Gå till innehåll

-_- från 25/50 -> 0.25/0.5, NY TRÅD!!


-_-

Recommended Posts

Det jag själv har upplevt när det gäller MTT's är att unl. rebuy tävlingar inte ger särskilt mycket, eller åtminstonde inte för mig, jag har snarare blivit en sämre spelare av dem på grund av att det inte är poker, det är mer lotto. Så personligen tycker jag att du bör satsa mer på freeze out tävlingar.

 

Det stämmer som du säger att unl. bara är skit om man vill bli en bra turneringsspelare. MEn det är inte ofta jag spelar såna och anledningen att jag gör det är att det finns otroligt mycket tomtar som ligger bra till efter re-buy perioden. Så jag tycker dom är ganska enkla att placera sig ITM i...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Plussat lite nu dock inga stora summor. Gick riktigt bra då jag lira 2/4 synd bara att mina två andra 1/2 bord gick åt andra hållet. Kanske jag får ut mitt spel som bäst när jag spelar lite högre upp? Kommer dock fortsätta med 1/2 och kanske nåt 2/4 bord nån gång ibland..

När jag lyckas få upp rullen runt 2000 så kommer jag nog ha minst ett 2/4 bord hela tiden uppe...

 

 

Lirade även en €50 SnG, 6 personer, för en stund sen.

Åkte ut på tredje plats då jag fick AK på SB. BB är på 150 och första killen raisar till 450, jag ställer in med 1700 marker totalt. Killen på BB synar ytterliggare 1550 med en stack på 1800. Han som höjde först blixtfoldar..

 

Då visar de sig att BB synade med 55 och jag träffar inget. Blev riktigt sur på han då jag inte kan förstå hur man kan syna hela sin stack med 55 efter en rasie och en re-raise.. [/b]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag förstod dig rätt från början så startade du den här Dagboken för att du ville bygga rulle och inte Riskera för mycket och så. Då undrar man ju såklart om det är bra att spela NL €400 med en rulle på €1000? Eller spela €100 turneringar och göra 2 rebuys?

 

En bra regel brukar vara att avbryta för dagen när man förlorat 10% av sin rulle vilket för dig borde innebära att någon snor dina blinds.

 

Gillar idén med att starta från noll men den höll inte så länge? Eller vill snabbt komma upp till någon viss nivå för att där bygga rulle? Om du nu dominerar borden på 0.5/1, varför inte stanna där ett tag för att bygga upp lite? Min rulle är mer än 10 ggr din men du spelar ändå högre :)

 

Hoppas det fortsätter bra dock. Men stanna gärna m ed mig på NL €100 ett tag, du är roligt motstånd ;)

 

-Suddenly

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirar nu en €10 (1 re-buy) turnering. Startade med 2500 chips. Förlorade i stort sett allt när jag raisa med TT och fick en syn flop Q34 jag bettar 300 och han ställer in. Jag synar (med vetskap att jag kan köpa nytt) han visar A5 och klonkar stegen på rivern.

 

Just nu har jag 2672 marker och no rebuys kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag förstod dig rätt från början så startade du den här Dagboken för att du ville bygga rulle och inte Riskera för mycket och så. Då undrar man ju såklart om det är bra att spela NL €400 med en rulle på €1000? Eller spela €100 turneringar och göra 2 rebuys?

-Suddenly

 

Jo jag vet att jag har glidit ifrån själva start idéen. Men jag har det väldigt svårt att hålla mig borta från en nivå jag känner att jag klarar av utan problem.

 

Men det du säger är helt rätt och därför ska jag tänka ut några fasta mål för min rulle innan jag flyttar upp i nivå.. Kommer inom kort.. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag förstod dig rätt från början så startade du den här Dagboken för att du ville bygga rulle och inte Riskera för mycket och så. Då undrar man ju såklart om det är bra att spela NL €400 med en rulle på €1000? Eller spela €100 turneringar och göra 2 rebuys?

-Suddenly

 

Jo jag vet att jag har glidit ifrån själva start idéen. Men jag har det väldigt svårt att hålla mig borta från en nivå jag känner att jag klarar av utan problem.

 

Men det du säger är helt rätt och därför ska jag tänka ut några fasta mål för min rulle innan jag flyttar upp i nivå.. Kommer inom kort.. ;)

 

Upplever också de problem, men brukar ändå lyckas ta tag i mig själv och stanna på den nivån som jag har BR för, även om det är jobbigt. Men jag tänker som så, om jag råkar ut för en bad streak så ser jag hellre att den utspelar sig på en nivå som jag har BR för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, först och främst ett tack till Suddenly som fick mig att vakna upp.

 

:club::diamond::heart::spade:

 

Anledningen till den här dagboken var ju att jag skulle bygga en rulle så jag kan spela på en viss nivå i lugn och ro till skillnad mot vad jag gjort tidigare. Nu har jag återigen glidit in i samma mönster där jag hela tiden spelar där jag känner att jag har chans att vinna oberoende av hur stor min BR är.

