MikeTime Postad 16 Oktober , 2011 Rapport Postad 16 Oktober , 2011 Då är det dags att ta fram kalendern för nästa år och ringa in 3/3 med rödpenna, då går nämligen nästa Berga Open av stapeln! Upplägget kommer att bli ungefär samma som vanligt: Inköp: 1200+250:- (medtag jämna pengar) 2nd chance: 550+50:- (max 2 / spelare, 6 perioder) Startstack: 15.000 2nd chance: 8.000 Blindsperioder: 2 x 25, 2 x 30, 2 x 35, därefter 40 minuter Cap: 67 spelare Minimum för start: 36 spelare Datum: Lördagen 3 mars 2012 kl 14:00 (lunchsamling i Hallsberg från kl 11:45) Övernattning: Finns ett begränsat antal säng/golvplatser till "stamspelarna". Prispool: 36-45 spelare 6 priser, 46-57 spelare 7 priser, 58-67 8 priser. Först ut ur turren erhåller 300:- i cgmarker. Ett paket till höstens Berga Open lottas även ut bland alla deltagare. (Nu i mars frirullar Göteborgs-Nisse som vann ett paket sist) Mat: Ja, i raken ingår mat runt 19-snåret samt fritt kaffe, snacks och godis under hela kvällen. Dryck: Medtag egen eller köp i baren. Alkoholfri dryck till maten ingår. Extra: Askersunds Pokerklubb kommer att dela ut två paket till ASPW (sista helgen i april -12), värde 3.000:-/st. Därav den något högre rejken i år. Ett paket lottas ut och ett paket delas ut till den som kommer nia, alltså som ett väldigt bra bubbelpris. Även om vi blir färre än 60 deltagare kommer två paket att delas ut, det kan alltså bli övervärde! Den vakne spelaren ser genast att jag minskat grundinköpet (och ökat raken) något efter önskemål. Dock har jag lagt till en 2nd chance (samt lagt lite rake även på den) för att få upp prispotten till den vanliga nivån. Det kommer finnas kassör/bartender på plats och vi kommer även ha dealer på finalbordet i turneringen, men inte på sidospelsborden. Avgift för sidospel är engångssumman 25:- / spelare och den avgiften går oavkortat som lön till den/de som åtar sig jobbet som kassör/bartender. Anmälan sker här i tråden. Spelare som aldrig varit med på en Berga Open förut måste PM:a namn och telefonnummer för att anmälan ska godtas. Om man anmäler sig men sedan inte dyker upp är man för alltid portad från kommande turneringar. Varmt välkomna!!! Citera
TotalFarsa Postad 16 Oktober , 2011 Rapport Postad 16 Oktober , 2011 Yes, please!!! Kommer och donerar mina norska oljedollars. Citera
MikeTime Postad 16 Oktober , 2011 Författare Rapport Postad 16 Oktober , 2011 Yes, please!!! Kommer och donerar mina norska oljedollars. Bra där. Kul med utlänningar! Ja för fan! Anmälda: Mike (dubbelsängen) Sweet-Charlotte (dubbelsängen) TF (dubbelsängen, dock ej samma som S-C och Mike) Omalley (soffa/golv) hubbahubba m1978 hogge75 (gäststuga) Crappy (soffan) Rust "cDk" Fraallan (golvet vid kattlådan) Cyntax Pinnen Sandsater (golv) Sankte Björn gus-ovicz Nimroz Galvanizer Koivu (titelförsvarare) Snygg-Stefan Schoolbook Chrille A Sandra Bo Citera
MikeTime Postad 16 Oktober , 2011 Författare Rapport Postad 16 Oktober , 2011 För stamspelarna blir det en extra happening (se det som ersättning för utebliven Super Weekend i år) redan dagen innan. Vi träffas på fredagseftermiddagen, slår på bastun, hivar några kalla och lirar lågstejks diiilers shojs. Vilka som är stamspelarna? Det vet ni nog själva... Citera
hogge75 Postad 16 Oktober , 2011 Rapport Postad 16 Oktober , 2011 Jag är gärna med och tar även en sovplats Citera
Crappy Postad 16 Oktober , 2011 Rapport Postad 16 Oktober , 2011 Jaaa såklart. Får jag låna soffan igen vore jag tacksam Citera
m1978 Postad 16 Oktober , 2011 Rapport Postad 16 Oktober , 2011 Stamspelare är man ju inte men bastu och diiilers lät ju najs Citera
MikeTime Postad 16 Oktober , 2011 Författare Rapport Postad 16 Oktober , 2011 Stamspelare är man ju inte men bastu och diiilers lät ju najs Tror säkert vi kan klämma in din synålsliknande kropp i bastun. Paxxar kattlådan Jupp. Säger du till Nisse om detta också? Han lirar ju gratis. Citera
Saint_Bjorn Postad 16 Oktober , 2011 Rapport Postad 16 Oktober , 2011 Jag vill vara med och få en del av TF:s norska oljestålar! Citera
m1978 Postad 16 Oktober , 2011 Rapport Postad 16 Oktober , 2011 Tror säkert vi kan klämma in din synålsliknande kropp i bastun. Jag vill vara med och få en del av TF:s norska oljestålar! Har ju big bear plus säkert två till som ressällskap så kanske blir svårt då, och tills dess hinner jag gå upp minst 5kg. Citera
Galvanizer Postad 16 Oktober , 2011 Rapport Postad 16 Oktober , 2011 Galvanizer och Nimroz kommer!!! 9-handed samt norska oljedolls gynnar oss... Citera
TotalFarsa Postad 16 Oktober , 2011 Rapport Postad 16 Oktober , 2011 Jag vill vara med och få en del av TF:s norska oljestålar!Funtar på att flyga till Sthlm. Vi tar ett snack om transport när det drar ihop sig, yes? Citera
Gus-owicz Postad 16 Oktober , 2011 Rapport Postad 16 Oktober , 2011 gus-ovicz bra försök .. nästan iaf Citera
Koivulainen Postad 16 Oktober , 2011 Rapport Postad 16 Oktober , 2011 Count me in, måste ju försvara titeln. Citera
deFoX182 Postad 16 Oktober , 2011 Rapport Postad 16 Oktober , 2011 Stefan anmäler sitt deltagande. Citera
Shredder Postad 16 Oktober , 2011 Rapport Postad 16 Oktober , 2011 Jag vill vara med! Tar gärna tips på hur snabbt man måste boka tåg-biljetten, samt om nån redan nu vet vilken tid man vill tåget ska gå (från Stockholm) Citera
Recommended Posts