Gå till innehåll

Hjälp med SH NL10


Gneew

Recommended Posts

Lirar NL10 på stars och försöker förbättra mitt spel. Jag känner att jag faktiskt har störst problem med riktiga monsterfiskar med VPiP≈60 och riktigt låg PFR. Jag vet helt enkelt inte hur jag ska anpassa mig efter detta. Jag fortsätter att spela relativt tight, höjer dom alltid preflop när jag har något men sen vet jag inte riktigt vad jag ska göra i och med att jag inte kan sätta någon hand på dom. Jag har själv runt 22 VPiP och 18 PFR. Är tacksam för generella tips på hur jag bemöter denna typ av spelare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

se till att ha dem 60vpip/5pfr killarna en eller två pos åt höger.

sedan varje han du har position och en hand med två höga kort så höjer du till runt 4-5bb efter han limpat.

missar du floppen så cbetta bara om fi har högt "fold to cbet%" annars behöver du bara betta när du har toppair+ och blir du raisad så folda.

 

http://forumserver.twoplustwo.com/69/micro-stakes-pl-nl/moving-up-through-unl-2010-a-676130/ kolla andra inlägget i den tråden, läs runt där 20min om dagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

se till att ha dem 60vpip/5pfr killarna en eller två pos åt höger.

sedan varje han du har position och en hand med två höga kort så höjer du till runt 4-5bb efter han limpat.

missar du floppen så cbetta bara om fi har högt "fold to cbet%"

 

+1

 

Funkar bra att spela tight och ärligt. Har du en mellanstark hand så kan du checka en gata då och då. Fisk bluffar ofta väldigt ologiskt så var inte rädd för att syna ner när det är något som inte stämmer. Se till att inte överspela dina händer utan ge dom snöre att hänga sig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1

 

Funkar bra att spela tight och ärligt. Har du en mellanstark hand så kan du checka en gata då och då. Fisk bluffar ofta väldigt ologiskt så var inte rädd för att syna ner när det är något som inte stämmer. Se till att inte överspela dina händer utan ge dom snöre att hänga sig själv.

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...