 

Från och med nu gäller dessa limits.

 

€0-300 = 0.25/0.50

€300-2,500 = 0.5/1

€2,500-6,000 = 1/2

€6,000-15,000 = 2/4

€15,000-30,000 = 3-6

 

Vad gäller turneringar så kommer jag sätta en gräns på max 15 i buy-in.

 

Och om jag nu absolut känner att jag måste spela på en högre nivå så kommer jag sätta in pengar på någon annan sida helt oberoende av denna bankrulle och dagbok.

 

 

Hoppas denna nystart låter bra, kom gärna med kommentarer..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, hade väntat mig försvarstal och lite påhoppningar, trevligt att du tolkade mitt inlägg rätt :)

 

Tycker det verkar som en mycket bra plan du har. Jag kör något liknande men lite försiktigare, När jag känner mig sugen på större turneringar satsar jag på Satelliter. Nackdelen är väl att man inte "kan" ta rebuy när man väl är där. Men Turneringar spelar jag mest för att det är skoj och givetvis för att det kan ge en fin bonus då och då.

 

Lycka till. Ska hoppa in och sno lite pengar från dig nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Julafton tidigt i år?

 

Game # 96447929 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Ororbia"

Game ended 2005-07-16 13:44:08 UTC

 

Players:

BIE (EUR 112,80 in seat 1)

mirage24 (EUR 98,55 in seat 2)

-_- (EUR 268,81 in seat 3)

Suckmynuts (EUR 105,46 in seat 4)

noobzor (EUR 103,85 in seat 5)

fro1 (EUR 46,50 in seat 6)

 

Dealer: noobzor

Small Blind: fro1 (0,50)

Big Blind: BIE (1,00)

 

mirage24 Call (1,00)

-_- Raise (3,00)

Suckmynuts Fold

noobzor Fold

fro1 Call (2,50)

BIE Raise (4,00)

mirage24 Fold

-_- Call (2,00)

fro1 Call (2,00)

 

Flop 5c - 2h - 9h

 

fro1 Check

BIE Bet (6,50)

-_- Call (6,50)

fro1 Fold

 

Turn 5c - 2h - 9h - 4h

 

BIE Bet (5,50)

-_- Call (5,50)

 

River 5c - 2h - 9h - 4h - 8s

 

BIE Bet (5,75)

-_- All-In (251,81)

BIE All-In (90,05)

-_- Payback (156,01)

 

-_- shows: 9d - 8d (two pairs, nines and eights)

BIE shows: As - Qd (high card ace)

 

-_- wins: EUR 229,10 (with two pairs, nines and eights)

Rake: EUR 2,50

 

 

Visst hade jag visat en sjuk bluff två händer tidigare men ändå.. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:club::diamond::heart::spade:

 

Äntligen dags för en välbehövlig paus efter att ha spelat 6 timmar i sträck med några kortare pauser. Det har gått ganska bra då jag för närvarande har ca 1200 på kontot och är anmäld till en del turneringar ikväll. Lyckades även med en MTT framgång för en gångs skull då jag kvalade in till kvällens 3000 garanti.

 

Hade en ganska fin stack på 500 euro på ett av min 0.5/1 bord då jag fick lira heads up mot en kille ett tag. Till slut plockar jag upp KK och får in såsen pre-flop, olyckligtvis sitter han på AA. :(

Loosar ganska mycket där men jobbar upp mig igen strax under 500 innan jag slutar.

 

Paus nu till kl 20.00 då kvällens stora turnering börjar.. Måste ut o få lite frisk luft känner jag.. :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ITM !!! :lol:

 

Efter några dagars tvivel över MTT spelandet kom äntligen en hyffsad placering och i rätt turnering dessutom kvällens 3000 garanti..

 

Började riktgit bra och låg top5 med ca 30 spelare kvar. Då kom det en ny lirare till bordet som jag inte hade nån vidare koll på. Försökte mig på en bluff då jag inte kände nån styrka alls från honom. Men han syna på en extremt dålig hand och efter de var jag nere i bottenträsket. Visar sig sen efter några händer att denna kille spelar på precis allt och gamblar mer än någon annan. Lyckas dubbla mot honom några gånger medans blindsen äter min stack.. Lyckas kriga mig till en 11:e plats som gav €226.

 

Satt på SB, BB 3000, gick all in med 33 ca 8000 marker (låg sist). BB synar K9 och träffar både ett och två par på floppen. Riktigt nöjd iaf då jag känner att jag inte var ute o cyklade nån gång.

 

Två lite mindre turneringar kvar ikväll plus lite cashgame som går väldigt bra de med.. Mycket poker idag men även mycket bra resultat... Än så länge!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:club::diamond::heart::spade:

 

Känner att jag tappat mycket fokus nu och drog mig ur den sista turneringen då jag känner att jag inte presterar på topp. Har alltså slutat för dagen, spelat väldigt mycket men det har ju gått bra så kan inte klaga på nåt. Nya tag imorgon om inte solen skiner allt för mycket..

