Gå till innehåll

Svensk TV-poker


Jacobt

Recommended Posts

Har precis kommit hem från USA och tittat lite på svensk poker på TV, Det är nog det sämsta jag har sett, dom så kallade proffsen liknande ju mest amatörer....En kille höjer med pocket 10, killen med Pocket Jacks foldar...ehhhhh..? Detta på pre flop...

 

 

 

 

 

Daniel Negreanu e poker gud!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis kommit hem från USA och tittat lite på svensk poker på TV, Det är nog det sämsta jag har sett, dom så kallade proffsen liknande ju mest amatörer....En kille höjer med pocket 10, killen med Pocket Jacks foldar...ehhhhh..? Detta på pre flop...

 

Daniel Negreanu e poker gud!

 

Vad var det för dåligt spelat i det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beskriv hela situationen isåfall, typ var mörkarna höga, position etc, tighthet, prisstruktur etc, kanske en tell för hans starka händer (TT-AA) mot den distributionen är JJ inget vidare.

finns ju en hel del scenarier där det kan vara korrekt o folda JJ iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du potten i pokermiljonen där brorsan gör en standardraise med JJ UTG, hela bordet synar till Eskilsson i BB som ställer in?

 

Hur du får den folden till dåligt spel vore i så fall intressant att höra. Ska han syna all-in med en hand som snittar på kanske 35% vinstchans, mot en av de bättre spelarna vid bordet, när det finns tre spelare till vänster som gärna låter sig hackas på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

självklart kan det vara rätt att folda jj även fast det egentligen var fel, av diverse anledningar, men det var inte bara den stuationen..Jag tycker att hela uppläget som helhet var dåligt, dåliga kommentatorer, fan killen lät som om kom dirket från antik rundan eller ett natur programm..Det tar dom typ 30 sek innan dom ser alla outs, många gånger säger dom att en viss spelare har oslagbar hand, men senare så ser dom att det ligger ett flush draw...plus att nivån på spelarnas skicklighet är observant dålig om man jämför med USA och då anses ju sverige ha en hög standard..skulle gärna beskriva mer, men bossen kom tillbax...K

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skitsamma, som jag sa jj kan vara rätt att lägga, min poäng var kanske otydlig, men den var att spel standarden är mycket lägre och att hela uppläget e värdelöst...

 

Klart att standarden var sämre, du jämför ju något liknande Celebpoker med WPT...

 

I fyrans produktion var det två kändisar, två amatörer och två proffs vid varje bord. Hur tror du att det kan bli bra standard?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis kommit hem från USA och tittat lite på svensk poker på TV, Det är nog det sämsta jag har sett, dom så kallade proffsen liknande ju mest amatörer....En kille höjer med pocket 10, killen med Pocket Jacks foldar...ehhhhh..? Detta på pre flop...

 

 

 

 

 

Daniel Negreanu e poker gud!

 

Fan va häftigt, har du varit i USA! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir rätt sött när man läser allt samlat i ett inlägg :D

Speciellt när man stolt kommer in på forumet och har lärt sig lite nya uttryck i USA!!!

 

Har precis kommit hem från USA och tittat lite på svensk poker på TV, Det är nog det sämsta jag har sett, dom så kallade proffsen liknande ju mest amatörer....En kille höjer med pocket 10, killen med Pocket Jacks foldar...ehhhhh..? Detta på pre flop...

 

självklart kan det vara rätt att folda jj även fast det egentligen var fel, av diverse anledningar, men det var inte bara den stuationen.

 

skitsamma, som jag sa jj kan vara rätt att lägga, min poäng var kanske otydlig, men den var att spel standarden är mycket lägre och att hela uppläget e värdelöst...

 

jaja,sorry sorry

 

screw you guys..I'm going home... Sad

 

Snacka om kappvändning ;)

 

Men alla kan vi ha fel ibland. Tyvärr har jag det för ofta :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...