Gå till innehåll

NL100 betsize vs fisk


Recommended Posts

satt här och funderade lite.. betta lite större på floppen och ställa turn eller betta rätt smått tre streets? finns ju fördelar & nackdelar med båda..

PS det är mot fiskar så behöver inte balansera någonting.

 

$0.50/$1 No Limit Holdem

4 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

CO ($99)

BTN ($83.30)

HERO (SB) ($100)

BB ($105.50)

 

Pre-Flop: ($1.50, 4 players) HERO is SB A:club: A:spade:

CO raises to $3, BTN calls $3, HERO raises to $12, 1 fold, CO folds, BTN calls $9

 

Flop: 5:spade: 2:heart: 5:heart: ($28, 2 players)

HERO ($88)?

 

 

____________________________8-)

 

 

$0.50/$1 No Limit Holdem

6 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($21.51)

UTG+1 ($81.80)

HERO (CO) ($105.63)

BTN ($54.70)

SB ($97.50)

BB ($115.24)

 

Pre-Flop: ($1.50, 6 players) HERO is CO A:diamond: A:club:

1 fold, UTG+1 raises to $4, HERO raises to $12, 3 folds, UTG+1 calls $8

 

Flop: 9:heart: 5:club: J:heart: ($25.50, 2 players)

UTG+1 checks, HERO ($93.63)?

 

$18-19 och ställa allin på turn kanske är bättre, tankar?

squeezar normalt till $14 eller $15 i hand #1 btw, men det känns för stort så börjat köra lite lägre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första handen hade jag gått för det på flopp eller turnn känns som att chech shove flop är ok. Bet flop- all in turn är ok också imo.

 

Andra handen hade jag mjölkat tre gators värde!

 

kan nästan tycka att det borde vara tvärtom då #1 är jäkligt torr så där kan man säkert mjölka tre gator då vi inte är rädd för något.

hand #2 är ju relativt dragig så kanske få in pengarna där redan på turn?

 

 

vad tror du om det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan nästan tycka att det borde vara tvärtom då #1 är jäkligt torr så där kan man säkert mjölka tre gator då vi inte är rädd för något.

hand #2 är ju relativt dragig så kanske få in pengarna där redan på turn?

 

 

vad tror du om det?

 

Jag tror att i första handen är det inte jätte många händer du kan få värde av. Kanske ett FD eller ett PP. I andra handen finns det fler möjligheter vilket innebär att du kan vara slagen/ bli slagen oftare. Positionen gör att du kan värdera varje gata beroende på vad som landar. Pott kontroll blir viktigare då. Finns ju en del turn / river kort vi vill skjuta ner på och checka bakom.

 

Så jag tänker iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förespråkar bet/bet/bet i båda händerna eftersom:

 

#1 - Föreslagen bet size: 18$ (notera mindre size procentuellt)

+ Vi kommer få väldigt många check bakom oss. Beror ju lite på hur aggro FI är men jag upplever sällan att folk bettar i denna spot utan en bra hand som ändå betalar av tre gator. Sitter vi själv med 44-TT hade jag inte bettat i FIs läge. Bettas det väldigt marginellt kan jag föredra en C/R.

 

+ FI kommer troligvis floata några AQ liknande hand som annars också checkar bakom.

 

- Vi missar lite värde från skräphänder som försöker stjäla potten på flop när vi checkar till dom.

 

#2 - Föreslagen betsize 19$

 

+ Dragig bräda, FI kommer syna väldigt brett på floppen. FI kommer ha många händer han vill checka bakom en gata (KQ, 9x, JX... osv).

 

+ Vi träffar inte denna floppen så ofta med vår 3bet range som många andra typer av brädor. Därför är det bra att betta när vi väl har en hand i detta läge.

 

- Kan finnas någon mer hand som gör misstaget att betta/stacka av oss om vi tar C/R men som foldar river vid bet/bet/bet. Detta eftersom det är tänkbart att du kan ta en C/R linje med ett färgdrag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...