Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Jag är en kille på 24 år som för ca 5 år sedan försörjde mig på att spela poker på nätet. Jag spelade mestadels cashgame, allt från $ 2/4 till 5/10 NL, tuneringsinköp på 200-500 dollar var heller inte ovanligt.

jag var ingen Erik Sagström direkt men jag vann tillräckligt för att ha poker som min enda inkomst!

Jag spelade mycket poker, väldigt mycket poker! När polarna var ute och festade så satt jag hemma framför datan och grindade.

Jag levde gott på poker i ca 3 år!

MEN!!

Efter ca 3 års diciplinerat grindande så nöjde jag mig inte, jag ville vinna mer! jag trodde att jag var bättre än jag igentligen var!

jag ökade antal bord, jag spelade högre och när det väl kom dåliga perioder så blev det oftast en stor downswings. Dessutom fick jag upp ögonen för utelivet, jag var ute och festade, umgicks mer med kompisar/tjejer osv. Det är väl inget fel i det men om man tror att man ska kunna vinna lika mycket pengar på poker så tror man fel!

Så tack vare att jag var dum, trångsynt, girig så har jag dom senaste 2 åren arbeta på ett industriarbete. (inget fel på industriarbeten) Problemet för min del är dock att jag går upp alldeles för tidigt, saknar min fritid och tjänar mindre. (FAN VAD JAG SKRIVER MEN ALDRIG KOMMER TILL SAK :))

Det jag vill säga med allt detta är att jag nu har bestämt mig för att ge pokern ett ärligt försök igen även att det kan ta lång tid att nå samma nivå igen!

och för att pressa mig själv lite extra tänkte jag uppdatera lite här, så man har någon/några att reflektera och diskutera med... detta ska bli min resa tillbaka!

frågor/funderingar/åsikter/kritik är välkommet =)

Postad
Behövde ju inga glasögon för att läsa iaf.

Lycka till med din nystart.

haha tack! mitt första inlägg på detta forum så jag har inte riktigt koll på läget här än :) men jag har ändrat teckensnittet :)

Postad
Lycka till!

Vilken nivå ska du spela?

Jobbar du vid sidan?

Har du spelat något under de två år du varit borta?

Tack!

jag tänker ge detta en ärlig chans, därför tänker jag börja på $0,5/1, känner att den nivån kan passa ganska bra, det går inte spela "för lågt" heller lixom, balansen där är viktig!

ja jag tänker jobba vid sidan om, dock inte 100 %.

jag har väl spelat lite hela tiden men långt ifrån tillräckligt, ibland bara söndagstuneringar ihopp om att klonka och vara tillbaka på banan :) låter sjukt men så har det varit!

förr var som sagt 500 dollars tuneringar inget ovanligt men nu känns 200 dollars tuneringar dyra, så det kommer bli en lång resa!

nu blir det dock till 99 % cashgame!

kul med lite frågor! känns viktigt att prata av sig lite me :)

vilken sida skulle du rekommendera? rakeback, bra med trafik osv.

Postad
Har dålig koll på nivån i fråga men tror Ipoker är ett vettigt val. Bör finnas nog med trafik dygnet runt och de har bra RB (60% ska du kunna fixa).

Det som suger med iPoker är ju att stor del av fiskarna samlas vid de äckliga shallow borden. Plus regsen som sitter vid ett bord med en fisk, när fisken leftar, så går de för en insta-sitout och dataminar bordet tills de inte får sitta kvar längre.

Postad

Vad spelar ni själva för nivå? Jag tycker att $ 0,5/1 kan vara bra att starta på! Jag tänker lägga många timmar på kväller och helger med start ikväll!! Hoppas att ni vill följa min resa! :)

Postad
Vad spelar ni själva för nivå? Jag tycker att $ 0,5/1 kan vara bra att starta på! Jag tänker lägga många timmar på kväller och helger med start ikväll!! Hoppas att ni vill följa min resa! :)

NL100 känns högt att börja på för mig som bara lirar NL20, men lycka till! :-)

Skulle föreslå Ongame (bet24, bwin, betfair t ex), möjlighet till hyfsad rakeback där finns nog också om man känner nån som känner nån...

Det som suger med Ongames rakeback är ju att den är winrate baserad. Dock fisktätt tydligen.

Postad

Lycka till! Ska se om jag kan följa dig lite!

Är SvS för litet om man vill spela på dina nivåer? Jag kör 0,25/0.50 på svs och där finns det ju gott om fisk men den kanske tunnar ut en bit uppåt?

Som sagt, lycka till!

Postad

det har hänt mycket de senaste åren inom pokern, dagens nl100 är nog tuffare än nl1k för 5 år sen. jag hade börjat ännu lägre och byggt rulle, är man vinnande så är det bara skönt att få det bekräftat och det är bättre än att råka börja för högt och springa in i en vägg. lagom skoj att börja en comeback med att gå ner i nivå för att gräva igen förluster för att man varit för girig.

sorry for partypooping. det är lite av min grej.

Postad
Lycka till! Ska se om jag kan följa dig lite!

Är SvS för litet om man vill spela på dina nivåer? Jag kör 0,25/0.50 på svs och där finns det ju gott om fisk men den kanske tunnar ut en bit uppåt?

Som sagt, lycka till!

Jag skulle kunna tänka mig att testa SvS faktikst, dock har jag varit lite skeptisk, jag har nog enbart kört onlins sm och lite större tuneringar där, känner mig spyfärdig bara jag loggar in på den sega klienten :)

men kanske är dags att testa där med!

never say never

Postad
det har hänt mycket de senaste åren inom pokern, dagens nl100 är nog tuffare än nl1k för 5 år sen. jag hade börjat ännu lägre och byggt rulle, är man vinnande så är det bara skönt att få det bekräftat och det är bättre än att råka börja för högt och springa in i en vägg. lagom skoj att börja en comeback med att gå ner i nivå för att gräva igen förluster för att man varit för girig.

sorry for partypooping. det är lite av min grej.

jo jag förstår att det har hänt en hel del inom pokern, dock tror jag att det blir svårt att jämnföra Nl100 och Nl 1.

gräva igen förluster!? beror helt klart på hur man ser det, visst förlorade jag mycket pengar, och nu i efterhand tycker jag väl att jag borde hanterat downswingsen annorlunda.

det är väl bättre att göra comeback än att skippa det iaf!? och det är ju inte så att jag har skulder kan jag lova!

jag bara misshandlade min bankrulle...

Postad
jo jag förstår att det har hänt en hel del inom pokern, dock tror jag att det blir svårt att jämnföra Nl100 och Nl 1.

gräva igen förluster!? beror helt klart på hur man ser det, visst förlorade jag mycket pengar, och nu i efterhand tycker jag väl att jag borde hanterat downswingsen annorlunda.

det är väl bättre att göra comeback än att skippa det iaf!? och det är ju inte så att jag har skulder kan jag lova!

jag bara misshandlade min bankrulle...

Tror han menade att det vore segt med att börja comebacken med att backa för att du börjar på för höga nivåer.

Dessvärre finns det många äckligt ambitiösa jävlar som studerar poker dag ut och dag in så gamesen blir tuffare, fisken gular snabbare osv osv. Det finns så klart fortfarande värde på nl100 och uppåt, men du får nog räkna med att sprida action på flera nätverk och table selecta.

GL hur som helst!