Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Congratulations to the winner -_-

Yeees!

Äntligen lyckades jag vinna en turnering, inga superpriser denna gång men är trött på att sluta tvåa-trea. Låg bra till när finalbordet började och låg i toppen hela tiden. Klonkade en hel del och fick en del gratis.

Lirade riktigt rolig heads up mot honeypie. Tror jag hade ca 170K mot 130K när vi startade. Mycket ge o ta i början och efter en stund var hon hem mig. Jag tog tillbaka ledningen och fick A :club: Q :club: på SB. Synade bara 5K och fick raise till 20K. Jag slog om till 65K och hon gick all-in med K6. Kungen kom på floppen och helt plötsligt hade jag 10K mot 290K.

Kört? Inte då.

Fick en del fina händer precis efter och jobbade upp mig till ca 70K. Då fick jag KK och limpade in igen och hon slog om och vi var all-in. Denna gång mot K7. Nu var vi ganska jämna och kort efter fick jag QJ på BB. honey dubbla blindsen till 10K och jag syna.

Flopp J 3 2

Jag checkar och hon bettar 5K. Syn av mig.

Turn 3

Jag checkar igen och denna gången bettar hon 27K. Jag funderar ett tag på att ställa in här men är lite försiktig och synar bara.

River 9

Nu checkar jag igen och hon ställer in hela stacken. Funderar länge här, har ju spelat hela handen väldigt passivt. Ångrar mig ganska rejält men känner ändå att det ökar chansen till en bluff. Så jag bestämmer mig för att syna. Hon visar upp JT och ett par händer seanre är allting klart.

Nu i efterhand så tror jag det var bra att jag bara synade QJ handen. Om jag hade raisat och fått omslag vilket jag tror jag hade fått mot denna spelare så hade jag nog lagt min hand. Mot en annan spelare hade jag säkert spelat den annorlund.

Jaja, jag vann iaf och det gav €306. Tror jag är plus ca €10 idag då jag spelade som en riktig tomte på cash borden tidigare..

Postad
Alltså kan du lämna BigKing utanför denna dagbok då det inte hör hemma i denna tråd. Skapa i så fall en egen tråd där du berättar hur mycket tur jag har..

Sorry... kommer inte att upprepas. Såg heads up-spelet precis, riktigt snygg come back där!

Det är lugnt vill bara klargöra att BigKing-_- inte har nåt att göra med denna dagbok, än, så fort jag flyttat över min rulle så kommer jag tat byta dit.

Tack alla, känns riktigt bra med en seger. Känns bättre nu än vad det gjorde då jag kom tvåa och vann 1,056 ;)

Postad

Vet inte om frågan ställts tidigare, spelar Du även SnGs samtidigt som cashgames? Har funderat över skillnaden mellan att spela MTT / SnG vid sidan av cash-games, ngt Du har erfarenhet av?

mvh busen

Postad

Rikigt rolig läsning... -_-

Stark upphämtning i går i turn.

När jag åkte i andra omg så ledde Adde j (igen).

Annars så var det ju värt 2xbuy-in för att få se hur roligt vissa seplade.

Mvh Källbom

Postad
Vet inte om frågan ställts tidigare, spelar Du även SnGs samtidigt som cashgames? Har funderat över skillnaden mellan att spela MTT / SnG vid sidan av cash-games, ngt Du har erfarenhet av?

mvh busen

Förstår inte riktigt frågan men jag spelar allting i stort sett..

Postad
Rikigt rolig läsning... -_-

Stark upphämtning i går i turn.

När jag åkte i andra omg så ledde Adde j (igen).

Annars så var det ju värt 2xbuy-in för att få se hur roligt vissa seplade.

Mvh Källbom

Tror faktiskt det var en fördel att sitta vid det "bättre" bordet igår. Mer normalt spel där... :) Skoj var det iaf.

Adde är ganska het. Tror han varit topp3 dom gånger jag lirat..

Postad

:club::diamond::heart::spade:

Jag har nog precis upplevt mitt livs värsta megatilt. Ordet tomte har fått ett helt nytt begrepp. Tål inte att förlora mot vissa spel/spelare. Ska aldrig mer spela poker förrän imorgon.

Månad1: €2,601 +2,401 92h = €26/h

Vecka5: €6,196 +3,595 37h = €97/h

V6 Dag1: €6,040 -156 5h

V6 Dag2: €5,703 -337 3h

V6 Dag3: €5,807 +104 2h

V6 Dag4: €5,558 -249 3h

Postad

Tråkigt att du inte får några fina sessioner numera. Hoppas det bara är tillfälligt... :( Åkt på många bad beats?

Postad
Spelar du alltid exakt jämna timmar? Ser så ut iaf

Blir jobbig matte om jag ska skriva t ex 3,3h, Så jag brukar avrunda till hela eller halva. Jämnar nog ut sig i längden..

Postad
Tråkigt att du inte får några fina sessioner numera. Hoppas det bara är tillfälligt... :( Åkt på många bad beats?

Nej jag har inte åkt på så många. Däremot så har jag spelat väldigt dåligt. Jag har inte alls haft samma fokus och koncentration. Märks även på antalet timmar då jag bara spelat 3 timmar om dagen mot 6-7 som de varit senaste veckorna. Ska försöka göra en seriös session nu. :roll:

Postad

Här är en hand som jag alltid har svårt för att lägga mig med. Ska man göra det nån gång, visst skulle kunna lägga den om det låg ett par ute på bordet.

