Gå till innehåll

The new Life of RaMz


RaMz

Recommended Posts

  • Svars 292
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fast det man vill höra mest om är ju förhandlingen :)

 

kan säga att det var bra rail iaf. sjukt kul att dom visade förhandlingen. man fick inte se några siffror(alla hade ett papper framför sig som de kollade på hela tiden) men hörde snacket. är man en bra förhandlare kan man fan göra smet i dom lägena.

 

var en rolig stund ett tag där holländaren inte var lättövertalad. greken stod som på nålar och var hela tiden redo att ge upp smet för att säkra upp det medan ramzi verkade resonlig. han förklarade för dom att han är favorit men att det var mycket smet på spel. till slut kom dom överens. ramz sa väl något i stil med: "normally I would never agree to this. but it's alot of money so I wont fuck around". dom bumpade knogarna. drog för käk. när sändningen var uppe igen såg jag bara att holländaren ville ha ännu mer.

 

vore kul att höra hur mycket mer han ville ha.

 

stort gg. så jävla rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är långt ifrån expert men jag skulle säga att deals är (och alltid har varit) vanligare än inte men det är först i år som EPT har bestämt sig för att ha hela dealdiskussionerna öppna och officiella.

 

Grattis btw, stort!

 

deals adderar dynamik så tycker det är mkt trevligt att man har beslutat att visa det öppet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket allihop!

 

 

Ramzi berätta gärna om typ 2-3 svåra spots du hade med 10-20 pers kvar. Vore intressant och höra vad som dök upp, grymt bra jobbat iallafall. Sjukt starkt, måste vara sick feeling:) GG!

 

Hade nog inte så mycket svåra spots på slutet faktiskt. Hade extrem tur med lottning och position vid sista borden så beslutade mig för att ta det halvlugnt och mest spela små potter. Så tog avsiktligt lite fega linjer mot mediumstackar ibland för att det kändes onödigt att ta mer risk än att bara chippa upp stadigt men säkert. Jag hade AK när Warrington 4-betstekfoldade i 10 min på FT. Foldade K2 på 55634 mot Boyacin när d va 3-handat, randomfold. Hade QQ tidigt i HUn när greken slog om och bettade alla gator på K96T9. Kommer inte ihåg allt nu men om det är någon pot ni undrar över så vet jag säkert vad jag hade. Såg att Replay finns uppe på stars.tv.

 

 

Fast det man vill höra mest om är ju förhandlingen :)

 

Förhandlingen var väl ungefär så som det såg ut på film, förutom ett par telefonsamtal jag hade vid sidan av i pausen :)

 

Det var ju nära att det blev 500,500, 415 och 90/60 att spela om men sen så kom Holländarn och började jiddra om att någon tidigare variant av dealen hade varit bättre för honom och till slut så ville inte greken ge bort mer deg. Perfekt för mig att det blev spel egentligen, fattade ju att jag hade rätt stor chans att vinna mot dom 3-handat med över 100BB när dom var så tightveka och dåliga ur pos. Men var helt klart lite svettigt. AK potten var ju ren röta till slut, kanske var onödigt att köra in det men så som läget var kändes det jävligt sjukt att folda. Bör vara GTO att syna där va ;)

 

var en rolig stund ett tag där holländaren inte var lättövertalad. greken stod som på nålar och var hela tiden redo att ge upp smet för att säkra upp det medan ramzi verkade resonlig. han förklarade för dom att han är favorit men att det var mycket smet på spel. till slut kom dom överens. ramz sa väl något i stil med: "normally I would never agree to this. but it's alot of money so I wont fuck around". dom bumpade knogarna. drog för käk. när sändningen var uppe igen såg jag bara att holländaren ville ha ännu mer.

 

vore kul att höra hur mycket mer han ville ha.

 

stort gg. så jävla rätt.

 

Hehe, glömde bort lite att kamerorna var på och att alla kunde höra vad jag sa. Ville få dom att förstå att jag redan gett bort value på dealen genom att ta chipcount rakt av och att dom borde vara nöjda.

 

Han ville vara garanterad 440 tror jag det var och grekens sista bud var 425 har jag för mig.

 

 

God Jul!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Blir la vinst över ravens va??!

 

Kan ju hända vad som helst i sånna här stora finaler men jag påstår att 49ers har sjukligt bra lag. Tänk på att dom slog Atlanta på bortaplan där det var i princip omöjligt att höra "callsen" och dom fick förlita sig mest på handsignaler.

 

Ray Lewis har gud på sin sida men jag tror fan inte ens gud ska kunna vinna den här matchen åt dom. Jag skulle vilja påstå att linan borde vara runt -7.

 

Innan levde dom mest på sitt defence och hade medlemåttligt offence. Nu har dom Kaepernick som producerat otroligt bra och även Crabtree har gått från att vara ett underpresterande löfte till att var en toptier WR. Även Moss och Davis har visat form på slutet.

 

Bli inte lurade av linan dock. 49ers Moneyline står bara i 1.56 så oddsättarna tror väldigt mycket på 49ers, bara inte att dom kommer vinna med mycket. Vilket iofs säkert stämmer väl då stora finaler ofta gör att laget som leder spelar mer safe.

 

PS. 49ers Defence. DS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Ramz släpper oneliners @ http://www.terrencechanpoker.com

A Swedish player named Ramzi Jelassi was being talkative and splashing around in a lot of pots, at one point late in the day raising on the button, c-betting into three opponents and showing 93o after they all folded. The same man also admitted to being "a total life nit." Ramzi said he basically takes as few risks in life as possible, saying with a smile, "I'm too good at life, so I can't risk it." Not long after that comment, he called off a large 3-bet shove with A7 from middle position and lost a big chunk of his stack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
tjena coachar du?Tips på att utvecklas?böcker/siter osv?

 

Nope.

måste vara soft o va självisk när man själv är miljonär och inte vill hjälpa andra som har vatt i samma sit som dig sj.. lol

 

Haha.

 

Edit: Är det verkligen såhär på PF nuförtiden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...