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså herregud. 70 inköp med startfält på 1-4k pers kan man spela upp på en vecka eller mindre oavsett hur dålig dom man möter är. Om du blandar in massa multi table sng i din turregrind och håller dig till 2-3 dollar så kan du väl börja att sätta in 300 och se vart det tar dig. Jag menar en downswing på +100inköp är ju inte direkt omöjligt hänt och gå ner i nivå när du spelar 2-3 är väl inte så jätte lätt.

 

Tack! Ja, hade tänkt och blanda in lite större SNG's också. Är det bättre att börja på $1 och sedan gå upp i nivå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! Ja, hade tänkt och blanda in lite större SNG's också. Är det bättre att börja på $1 och sedan gå upp i nivå?

 

Har du pengar att avvara så tycker jag du ska skippa $1 och kanske t.o.m $3 nivåerna. Onödigt att lägga all den extratiden på grind på lägre nivåer då motståndet på $5 knappast lär skilja sig avsevärt från nivåerna under. $5-600 vore väl en lagom insättning för $5nivån, och får att hålla nere variansen lite så kan du ju blanda in sitandgoes med lägre deltagarantal i din rutin. Spela 1/3 18-manna, 1/3 45-manna och 1/3 180-manna eller något.

 

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du pengar att avvara så tycker jag du ska skippa $1 och kanske t.o.m $3 nivåerna. Onödigt att lägga all den extratiden på grind på lägre nivåer då motståndet på $5 knappast lär skilja sig avsevärt från nivåerna under. $5-600 vore väl en lagom insättning för $5nivån, och får att hålla nere variansen lite så kan du ju blanda in sitandgoes med lägre deltagarantal i din rutin. Spela 1/3 18-manna, 1/3 45-manna och 1/3 180-manna eller något.

 

Lycka till.

Är det bara jag som vill höja min varians när det gäller turneringar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som vill höja min varians när det gäller turneringar?

 

Nej, det är du garanterat inte ensam om, men om rullen är lite kort så kan det ju vara fördelaktigt att spela mindre startfält med mindre varians men på en högre nivå än man annars skulle kunnat.

 

Detta kan och bör ju ge en högre timpenning, vilket ändå bör vara vårt yttersta mål med vårt spelande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...