Onödig raise på turn?

Jag är ju väldigt aggressiv som spelare men ändå?

7 :spade: 5 :spade:

Game # 106022263 - Texas Hold'em No Limit EUR 1,00/2,00 - Table "Plymouth"

Game ended 2005-08-05 08:45:36 UTC

Players:

felixg (EUR 578,62 in seat 2)

barracuda (EUR 331,25 in seat 3)

-_- (EUR 218,25 in seat 4)

dupont1 (EUR 68,75 in seat 6)

Dealer: dupont1

Small Blind: felixg (1,00)

Big Blind: barracuda (2,00)

-_- Call (2,00)

dupont1 Fold

felixg Call (1,00)

barracuda Check

Flop Qc - 8c - 6s

felixg Check

barracuda Bet (5,75)

-_- Call (5,75)

felixg Fold

Turn Qc - 8c - 6s - Ks

barracuda Bet (15,00)

-_- Raise (50,00)

barracuda All-In (308,50)

-_- All-In (160,50)

barracuda Payback (113,00)

River Qc - 8c - 6s - Ks - 9d

barracuda shows: 8d - 8h (three of a kind, eights)

-_- shows: 7s - 5s (a straight, nine high)

-_- wins: EUR 436,50 (with a straight, nine high)

Rake: EUR 2,00

Postad
Varför re-raisar du hans ~potbet på turn? Om vi förutsätter att fi har ett set har du ju ändå potodds att syna där.

Joo, men det är sällan jag "sätter" nån på ett set. Det jag är rädd för om jag bara synar är att jag ska få riktigt taskig utdelning på rivern. Speciellt om han inte har ett set.

Men jag har räknat lite på oddsen nu och sett att jag bara har 30% inför rivern. Trodde jag hade 40 ungefär.. Ska nog lugna mig lite med dessa spel.

Postad

Nej jag har inte åkt på så många. Däremot så har jag spelat väldigt dåligt. Jag har inte alls haft samma fokus och koncentration. Märks även på antalet timmar då jag bara spelat 3 timmar om dagen mot 6-7 som de varit senaste veckorna. Ska försöka göra en seriös session nu. :roll:

Okej, GL, hejar på dig! ;)

Postad
Men jag har räknat lite på oddsen nu och sett att jag bara har 30% inför rivern. Trodde jag hade 40 ungefär.. Ska nog lugna mig lite med dessa spel.

Tycker i och för sig att det är svårt att spela handen på annat sätt på turn än att höja hans bet. Däremot har du nog lite för mycket kvar i stacken när han slår om igen för att ha odds för en syn. Men jag gillar semibluffhöjningen, han släpper säkert en del bättre händer, alternativt saktar ner och bara synar ditt bet. Nu hade han ju setet, men det är mer sällan han inte har set och då blir ju betet jättebra. Tror jag i alla fall.

Postad
Använder du dig mycket av table selection?

Nej, slår mig oftast ner var som helst. Kanske kollar lite om de är kö till borden och väljer ut några med folk jag inte känner till.

Postad
Här är en hand som jag alltid har svårt för att lägga mig med. Ska man göra det nån gång, visst skulle kunna lägga den om det låg ett par ute på bordet.

Onödig raise på turn?

Jag är ju väldigt aggressiv som spelare men ändå?

7 :spade: 5 :spade:

Game # 106022263 - Texas Hold'em No Limit EUR 1,00/2,00 - Table "Plymouth"

Game ended 2005-08-05 08:45:36 UTC

Players:

felixg (EUR 578,62 in seat 2)

barracuda (EUR 331,25 in seat 3)

-_- (EUR 218,25 in seat 4)

dupont1 (EUR 68,75 in seat 6)

Dealer: dupont1

Small Blind: felixg (1,00)

Big Blind: barracuda (2,00)

-_- Call (2,00)

dupont1 Fold

felixg Call (1,00)

barracuda Check

Flop Qc - 8c - 6s

felixg Check

barracuda Bet (5,75)

-_- Call (5,75)

felixg Fold

Turn Qc - 8c - 6s - Ks

barracuda Bet (15,00)

-_- Raise (50,00)

barracuda All-In (308,50)

-_- All-In (160,50)

barracuda Payback (113,00)

River Qc - 8c - 6s - Ks - 9d

barracuda shows: 8d - 8h (three of a kind, eights)

-_- shows: 7s - 5s (a straight, nine high)

-_- wins: EUR 436,50 (with a straight, nine high)

Rake: EUR 2,00

hade nog spelat likadant

dock så hade jag på river fått färgen o han kåken

Postad

hur många bord lirar du samtidigt?

man kan losa mkt på 1-2, detta är ingen stor nergång, kan va mkt mkt värre, en dag losat jag t,ex 1600 dollar, iofs spelade jag 4 bord ca 1500 händer totalt, men sånt kommer då o då

Postad

hur många bord lirar du samtidigt?

man kan losa mkt på 1-2, detta är ingen stor nergång, kan va mkt mkt värre, en dag losat jag t,ex 1600 dollar, iofs spelade jag 4 bord ca 1500 händer totalt, men sånt kommer då o då

Jo det vet jag med att det inte var så mycket jag förlora. Det var mest sättet jag spelade på som var så grymt illa. Därför jag slutade i tid.

Idag däremot har jag spelat koncentrerat och än så länge är jag plus.

Jag brukar hålla mig till 3 bord.

• Skapa nytt...