 

 

Vecka1: €990 +790 24h = €32/h

Vecka2: €1,027 +37 10h = €3,7/h

V3 Dag4: €969 -58 3h

V3 Dag5: €1,664 +695 10h

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Game # 96797228 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Leon"

Game ended 2005-07-17 11:08:53 UTC

 

Players:

jesperesb1 (EUR 76,21 in seat 1)

Major73 (EUR 51,13 in seat 2)

-_- (EUR 87,92 in seat 3)

Viktor__ (EUR 284,54 in seat 4)

rune_green (EUR 94,45 in seat 5)

achwell (EUR 61,81 in seat 6)

 

Dealer: -_-

Small Blind: Viktor__ (0,50)

Big Blind: rune_green (1,00)

Blind out of turn: Major73 (1,00)

 

 

achwell Call (1,00)

jesperesb1 Call (1,00)

Major73 Check

-_- Raise (5,25)

Viktor__ Fold

rune_green Fold

achwell Fold

jesperesb1 Call (4,25)

Major73 Fold

 

Flop Jh - 8d - Kd

 

jesperesb1 Check

-_- Check

 

Turn Jh - 8d - Kd - Qc

 

jesperesb1 Check

-_- Bet (6,00)

jesperesb1 Call (6,00)

 

River Jh - 8d - Kd - Qc - 5s

 

jesperesb1 Check

-_- All-In (76,67)

jesperesb1 All-In (64,96)

-_- Payback (11,71)

 

-_- shows: Ts - As (a straight, ace high)

jesperesb1 shows: Kc - 4d (a pair of kings)

 

-_- wins: EUR 153,42 (with a straight, ace high)

Rake: EUR 2,50

 

 

Händer det här er andra också? Det är inte första gången som folk synar mig med total skit. Har postat flera HH tidigare som ni säkert sett. Kan det ha nåt med min spelstil för folk blir nog ganska lätt irriterade på mig.. Eller är dom såhär dåliga helt enkelt? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är hur du lyckas bli nersynad på sånna enorma bet. De har ju knappt lagt in några pengar ännu och synar ändå in hela sin stack med ren skit.

 

Ja, det är ju det jag undrar.. Det händer flera gånger per dag.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det händer så ofta att man generellt börjar underskatta den stora massan av spelare. Vilket kan vara sisådäri vissa sammanhang.

De kanske föröker sej på fnacy synar av bluffar. Vilka ju är snygga när de lyckas, men ack så patetiska i andra fall..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt att folda här? Satt själv på 10 7.

 

 

Game # 96825521 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Navarres"

Game ended 2005-07-17 12:31:01 UTC

 

Players:

Bonett (EUR 56,25 in seat 1)

wildc (EUR 94,42 in seat 2)

tevu (EUR 100,00 in seat 3)

krizz (EUR 287,33 in seat 4)

Mastah (EUR 100,75 in seat 5)

-_- (EUR 181,37 in seat 6)

 

Dealer: krizz

Small Blind: Mastah (0,50)

Big Blind: -_- (1,00)

Blind out of turn: tevu (1,00)

 

 

Bonett Fold

wildc Fold

tevu Check

krizz Call (1,00)

Mastah Call (0,50)

-_- Check

 

Flop 7s - 7c - 3s

 

Mastah Check

-_- Check

tevu Check

krizz Bet (3,00)

Mastah Fold

-_- Call (3,00)

tevu Fold

 

Turn 7s - 7c - 3s - Jc

 

-_- Check

krizz Bet (7,00)

-_- Raise (28,00)

krizz Raise (80,00)

-_- Fold

krizz Payback (59,00)

 

krizz didn't show hand

 

krizz wins: EUR 63,50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej, du är högst

 

eller vänta, reraise .. hmm... konstigt.. jkan ha limpat med a7? .... han verkar han en bra stack.. fortsätt calla mot en dålig spelare o folda mot en bra... typ ;)

 

det kändes som den enda hand jag skulle kunna slå var ett färgdrag.. om potten hade höjts innan floppen hade jag synat men nu kändes det som han borde haft något vettigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:club::diamond::heart::spade:

 

Hmm.. en ganska taskig förmiddag. Var ett tag uppe runt 1,800 men efter att ha missat några all-in semibluff så är jag nu nere på 1500.

 

Lyckades ganska bra i en €10 rebuy turnering där jag åkte ut på nionde plats med JJ mot KK. Det gav ca €50. Har återigen kvalat in till kvällens €3000 garanti. Ska spela det andra kvalet med där jag hoppas fiska hem €75.

 

Går helt klart bättre på turneringsfronten nu. Synd bara att jag hade en liten tilt-period på cashgamen. Borde tagit en paus då. :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...