Gå till innehåll

Spela jag det som en torsk?


archtila

Recommended Posts

Nej ingen tvingar mig att läsa men för att du ska vilja ha hjälp i fortsättningen när det väl kommer en intressant hand så gav jag dig ett tips att inte lägga upp såna här händer för då dyker det kanske inte upp analyshjälp nästa gång du verkligen behöver det.

 

Jo, det finns väldigt många dumma frågor, jag kan dra ett exempel.

 

Vilken färg har avundsjuka? Det är en helt normal grammatisk fråga på svenska men frågan kräver inget svar för det är en löjlig fråga.

 

Det är bättre du ställer en uttänkt fråga direkt så slipper du ställa 100 "impuls-steamade" frågor i onödan för att komma fram till saken du ville lära dig.

 

Det är ingen bra idé att lägga upp en "steam-uplagd" pokerhand som en nybörjare kan analysera korrekt och sen vara rädd för kritik för den. Jag gjorde samma sak när jag hade min dagbok för några år sen och det gick åt helvete då. För jag inte kunde ta kritik. Och blanda aldrig ihop kritik och "besserwissighet" med varandra när du frågar om en analys. Dom ligger oerhört långt ifrån varandra och det är oerhört lätt att mixa ihop dom.

 

jag har läst inlägg från dig tidigare, så jag vet ungerfär hur dina inlägg brukar arta sig. Du kanske har ändrat dig, vem vet.

 

och jag kommer fortfarande hellre ställa 100 duma frågor för att lära mig en sak än att vara rädd och klura i evigheter på en bra fråga.

 

Haha du kan ju inte hitta på en fråga som frågar efter två helt olika saker som inte har med varandra att göra. Färg och avundsjuka kan inte kopplas samman, förutom eventuellt konstnärligt, och isf kan man väl säga att för konstnären kan avundsjuka ha en färg. Men du kan ju inte hitta på en seriös fråga som absolut inte har med varandra att göra. Kom igen. Du ställer en fråga i smak med "äter isbjörnar pingviner?" Det är ingen fråga per say, utan snarare handlar om att de två sakerna inte har med varandra att göra alls.

 

Kom igen nu Kalle. Du är en besserwisser, men det är okej, man kan vara mycket värre saker, det är inte hela världen.

 

Men jag tar på mig av kritiken i allmänhet och jag inser också naturligtvis att handen spelar sig själv i det stora hela. Det jag mest vaskade efter var ifall en turneringsspelade kanske hade någon specifik åsikt om att donka istället eller försöka hålla potten nere. Jag var steamad och la upp den mest av det skälet. Det är okej att ha kännslor och ge utlopp för dem så kritisera inte den biten tack :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad säger ni kan man komma undan eller spelar jag den opt. Känner mig som en tomte just nu haha.

 

En freeroll och satellit till ett live event

 

100/200, Texas Hold'em Freeroll NL

 

Table 5-max Seat #4 is the dealer

Seat 1: HERO (9625 in chips)

Seat 2: FI1 (7850 in chips)

Seat 3: FI2 (14150 in chips)

Seat 4: FI3 (11450 in chips)

Seat 5: FI4 (6925 in chips)

FI4: posts small blind 100

HERO: posts big blind 200

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO

 

FI1: raises 200 to 400

FI2: folds

FI3: calls 400

FI4: folds

HERO: calls 200

*** FLOP ***

HERO: checks

FI1: checks

FI3: bets 800

HERO: raises 1700 to 2500

FI1: folds

FI3: raises 6300 to 8800

 

vad gör vi nu ?

 

Kanske skulle stannat här , för att få fram lite analys

om vad fi kan ha och inte ha .

Vad som är rätt och vad som är fel.

 

När du postar facit ser vi att du hade otur , ggwp.

Men det intressanta är om vi inte vet vad fi har

kan vi lägga handen eller kommer vi spela den

alla 24/7. Kommer vi spela den annorlunda med 1 pris eller

om det är normal prisstege ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad säger ni kan man komma undan eller spelar jag den opt. Känner mig som en tomte just nu haha.

 

En freeroll och satellit till ett live event

 

100/200, Texas Hold'em Freeroll NL

 

Table 5-max Seat #4 is the dealer

Seat 1: HERO (9625 in chips)

Seat 2: FI1 (7850 in chips)

Seat 3: FI2 (14150 in chips)

Seat 4: FI3 (11450 in chips)

Seat 5: FI4 (6925 in chips)

FI4: posts small blind 100

HERO: posts big blind 200

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO

 

FI1: raises 200 to 400

FI2: folds

FI3: calls 400

FI4: folds

HERO: calls 200

*** FLOP ***

HERO: checks

FI1: checks

FI3: bets 800

HERO: raises 1700 to 2500

FI1: folds

FI3: raises 6300 to 8800

 

vad gör vi nu ?

 

Kanske skulle stannat här , för att få fram lite analys

om vad fi kan ha och inte ha .

Vad som är rätt och vad som är fel.

 

När du postar facit ser vi att du hade otur , ggwp.

