Gå till innehåll

Avgift på inaktiva konton - Giriga och eller korkade?


rosjon

Recommended Posts

Trollar du?

 

Ladbrokes svar låter väl ganska sympatiskt!?

 

Kostnaden för administration ökar per konto. 11 st är dyrare att administrera än 10 st. Om sen konto 11 inte ger några intäkter har företaget ett par olika alternativ - ta kostnaden, skicka ut morötter eller fakturera kunden. Laddies valde det sista och i brist på mer information får vi anta att det var det mest rationella.

 

Sen låter väl iofs detta beslut som att den administrative chefen har haft mer att säga till om än marknadschefen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Hände mig på Party Poker för en massa år sedan.

 

Många tusen dollares i förlorad rake har det kostat dom det är en sak som är säker.

 

Bara raken från mig hade säkert bekostat adminkostnader av samtliga inaktiva konton.

 

Idioti på hög nivå, men som med allt annat är det kvartalsekonomi som styr, vad som kortsiktigt genererar bonus till VD är det viktiga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så hur länge ska ett konto få vara inaktivt? 1 år? 10 år? 100 år? För evigt?

 

Hur många inaktiva konton ska få finnas? 1? 10? 100 000 000?

 

Jag säger inte att det är rätt väg för att få tillbaka spelare som slutat, men troligen är det bara konton som "skvalpar runt" och har gjort så rätt länge.

 

mvh

Ant

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ladbrokes svar låter väl ganska sympatiskt!?

 

Kostnaden för administration ökar per konto. 11 st är dyrare att administrera än 10 st. Om sen konto 11 inte ger några intäkter har företaget ett par olika alternativ - ta kostnaden, skicka ut morötter eller fakturera kunden. Laddies valde det sista och i brist på mer information får vi anta att det var det mest rationella.

 

OMFG! Ett konto är bara några siffror på en hårddisk. Att det skulle kosta några större summor att ha "inaktiva konton" avfärdas härmed å det bestämdaste.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OMFG! Ett konto är bara några siffror på en hårddisk. Att det skulle kosta några större summor att ha "inaktiva konton" avfärdas härmed å det bestämdaste.

 

Så du gör alltså antagandet att den samlade analysförmågan hos den beslutsfattande gruppen på Ladbrokes, trots tillgång till långt mer information om saken, är sämre än din?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du gör alltså antagandet att den samlade analysförmågan hos den beslutsfattande gruppen på Ladbrokes, trots tillgång till långt mer information om saken, är sämre än din?

Du pratar skit.

Hur vet du att dom inte är helt inkompetenta? Kolla bara på fulltilt så får du se hur inkompetent människan kan vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle tro att Ladbrokes vill köra upp den i röven på sina kunder och få betalt för det.

 

Jo så är det säkert.

 

Du pratar skit.

 

Jo, det stämmer väl förvisso men i just det här fallet ställde jag en fråga.

 

Hur vet du att dom inte är helt inkompetenta?

 

Det vet jag inte. Vi har inte all information och kan bara gissa. Förstår dock inte vad som talar för att det skulle vara ett helt uppenbart irrationellt beslut.

 

Rent generellt tror jag man kan anta att en random spelsajt tar bättre beslut än sjuttonåriga farsta glitters.

 

Kolla bara på fulltilt så får du se hur inkompetent människan kan vara.

 

Just inkompetens är kanske inte det första adjektiv jag förknippar med FullTilt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...