Gå till innehåll

***KUMITE till döds!***


Staahla

Vem står som segrare?  

20 medlemmar har röstat

  1. 1. Vem står som segrare?

    • Jean Claude Van Damme
    • Dolph Lundgren
    • Eric Roberts
      0
    • Bolo Yeung
      0
    • Sylvester Stallone
      0
    • Steven Seagal
    • Bruce Lee
    • Chuck Norris
    • Michael Dudikoff
      0
    • Martin Kove


Recommended Posts

Deltagarna får vara den karaktären de spelat som du anser ger dem bäst chans eller sig själva, dvs Stallone kan vara tex Balboa, Rambo eller Stallone om nu någon skulle anse honom vara en grym ringfajter i verkligheten.

 

Vem vinner en Kumite turnering med Bloodsport regler? Inga vapen eller sånt trams. Motivera gärna.

 

Edit: Karaktärer som Van Dammes i Universal Soldier räknas bort, bara 100 procent människor.

 

Jean Claude Van Damme

NEoaSprvOLQGst_1_1.jpg

 

Dolph Lundgren

Lundgren_Ivan_Drago.jpg

 

Eric Roberts

kfc-best-of-the-best-420x420.jpg

 

Bolo Yeung

bolo.jpg

 

Sylvester Stallone

rocky_balboa_240x230_052805_85033768.jpg

 

Steven Seagal

Steven%2BSeagal.jpg

 

Bruce Lee

Bruce-Lee-Diet.jpg

 

Chuck Norris

furorbruce.jpg

 

Michael Dudikoff

americanninja.jpg

 

Martin Kove

5399807_gal.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

obv Bruce Lees karaktär från Enter the Dragon, eftersom filmen i sig handlar om att han krossar motståndet i en internationell Kumite bland världens bästa.

 

/end thread

 

Edit: Ska tanka ner filmen o kika på den igen bara för det.

 

Edit2: typ hälften av de som deltar i Kumiten i den här filmen krossar Van Damme i vilken version som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

obv Bruce Lees karaktär från Enter the Dragon, eftersom filmen i sig handlar om att han krossar motståndet i en internationell Kumite bland världens bästa.

 

/end thread

 

Edit: Ska tanka ner filmen o kika på den igen bara för det.

 

Edit2: typ hälften av de som deltar i Kumiten i den här filmen krossar Van Damme i vilken version som helst.

Du menar precis som Van Damme (Frank Dux!) vinner sin Kumite mot världens bästa och som Eric Roberts smiskar upp världens bästa i Best of the Best? Lee dominerar i flugvikt men när viktklassen är fri blir det tufft.

 

Edit: Van Damme slår ffs världens näst bäste BLIND i slutfajten. Sen har han en titel till i The Quest. Dessutom har jag svårt att se Lee rå på Tong Po.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar precis som Van Damme (Frank Dux!) vinner sin Kumite mot världens bästa och som Eric Roberts smiskar upp världens bästa i Best of the Best? Lee dominerar i flugvikt men när viktklassen är fri blir det tufft.

 

Edit: Van Damme slår ffs världens näst bäste BLIND i slutfajten. Sen har han en titel till i The Quest. Dessutom har jag svårt att se Lee rå på Tong Po.

 

Van Damme hade dött första dygnet på ön där Bruce Lee knullade allt som rörde sig, oberoende av viktklass.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

S-T-E-V-E-N S-E-A-G-A-L. Motivering överflödig.

Med tanke på att Seagal knappt fått en smäll i en enda film så är han mitt val också. Tänk då den bästa av hans karaktärer, då är det creme de la creme. Casey Ryback är kanske en av hans vekaste karaktärer och då är han ändå top 20 all-time. Jag funderar mest på vem som har störst chans mot honom. Mitt tips är Dudikoff. Ni som sett American Ninja 1-3 är antagligen med på noterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Van Damme hade dött första dygnet på ön där Bruce Lee knullade allt som rörde sig, oberoende av viktklass.

Han hade kanske dött av AIDS något år senare efter att knullat Lee. Det var väl bara något distriktsmästerskap i Enter the Dragon? Två olika asiatiska gäng? Jag tror inte jag hade gjort bort mig i den turneringen och jag är chalmerist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han hade kanske dött av AIDS något år senare efter att knullat Lee. Det var väl bara något distriktsmästerskap i Enter the Dragon? Två olika asiatiska gäng? Jag tror inte jag hade gjort bort mig i den turneringen och jag är chalmerist.

 

pff då föreslår jag att du ska se om filmen.

 

Du hade inte ens klarat dig i Hjällbos dagismästerskap.

 

Att Segal ens diskuteras i Lees sällskap är ju bara ett stort skämt. Det enda Segal gjort i sina filmer är att puckla på lite maffiasnubbar, vanliga råskinn och ett par militärer i "under belägring". Han har aldrig mött kvalificerat motstånd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pff då föreslår jag att du ska se om filmen.

 

Du hade inte ens klarat dig i Hjällbos dagismästerskap.

 

Att Segal ens diskuteras i Lees sällskap är ju bara ett stort skämt. Det enda Segal gjort i sina filmer är att puckla på lite maffiasnubbar, vanliga råskinn och ett par militärer i "under belägring". Han har aldrig mött kvalificerat motstånd.

 

 

Lås tråd!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pff då föreslår jag att du ska se om filmen.

 

Du hade inte ens klarat dig i Hjällbos dagismästerskap.