Men det intressanta är om vi inte vet vad fi har

kan vi lägga handen eller kommer vi spela den

alla 24/7. Kommer vi spela den annorlunda med 1 pris eller

om det är normal prisstege ?

 

Den bör spelas likadant oavsett, eventuellt annorlunda om vi har en super bubbla på mellan 5e och 4e plats. Då kan vi folda preflopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har läst inlägg från dig tidigare, så jag vet ungerfär hur dina inlägg brukar arta sig. Du kanske har ändrat dig, vem vet.

 

och jag kommer fortfarande hellre ställa 100 duma frågor för att lära mig en sak än att vara rädd och klura i evigheter på en bra fråga.

 

Haha du kan ju inte hitta på en fråga som frågar efter två helt olika saker som inte har med varandra att göra. Färg och avundsjuka kan inte kopplas samman, förutom eventuellt konstnärligt, och isf kan man väl säga att för konstnären kan avundsjuka ha en färg. Men du kan ju inte hitta på en seriös fråga som absolut inte har med varandra att göra. Kom igen. Du ställer en fråga i smak med "äter isbjörnar pingviner?" Det är ingen fråga per say, utan snarare handlar om att de två sakerna inte har med varandra att göra alls.

 

Kom igen nu Kalle. Du är en besserwisser, men det är okej, man kan vara mycket värre saker, det är inte hela världen.

 

Men jag tar på mig av kritiken i allmänhet och jag inser också naturligtvis att handen spelar sig själv i det stora hela. Det jag mest vaskade efter var ifall en turneringsspelade kanske hade någon specifik åsikt om att donka istället eller försöka hålla potten nere. Jag var steamad och la upp den mest av det skälet. Det är okej att ha kännslor och ge utlopp för dem så kritisera inte den biten tack :)

 

 

 

Du sa att det inte fanns några dumma frågor, och det replikerade jag att det fanns, vilket det gör. Det finns oerhört många och många av dom leder inte till någonting, därav mitt exempel med färgen-på-avundsjukan. Jag tycker inte att den hand du la upp kommer leda till att varken du eller någon annan kommer bli en bättre pokerspelare av att analysera den handen.

 

Vare sig du donkar eller checkraisar eller checkpushar i den här handen kommer inte spela någon roll i 99,99% av fallen, det är ju en situation man inte kan gå fel med såvida ni inte hade varit 250bb deep och det varit en plats på bubblan eller något sånt.

 

Vill du lägga upp 100 såna här händer innan du förstår att dom är helt ointressanta så får du gärna göra det men vill bara påpeka att då gör du ju dig dummare än vad du egentligen är, för du har ju redan försvarat ditt spel i handen fast du har topic-frågat folk som ett enda stort frågetecken.

 

Och nej, det tar inte "evigheter" att klura ut en intressant situation i en hand, det där är ju bara ett försvars-skitsnack för att försvara och skjuta upp problemet.

 

Jag klagar sällan på händer folk lägger upp, men i det här fallet är det befogat. Är man besserwisser fyra dagar per år så tror jag inte man förtjänar titeln besserwisser, det får stå för dig isåfall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du sa att det inte fanns några dumma frågor, och det replikerade jag att det fanns, vilket det gör. Det finns oerhört många och många av dom leder inte till någonting, därav mitt exempel med färgen-på-avundsjukan. Jag tycker inte att den hand du la upp kommer leda till att varken du eller någon annan kommer bli en bättre pokerspelare av att analysera den handen.

 

Vare sig du donkar eller checkraisar eller checkpushar i den här handen kommer inte spela någon roll i 99,99% av fallen, det är ju en situation man inte kan gå fel med såvida ni inte hade varit 250bb deep och det varit en plats på bubblan eller något sånt.

 

Vill du lägga upp 100 såna här händer innan du förstår att dom är helt ointressanta så får du gärna göra det men vill bara påpeka att då gör du ju dig dummare än vad du egentligen är, för du har ju redan försvarat ditt spel i handen fast du har topic-frågat folk som ett enda stort frågetecken.

 

Och nej, det tar inte "evigheter" att klura ut en intressant situation i en hand, det där är ju bara ett försvars-skitsnack för att försvara och skjuta upp problemet.

 

Jag klagar sällan på händer folk lägger upp, men i det här fallet är det befogat. Är man besserwisser fyra dagar per år så tror jag inte man förtjänar titeln besserwisser, det får stå för dig isåfall.

 

Problemet ligger i ett enormt avstånd mellan våra definitioner av en "dum fråga". Du tar det till en barnslig nivå. Jag håller med om att min HH kan uppfattas som dum fråga, men inte i närheten att förtjäna den barnsliga nivån du vill ha det till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet ligger i ett enormt avstånd mellan våra definitioner av en "dum fråga". Du tar det till en barnslig nivå. Jag håller med om att min HH kan uppfattas som dum fråga, men inte i närheten att förtjäna den barnsliga nivån du vill ha det till.

 

Jag antar att vi får komma överens om att vi inte är överens då. Jag står fast vid det jag har sagt iallafall. Ingen idé att ta diskussionen längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...