Gå till innehåll

Nu jävlar ska Rånarn bowla igen!!!!


tågrånarn

Recommended Posts

Vet inte om det är jag som är lite kall (tycker obv det var jättetragiskt med Engla osv), men kan inte sluta skratta åt detta:

 

olof.jpg

Min vän gillar att "Alla vi som vill att Olof Mellberg spelar VM 2014" gillar att en grupp vill ta bort en grupp som är elak mot nåt dom eg inte är berörda av personligen..

 

Hela grejen är ju smått absurd men det som tar skruv i mitt huvud är ju vafan Mellberg-gruppen har där att göra?

 

 

 

Pokern haltar idag.

ner några 100 men känns som tusen så man är inte så sur påt :-)

Haft 3st KK vs AA och 2 flush vs högre flush på 1200 händer.

obv fyllt ut tomrummet med mkt TPTK vs TP+riverparad kick ;-)..

 

Nä blir fan inget whine idag, allt är gudl och nu blir det ut i skogen för att hämta gulingar sen några timmar i köket!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 574
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag ser vem det är som gillar, LOLz :mrgreen:

 

MÅLVAAAAAAKT!!!!

 

 

Jobbar micromicro inatt igen, spelpepp som fan men kan inte vinna en pott så man är nere o jagar lite :-P..

 

std för aftonen (inte den värsta och långt från den största)

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.50(BB) Boss

($73.51)

Hero ($248)

 

Dealt to Hero A:heart: J:club:

 

Hero raises to $1, calls $0.50

 

FLOP ($2) 9:club: J:spade: 8:club:

 

bets $2, Hero raises to $5, calls $3

 

TURN ($12) 9:club: J:spade: 8:club: J:diamond:

 

checks, Hero bets $7, raises to $14, Hero raises to $34, calls $20

 

RIVER ($80) 9:club: J:spade: 8:club: J:diamond: T:diamond:

 

checks, Hero checks

 

Hero shows A:heart: J:club:

(Pre 75%, Flop 74.5%, Turn 77.3%)

 

shows 7:diamond: J:heart:

(Pre 25%, Flop 25.5%, Turn 22.7%)

 

wins $78.01

 

 

Still kul som fan så nåt fel är det väl på mig ;-)..

 

 

Kom på ett sjukt mission innan:

Läste allt tränings-snack i "mål-DBn" och kom på en kul sak.

Där pratades att maxa chins och gjordes 10-15st.

Jag har aldrig styrketränat i hela mitt liv då jag tycker som de flesta damer att utmärkande muskler är avtändande!

MEN alltid varit relativt stark, minns att jag testade lite chins för 5-6år sedan och då gjordes 5st i fingertopparna utan problem, bänkade även min egen vikt första ggn jag testade denna för mig ganska meningslösa företeelse.

 

Så mitt mission under sommaren är:

15 chins och bänka min egen vikt! (64kg atm, vill upp i ca 70 vilket är sjukt svårt då jag inte vill bli kantigt musklig men inte kan ta upp fett öht då jag saknar tjocktarm!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KLONK!!!!

 

Fick precis ett samtal om att jag ska till Zimbabwe på lite volontärarbete i februari!

Hade som sagts för ett antal sidor sedan tänkt skicka med en slant till en grabbs skolgång, men att få åka med hade jag inte ens vågat tänka på :-)..

 

Så sjukt glad atm så jag kommer mosa sönder SvS inatt ;-),

(Alt gula på en kvart och inte bry mig, hehe...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lagade dagen till miniplus efter att ha vänt semidjupt :-)

Nöjd satan med det då jag har lite svårt att vinna "stora" potter atm.

 

Detta får mig dock att NSD-forska mer & mer så det är ju inte helt negativt.

 

 

Tog till bärs framåt stängning då det kändes lie för dåligt att backa mkt nykter och det hjälpte så fint att jag övergått till lite PLO-träning på stars..

Vinner inga allt-in-potter där heller, man måste ju iofs inte backa pga det ;-)..

 

 

 

Fö. som alla vet gäller det att ha RÄTT bärs till PLO-grinden och jag känner att jag hittat en riktig vinnare!!