 

Att Segal ens diskuteras i Lees sällskap är ju bara ett stort skämt. Det enda Segal gjort i sina filmer är att puckla på lite maffiasnubbar, vanliga råskinn och ett par militärer i "under belägring". Han har aldrig mött kvalificerat motstånd.

Jag tror du sett för lite Seagal. Hade du sett melonslaget i Belly of the Beast eller om det är Out For Justice hade du nog inte skrivit så. Han slår till en melon så innandömet blir saft utan att förstöra melonen och sen får någon stackare smaka på samma smäll så hans inälvor blir köttfärs men det blir inte ens ett blåmärke. Något i den stilen är det ivf, det var längesen jag såg filmen men jag minns konceptet. Bruce Lee tar inte en topp 5-placering i det här gänget. Den ende som är nära att kunna ta en sån smäll här är Balboa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är min ranking som mycket väl kan ändras efter input.

 

 

Steven Seagal (valfri karaktär)

Michael Dudikoff (American Ninja)

Jean Claude Van Damme (fritt val mellan Bloodsport eller Kickboxer)

Eric Roberts (Best of the Best)

Sylvester Stallone (Rocky)

Dolph Lundgren (Rocky)

Bolo Yeung (Bloodsport)

Bruce Lee (valfri gookfilm)

Chuck Norris (fick för mycket däng av Lee)

Martin Kove (för hård konkurrens)

 

Seagal tar förstaplatsen för att han är Seagal. Jag funderade på att inte ta med honom först för att hans karaktärer är så överlägsna men är man bäst så är man, det ska inte ligga honom till last. Han är snabbast och han slår hårdast. Föreställ er Balboas rope-a-dope mot Drago med en Seagal-karaktär i andra ringhörnan, det går inte för han dör av första slaget.

 

Dudikoff är tvåa främst för potentialen. Ni som sett American Ninja-filmerna förstår att det är karaktären som hamnar närmst Seagal och är den enda som kan utmana men det räcker inte till.

 

Van Damme har två kumitesegrar i Bloodsport och The Quest och hans insats i Kickboxer är smått legendarisk. Jag har svårt att se någon sämre rankad rå på en gubbe som Tong Po och då har ändå JCVD tagit stryk i flera ronder innan de fritagit hans bror. När han får reda på att brorsan är fri då blir det en MASSAKER.

 

Eric Roberts gör en jätteinsats i Best of the Best med begränsad rörlighet. Jag tänker mig hans karaktär här före han blev skadad.

 

Sly behöver det inte sägas mycket mer om. Är det någon som kan kriga som underdog är det Balboa och John Rambo kanske inte är någon ring figther men det är garanterat inte kul att möta honom. Slå, slå och slå, han går inte ner. Ni som är boxare kan gå i god för hur surt det är att möta en kille som in princip tål allt och ALDRIG ger sig.

 

Dolph hamnar efter Sly pga pisket i Rocky 4 men kombinationen The Punisher/Ivan Drago hamnar inte lägre än så här.

 

Bolo ser mest brutal ut av alla. Han får däng av Lee i Enter the Dragon men hans insats i Bloodsport och hans andra filmer lyfter honom högre. Inte en chans att någon Lee-karaktär plockar Bolo-karaktären i Bloodsport. Det skiljer för många kilo. Det är som att skicka upp bäste flugviktaren någonsin mot en random tungviktare med bälte.

 

Bruce Lee är trots allt Bruce Lee så han hamnar såklart inte sist. Han är kanske den största legenden men han är för tunn. När det inte handlar om att läxa upp små kineser eller 2.5m långa basketspelare då blir det tufft. Hans karaktär smiskade Norris karaktär så han hamnar över honom.

 

Chuck Norris är den ende som kan konkurrera med Lee i legendstatus men som ovan nämnt fick han för mycket smäll av Lee för att hamna högre och hans Delta Force-karaktärer är för vapenfixerade.

 

Martin Kove - Cobra Kai!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

obv är hela tävlingen obsolet när den uppenbara vinnaren inte fått delta.

 

Han är inte bara en jätte till man, han är en Gud.

 

Vill se nån av era pajasval kunna besegra en gud.

 

xerxes.jpg

Du menar "guden" som inte klarade av 300 greker med arabvärldens 100-tusentals bästa krigare utan att tjuva bakifrån? Som tur är för Xerxes skull så får inte han vara med pga:

 

Karaktärer som Van Dammes i Universal Soldier räknas bort, bara 100 procent människor.

 

Annars hade Achilles tagit död på Xerxes riktigt fort och Stålmannen hade varit svårslagen när han kastat planeter mot ringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar "guden" som inte klarade av 300 greker med arabvärldens 100-tusentals bästa krigare utan att tjuva bakifrån? Som tur är för Xerxes skull så får inte han vara med pga:

 

 

 

Annars hade Achilles tagit död på Xerxes riktigt fort och Stålmannen hade varit svårslagen när han kastat planeter mot ringen.

 

förvisso är det helt korrekt att jämföra Xerxes med Stålmannen, och du och andra historierevisionister kan påstå att Perserna inte totalt knullade grekerna, eller att nazisternas koncentrationsläger inte existerade.

 

Men jag tar ut honom från tävlingen pga hans gudomlighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså får man dyngpisk av ett gäng tzatzakiluktande strandraggare så ska man nog inte snacka så mycket. Tur för perserna att de inte försökte längre norrut så de inte stötte på några riktigt hårda grabbar.

 

Är det något persiska kungar varit mästare på så är det ju att ge upp mot numerärt underlägsna styrkor. Ytterligare ett exempel: http://en.wikipedia.org/wiki/Scorched_earth#Ancient_times

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...