Gå till innehåll

Önskar förslag om en bra grindresa!


HataSKV

Recommended Posts

Som vi alla vet så börjar hösten och ännu värre vintern närma sig och jag känner att det helt enkelt är dags att lämna Sverige så fort som möjligt. Jag åker troligtvis själv och målet med resan är framförallt att ta det lungt och grinda in massvis med deg. 8-)

 

Jag är inte inne på att festa särskilt mycket utan det blir mest till att grinda och softa i några månader men jag kräver ändå en viss nivå på mat och uteliv och inte minst kvinnorna i landet. Någon skön strand i närheten av bostaden hade också varit mycket trevligt och jag vill helst undvika att bo i ett område där jag blir rånad och våldtagen på daglig basis. Jag funderar nog främst på Sydamerika eller Sydostasien men andra förslag tas gärna emot. Dock talar jag bara engelska så Sydamerika kanske blir lite jobbigt att resa till själv?

 

Vad det gäller boende så känns en lägenhet med god service optimalt även om en villa inte hade varit fel.

 

Hoppas på bra förslag nu! :D

 

Cliffs

+ Strand och bra väder

+ Snygga kvinnor

+ God mat och hyfsade restauranger

+ Med U-lands mått mätt en liten risk att bli rånmördad, våldtagen etc

+ Hyfsat billigt boende, dock inget sunkhak

+ Stabil lina

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thailand har.

 

+ Strand och bra väder

Stämmer 100%

 

+ Snygga kvinnor

Tycker jag verkligen. De är ganska billiga också, men jag vet inte riktigt vad du är ute efter. :twisted:

 

+ God mat och hyfsade restauranger

Jag diggar den inhemska maten, men gör du inte det finns det ju alltid ställen med standard internationell mat etc.

 

+ Med U-lands mått mätt en EXTREMT liten risk att bli rånmördad, våldtagen etc

 

Just så^^

 

+ Hyfsat billigt boende, dock inget sunkhak

 

Hyrde ett mindre nybyggt hus för 3500 SEK/månad. Då hade jag pool/AC/städning/el ingick

 

+ Stabil lina

 

Mja, det är först här Thailand faller lite, åtminstonde om man inte är i typ Bangkok gissar jag. Dessutom är elnätet lite latcho också.

 

 

Men rekommenderar Thailand starkt, grindade där i fem månader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som att Thailand har det mesta enligt dig. :) Kvinnorna är jag dock lite tveksam till men man kan ju ge det en chans iaf. :D Föredrar mer europeiska tjejer eller latinas annars. Thailand känns ju också betydligt enklare att bo i och resa till än Karibien, Centralamerika eller Sydamerika.

 

Ska kolla upp lite länder i Karibien först och väga för och nackdelar emot Thailand men just nu ligger nog Thailand högst upp. 3500 med pool och städning blir nog svårt att hitta i något annan land så det är ju helt klart prisvärt. Thailand är ju stort, var bodde du? Och hur fixade du huset?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är planen att resa själv under hela resan eller kan du tänka dig att hooka opp med andra väl där nere? Isf finns det ju för det första krappar på det här förumet som mer än gärna tillmötesegår, sen finns det förstås 2+2 där d är för mkt folk som är ute o reser/kommer från andra länder. Som är vänligt tsinnade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som att Thailand har det mesta enligt dig. :) Kvinnorna är jag dock lite tveksam till men man kan ju ge det en chans iaf. :D Föredrar mer europeiska tjejer eller latinas annars. Thailand känns ju också betydligt enklare att bo i och resa till än Karibien, Centralamerika eller Sydamerika.

 

Ska kolla upp lite länder i Karibien först och väga för och nackdelar emot Thailand men just nu ligger nog Thailand högst upp. 3500 med pool och städning blir nog svårt att hitta i något annan land så det är ju helt klart prisvärt. Thailand är ju stort, var bodde du? Och hur fixade du huset?

 

Stora nackdelen med Karibien kommer vara att Internetet blir ett problem, ständiga brownouts/elen går, Internet nere ett par timmar/dygn i värsta fall o.s.v. Sen är priserna mycket högre än Thailand, både på boende och på mat. Och kan du inte spanska så kan jag (av egna erfarenheter) berätta att det blir smått problematiskt nästintill hela tiden vad du än ska göra :-). Annars är det ju dock brutalt jäkla najs längs med hela Karibiska kusten dock..

 

Har själv planer på att dra Filippinerna (Davao i söder) ett par månader nu i höst, är en del andra härifrån forumet också som verkar vara sugna på det. Uppfyller också i princip alla dina krav :-).

 

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NazguLKiNG

 

Ja internet är ju en viktig del så det verkar ju inte så kul...

Davao verkar vara en hyffsat stor stad och det kan ju vara bra så man inte får Lappsjuka. Men jag har hört att maten på Filippinerna är rätt usel och det är rätt viktigt enligt mig.

 

Har hört lite fram och tillbaka angående maten faktiskt, vissa säger att den är god och vissa säger att den är usel rakt av, men att det isåfall finns andra alternativ som är bra, typ Thailändsk mat, Indisk, västerländsk m.m.

 

Sen finns det ju andra stora fördelar med just Filippinerna dock och det är ju att engelska är ett officiellt språk där som är väldigt utbrett, och sen är poker lagligt också :-). Livepoker ska enligt uppgift finnas tillgängligt ganska utbrett (både i Davao och t.ex. Manila)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...