Duff.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plussar trots extremvärde idag :-).

Dock inte mot fisk obv hehe.

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $1(BB) Boss

BB ($200)

($86.85)

UTG ($222)

UTG+1 ($149)

Hero ($232)

 

BB posts (SB) $0.50

 

Dealt to Hero A:heart: A:diamond:

 

UTG calls $1, UTG+1 calls $1, Hero raises to $5.50, fold, fold, UTG calls $4.50, UTG+1 raises to $20, Hero raises to $57.50, fold, UTG+1 calls $37.50

 

FLOP ($122) J:heart: 3:spade: 6:club:

 

UTG+1 bets $91.96 (AI), Hero calls $91.96

 

TURN ($305) J:heart: 3:spade: 6:club: 9:club:

 

RIVER ($305) J:heart: 3:spade: 6:club: 9:club: T:diamond:

 

UTG+1 shows 9:spade: T:spade:

(Pre 23%, Flop 10.4%, Turn 11.4%)

 

Hero shows A:heart: A:diamond:

(Pre 77%, Flop 89.6%, Turn 88.6%)

 

UTG+1 wins $298

 

 

Sitter och funderar på om man ska palla krogen eller nöta en stund till, duktigt kluven :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahahaha

En del tar ruskigt sköna linjer med sina prems!

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $1(BB) Boss

Hero ($289)

($45)

UTG ($222)

UTG+1 ($202)

CO ($118)

 

Hero posts (SB) $0.50

 

Dealt to Hero A:diamond: 7:heart:

 

UTG raises to $3.50, fold, CO calls $3.50, fold, calls $2.50

 

FLOP ($11) 8:club: Q:spade: 9:diamond:

 

checks, UTG checks, CO checks

 

TURN ($11) 8:club: Q:spade: 9:diamond: A:heart:

 

checks, UTG checks, CO checks

 

RIVER ($11) 8:club: Q:spade: 9:diamond: A:heart: 6:spade:

 

bets $5, UTG raises to $20.75, CO raises to $78.25, calls $36.50 (AI), UTG raises to $135, CO calls $36.80 (AI)

 

CO shows 7:club: 5:diamond:

(Pre 7%, Flop 7.3%, Turn 4.8%)

 

shows 5:spade: 7:spade:

(Pre 13%, Flop 10.4%, Turn 4.8%)

 

UTG shows Q:heart: Q:club:

(Pre 79%, Flop 82.4%, Turn 90.5%)

 

CO wins $209

wins $66.06

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick en liten idé idag.

Har tuggat på bra volym, plugg och allt annat hittills i juli men kände att det behövs nåt litet extra för att mata på och att hålla tankarna från pengarna.

 

Så det blir en form av attack. (som väl i starten snarare är motsats menmen)

En del av rullen sätts för att köra 5k händer / nivå from NL50 i 2v, så får vi se vart man hamnar :-)..

 

 

Gått halvtaskigt i starten med KK vs AA, topset vs flush HU osv..

Men ändå upp litegrann över första 1400ish händerna :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland är världen fantastisk!!.

 

Startade upp SvS och HM stod och laddade i bakgrunden, efter en stund när det hade gått lite väl lång tid hittade jag en liten ruta bakom allt annat där det stod att den inte kunde connecta till postgresql, namn och lösen var rätt men den vägrade.

 

efter en ominstallation gick det connecta till den gamla med samma namn och lösen.

Men då kom nästa problem, min databas fanns inte trots att den ligger där mitt framför ögonen..

 

 

Nån med erfarenhet av liknande problem som har en lösning?

 

 

(Kör väl tills vidare på med en ny bas för allt funkar igen och det är inte hela världen då det var mkt gamla HHs som kan ge rakt av felaktiga stats.)

(Och det GÅR ju pumpa in alla HHs igen om man vill, finns ju sparat denna ggn, fast det får väl tas över en semester eller nåt iom att det tar lite tid!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lever tillvidare med helt ny bas, men mtp volymen som är tänkt så vafan, snart har man vettigt sample på allt och alla ändå :-)..

