Kramerica Postad 17 Oktober , 2011 Rapport Postad 17 Oktober , 2011 Hallå där, tänkte kolla med er mtt-gurus om ni har bra koll på ROI% på olika stakes bland de bästa mtt-spelarna. På PKR, där jag har bra koll på vilka de bästa är så finns det en svensk som av många är rankad som den bästa mtt-spelarna på sajten Han leder exempelvis total profit på PKR under 2011 enligt sharkscope. Han har en av. stake på 49$ och en average ROI på 64%. Det måste väl anses som tokbra för de stakesen antar jag...? Citera
schumme Postad 17 Oktober , 2011 Rapport Postad 17 Oktober , 2011 Hallå där, tänkte kolla med er mtt-gurus om ni har bra koll på ROI% på olika stakes bland de bästa mtt-spelarna. På PKR, där jag har bra koll på vilka de bästa är så finns det en svensk som av många är rankad som den bästa mtt-spelarna på sajten Han leder exempelvis total profit på PKR under 2011 enligt sharkscope. Han har en av. stake på 49$ och en average ROI på 64%. Det måste väl anses som tokbra för de stakesen antar jag...? Hur många spel? Citera
Kramerica Postad 17 Oktober , 2011 Författare Rapport Postad 17 Oktober , 2011 Hur många spel? 3676 st...obs att det är average roi som sharkscope visar... Citera
schumme Postad 17 Oktober , 2011 Rapport Postad 17 Oktober , 2011 3676 st...obs att det är average roi som sharkscope visar... Känns ju riktigt sjukt. Citera
Kramerica Postad 17 Oktober , 2011 Författare Rapport Postad 17 Oktober , 2011 Känns ju riktigt sjukt. han är en maskin..+150k$ ungefär, bara på pkr Citera
hubbahubba Postad 17 Oktober , 2011 Rapport Postad 17 Oktober , 2011 Jag spelar inte på PKR men ... 3676 MTT i år? Jag skulle säga att spelaren jobbat mycket. ROI, man brukar mena avg ROI, på 64%. Spelaren har dragit in ca $115K, bra pengar. Men hur avgör vi vem som är bäst av två spelare? den med högst ROI? Jag tror att Moneymaker har en hygglig ROI även om han inte skulle vunnit något mer än en endaste satellit och ett endaste main event. Ponera att exempelspelaren klonkar en stor MTT på PKR, någon som ger 500 ggr insatsen till vinnaren. Med $200 i inköp skulle ROI nästan dubblas (samtidigt som avg buy-in skulle skutta upp med 4 cent). Vad jag vill ha sagt är att ROI är ett uselt mått på en MTT-spelares skicklighet. Den inspelade summan är jag imponerad av och jag skulle bli förvånad om spelaren inte var bättre än jag, men om han/hon är duktig har jag inte en susning om. Citera
Kramerica Postad 17 Oktober , 2011 Författare Rapport Postad 17 Oktober , 2011 Jag spelar inte på PKR men ... 3676 MTT i år? Jag skulle säga att spelaren jobbat mycket. ROI, man brukar mena avg ROI, på 64%. Spelaren har dragit in ca $115K, bra pengar. Men hur avgör vi vem som är bäst av två spelare? den med högst ROI? Jag tror att Moneymaker har en hygglig ROI även om han inte skulle vunnit något mer än en endaste satellit och ett endaste main event. Ponera att exempelspelaren klonkar en stor MTT på PKR, någon som ger 500 ggr insatsen till vinnaren. Med $200 i inköp skulle ROI nästan dubblas (samtidigt som avg buy-in skulle skutta upp med 4 cent). Vad jag vill ha sagt är att ROI är ett uselt mått på en MTT-spelares skicklighet. Den inspelade summan är jag imponerad av och jag skulle bli förvånad om spelaren inte var bättre än jag, men om han/hon är duktig har jag inte en susning om. Ah sorry, var inte tillräckligt tydlig men 3600 games hade han totalt på Sharkscope, inte bara i år. Sen tycker jag att en hög ROI om det är över en stor sample borde väl vara ett ok sätt att mäta skicklighet, men det krävs väl helt sjuka mängder mtt:s för att jämna ut varians och visa en rättvis siffra;-) Sen är det iof sig inte så stora fält på PKR när det kommer till turneringar, iaf inte med snittstake på 49$, den dagliga 55$ primetime har i nuläget 168runners, och dagliga 77$ har 96st. Citera
Recommended Posts