Gå till innehåll

Homegame CG med SUPER fisk som hit&runnar


Freddy1337

Vad ska man göra åt en hit&runner?  

28 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska man göra åt en hit&runner?

    • Bryta av benen på killen
      4
    • Säga åt honom att han är ren jävla fitta och sen skicka hem honom.
      2
    • No problem, tills nästa gång så har man berättat om fenomenet och att det inte är acceptabelt
      22


Recommended Posts

Ja så det som hände ikväll var alltså att jag bjöd in en superfisk för att spela i ett homegame CG

 

Första handen med SUPERFISK är att han vill visa ett kort. Tror han trodde det va standard poker. Iaf han visar tydligt att han kan inte Texas holdem. Om han nu gjorde sin gest med att försöka lura oss och lägga ett kort bland mucken så gjorde han det riktigt skickligt.

 

Fem händer senare så hamnar han i en ganska stor pot. Han satt på TT och callade alla streets på xKQ9 board. Får sin fina gutshot på river och ni vet självklart som dom gör så callar dom bara med cirka 10BB kvar i stacken.

 

Två händer senare säger han; Jag tror jag drar mig ut, vill inte förlora mina pengar.

 

Vi blev mest chockade, jag blev as glad när han vann den stora potten men sedan skit förbannad för att han drog sig ur eftersom jag aldrig fick chansen att ta hans pengar hehe.

 

Så frågan är....Vad gör ni?

Införa reglar för hit&run?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan tycka vad man vill om folk som lämnar när de vunnit, men man/han är ju faktiskt fri att göra vad han vill. Sen att det allmänt ses som lite grisigt är ju en helt annan sak.

 

Vanligt är ju dock att man(när man är +) säger till en stund innan, tex "Jag spelar 2varv till, sen får det vara bra för idag".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Särskilda regler för superfiskar imo. Tacka för att han var med, beröm honom och gratulera till vinsten och hälsa honom välkommen tillbaka. Eller tror du han blir sugen på att komma tillbaks om du skäller ut honom för att han har oförskämdheten att lämna ert cashgame innan han torskat hela sitt inköp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får väl ta det onda med det goda, om man nu sitter och bjuder in fiskar som man vet inte kan reglerna?

 

Du sitter och jublar när hans kunskapsluckor gynnar dig, men snackar om att bryta ben när du tycker att de missgynnar dig. Tycker att du verkar ganska otrevlig att spela med, så fisken gjorde helt rätt i att stoppa hela tjugan i fickan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får väl ta det onda med det goda, om man nu sitter och bjuder in fiskar som man vet inte kan reglerna?

 

Du sitter och jublar när hans kunskapsluckor gynnar dig, men snackar om att bryta ben när du tycker att de missgynnar dig. Tycker att du verkar ganska otrevlig att spela med, så fisken gjorde helt rätt i att stoppa hela tjugan i fickan.

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kör alltid en viss tid som man måste sitta, tex. man måste sitta minst 4h så ingen cashar innan dess.. osv

 

Effektivt sätt att utestänga förlorande spelare.

 

Tycker att folk överlag är alldeles för hårda mot fisken. Kom ihåg vem det är som livnär er! Fisken måste ha chansen att vinna ibland för att det ska vara kul att fortsätta. Den som förlorar varje gång slutar förr eller senare spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äsch jag är jätte snäll :)

 

Såklart att man blir sur om något missgynnar en. Vad är det som säger att man inte ska bli det? Jantelagen?

 

nej men, självklart sen i vilken grad man trycker på fisken för hans Hit&Run är ju en annan grejj, att bryta av benen hoppas jag ingen tog allt för seriöst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det standard/allmänt vedertaget att använda fitta som skällsord?

 

Tycker att kutym låter snyggast av de tre alternativen.

 

Jag läste igenom olika ordböcker men förstod ändå inte vad du menade. Din förklaring hittar jag inte heller någonstans. Vill inte språkpolisa eller något, tycker bara att det är värt att påpeka om folk utom jag är intresserade av att veta. Men om det du säger stämmer, så har du indeed rätt, det låter snyggast:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äsch jag är jätte snäll :)

 

Såklart att man blir sur om något missgynnar en. Vad är det som säger att man inte ska bli det? Jantelagen?

 

Lagen om vanligt hederligt bondförnuft, i det här fallet.

 

Du sitter och jublar över att han inte behärskar spelreglerna, och sitter sedan och lipar över att han inte känner till de oskrivna reglerna och drar med den tjuga du hade tänkt vinna. Fattar du inte att det är två sidor av samma mynt?

 

Du kanske ska låta bli att bjuda in fiskar till dina homegames om du inte tål att de inte vet hur de ska bete sig vid pokerbordet? Eller fortsätt du att kalla fiskarna fittor och snacka om att bryta deras ben, så löser sig nog den saken naturligt. Då kommer de inte komma hur mycket du än bjuder dem.

 

Den som framstår som en idiot i den här tråden är du.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lagen om vanligt hederligt bondförnuft, i det här fallet.

 

Du sitter och jublar över att han inte behärskar spelreglerna, och sitter sedan och lipar över att han inte känner till de oskrivna reglerna och drar med den tjuga du hade tänkt vinna. Fattar du inte att det är två sidor av samma mynt?

Jag råder dig starkt att gå till en derby match och sen lyssna på klacken när domarn dömer.

Du kanske ska låta bli att bjuda in fiskar till dina homegames om du inte tål att de inte vet hur de ska bete sig vid pokerbordet? Eller fortsätt du att kalla fiskarna fittor och snacka om att bryta deras ben, så löser sig nog den saken naturligt. Då kommer de inte komma hur mycket du än bjuder dem.

 

Den som framstår som en idiot i den här tråden är du.

Jo mycket snack om ingenting. Det var alternativ till en röstning, kom igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lagen om vanligt hederligt bondförnuft, i det här fallet.

 

Du sitter och jublar över att han inte behärskar spelreglerna, och sitter sedan och lipar över att han inte känner till de oskrivna reglerna och drar med den tjuga du hade tänkt vinna. Fattar du inte att det är två sidor av samma mynt?

 

Du kanske ska låta bli att bjuda in fiskar till dina homegames om du inte tål att de inte vet hur de ska bete sig vid pokerbordet? Eller fortsätt du att kalla fiskarna fittor och snacka om att bryta deras ben, så löser sig nog den saken naturligt. Då kommer de inte komma hur mycket du än bjuder dem.

 

Den som framstår som en idiot i den här tråden är du.

 

+1

 

Jag råder dig starkt att gå till en derby match och sen lyssna på klacken när domarn dömer.

 

Jo mycket snack om ingenting. Det var alternativ till en röstning, kom igen

 

Hajar inte, vad menar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...