 

Malt lite micro idag då det atm händer så mkt annat, syster+resp kom hem från ett antal veckor i Italien och nån bärs i solen hos dom var ju givet.

Och strax iväg till en polare för lite annat gott att dricka och sällskapsspel, älskar såna kvällar när det är rätt folk men detta lutar mot nåt "par-afton"-aktigt och det finns det inte många friska som gillar!

 

Jag kan kröka och festa med min kvinna som en polare, men när det ska festas med blandade par blir det alltid så jävla krystat att jag har svårt för att inte bli fullast och "jobbig"..

 

 

Jajaja, fått in minivolym idag med några 100bb upp vilket ju är fint men inte mkt pengar, hatar att allti lyckas boka upp när det är lönehelg.

Funderar på att skaffa jobb för att kunna hålla koll på när det är lönehelg ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillbaka på hemmaplan efter två veckor i Båstad och en till sist en vecka i Halmstad. Båstad och tennisen regnade i princip inne så fick in en del händer i början-mitten av månaden och gjorde ett fint resultat. Under veckan som gått har jag sprungit o-ringen i Halmstad och passade då på att ta ett litet break från pokern. Kanon för motivationen, är till och med sugen på att läsa/plugga poker igen.

 

O-ringen var en succé, både resultatmässigt och vädermässigt. Jag hade som mål att fullfölja och att helst lämna någon under mig i resultatlistan men när veckan var slut hade jag sprungit snabbare än hälften av startfältet i min motionsklass.

 

2cral9i.jpg

Lite plugg efter första etappen

 

mbr4g8.jpg

Etapp 3: Vilshärad/Tylösand

 

ny6zgy.jpg

På väg till gårdagens avslutningsfest på campingen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mao har du lärt dig läsa kartan nu? ;)

 

 

Min vecka har vart lite sådär.

Dykt upp så mkt skit, fest lite här och där men ingen var bra.

Sällskapsspelkväll som faktiskt var jävligt trevligt men sen semispårade så dagen efter försvann.

 

Pokermässigt har jag hållit ett bb/100 på ca 40.

Synd bara att jag inte ens lyckats få in de 5k händerna som skulle spelas på NL50 fram till i onsdags haha..

 

Ska återgå till mitt eremitliv nu när vädret kukar ur igen! :ola:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där stänger vi den veckan!

KATASTROF-volym (4k händer) och resultatet känns dåligt därefter, visar sig dock vara runda 1600bb vilket inte går att klaga på :-)..

 

Göttigt planerade 3 veckor framöver, ska göras INGENTING, sparas resepengar och spelas kort.

Lite tugg och annat lärorikt med finnen på g, kan bli bra detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär ja, lyckades med 2 fina saker nu under eftermiddagen.

Kom upp i mitt volymmål på NL50, och utan att ha plåt koll på det så spräckde jag även 30k händer för första månaden 2012.

 

Fortf missnöjd med volymen, men kan jag lyckas med 30k händer trots färre speldagar än vanligt så gör jag iaf nåt rätt :-)..

 

Lyckades dock inte plussa haha, såg nu att det var min första backsesh sedan 20de, hade jag haft den kollen hade jag nog malt på en stund till, klickade dock ur blinds på 0.05 :ola:..

 

 

Mat och film sen är det ju bara att dra igång igen!

 

Klassiker!

dersu-uzalapostermellan.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag var det svårträffat och jävligt!

Gick iskall ett bra tag men vill väl påstå att jag stretade emot hyffsat så för första backandet på länge är man lite nöjd med sig själv..

 

Lyckades dock laga till ett lillplus tack vare en ganska unik hand för dagen

 

Mitt andra set på 47 PPs vs den enda ickefisken, hittar hus och i stort sett allt landar. Då blir det självspelande från alla håll :-)

 

70kr på 1004händer :ola:

 

 

Äckligt sugen på att hitta på en massa kul, men lite för fattig atm.

 

Edir:

Blev ju inte bättre av att kvinnan kommer hem och tror att det är ok att vara allround-tjurig pga att jobbet var ett helvete!

Får väl "hitta på" en liten promenad eller nåt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...