Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

halloj!

Tänkte lägga upp två st intressanta händer (tycker jag ialf) där jag undrar lite över hur ni tycker jag spelar.

Har ingen koll på bordsstämningen riktigt då jag nyss börjat lira, vet bara att dwellkang tiltar/slaskar/spelar löst .

Hand #1

#Game No : 2268717123

***** Hand History for Game 2268717123 *****

$25 NL Hold'em - Sunday, June 26, 21:31:06 EDT 2005

Table Table 37059 (6 max) (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 6

Seat 3: chekdastak ( $22 )

Seat 4: mike2129 ( $39.71 )

Seat 6: Techalbo2 ( $5.21 )

Seat 1: fearno1_ ( $14.52 )

Seat 5: cent0x ( $41.3 )

Seat 2: dwellkang ( $11.15 )

dwellkang posts small blind [$0.1].

chekdastak posts big blind [$0.25].

** Dealing down cards **

Blir tilldelas kabojsarna. 4x bb bet. Får en höjjning mot mig, här tycker jag de luktar JJ-AA, jag som alltid tror på de värsta sätter fi på AA men drar synen ändå med hopp om att träffa K eller ha läst feö. Callar o ser vad som händer. Många hade nog raisat upp det här, men då hade de skrikit kk-aa, vilket jag inte vill.

Dealt to fearno1_ [ Kd Ks ]

mike2129 calls [$0.25].

>You have options at Table 37208 (6 max) Table!.

cent0x calls [$0.25].

Techalbo2 folds.

fearno1_ raises [$1].

dwellkang calls [$0.9].

chekdastak calls [$0.75].

mike2129 folds.

cent0x raises [$1.75].

fearno1_ calls [$1].

dwellkang calls [$1].

chekdastak calls [$1].

Finfinflopp tycker jag, drömmen vore ju nu om han satt på qq eller kanske AA, förväntar mig att få betalt ialf. Tycker inte de finns så många kort som kan förstöra för mig, förut ett A så därför väljer jag att slöspela lite.

** Dealing Flop ** [ 2c, Kh, Qd ]

dwellkang bets [$0.25].

chekdastak calls [$0.25].

cent0x raises [$2].

fearno1_ calls [$2].

>You have options at Table 37208 (6 max) Table!.

dwellkang calls [$1.75].

chekdastak folds.

Egentligen inte ett helt ofarligt kort, men sätter inte någon på ett backdoor. Slöspelar vidare. Här drar jag en call bara pga att jag vill att dwellkang ska syna han med.

** Dealing Turn ** [ 5c ]

dwellkang checks.

cent0x bets [$4].

fearno1_ calls [$4].

dwellkang folds.

Inte ett sånt kort jag hade önskat, men kändes faktiskt inte allt för scary. Här tar han mig all in, o de känns som jag har de, men till min förvåning visar han nuts, satte hålstegen o jag förlorar de jag satt med på bordet.

** Dealing River ** [ Js ]

cent0x bets [$7].

fearno1_ is all-In [$6.52]

cent0x shows [ Tc, Ac ] a straight, ten to ace.

fearno1_ doesn't show [ Kd, Ks ] three of a kind, kings.

cent0x wins $0.48 from side pot #1 with a straight, ten to ace.

cent0x wins $33.79 from the main pot with a straight, ten to ace.

Techalbo2 has left the table.

Dåligt spelat att slöspela så mkt som jag gjorde? Tyckte brädan såg så fin ut därav mitt slöspel. Coments.

Denna hand får jag precis efter fast på andra bordet dock, hoppas på att få dubbla upp för att vinna tillbaka av det jag förlorade i föregående pott.

Hand #2

#Game No : 2268730754

***** Hand History for Game 2268730754 *****

$25 NL Hold'em - Sunday, June 26, 21:33:30 EDT 2005

Table Table 37208 (6 max) (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: hangr ( $165.94 )

Seat 2: TeaKay ( $27.55 )

Seat 4: fearno1_ ( $19.15 )

Seat 6: Playing4Rent ( $20.95 )

Seat 3: Sunset888 ( $23.25 )

Seat 5: BLETAL ( $0 )

Sunset888 posts small blind [$0.1].

fearno1_ posts big blind [$0.25].

Blir tilldelad rakterna o skjuter iväg en raise på hans bet och får syn av båda.

** Dealing down cards **

Dealt to fearno1_ [ As Ac ]

BLETAL has joined the table.

Playing4Rent folds.

hangr raises [$1].

TeaKay folds.

Sunset888 calls [$0.9].

fearno1_ raises [$2.75].

hangr calls [$2].

Sunset888 calls [$2].

Blir riktig action på floppen, först gör jag min mesbet som jag hoppas få en höjning på, sen när sunset synar så höjer jag minsta igen för att få ut så mkt som möjligt, trodde på fold om jag tröck upp de för mkt.

** Dealing Flop ** [ 2h, 9h, 3d ]

Sunset888 checks.

fearno1_ bets [$1].

hangr raises [$3].

Sunset888 calls [$3].

fearno1_ raises [$4].

hangr raises [$17].

Sunset888 is all-In [$17.25]

fearno1_ is all-In [$11.15]

hangr calls [$0.25].

Här går vi alla all in, o jag trodde faktiskt att jag nog hade de. Nu har jag ju jordens röta o sätter stegen mot hans set, men kändes ändå rättvist :)

** Dealing Turn ** [ 5c ]

** Dealing River ** [ 4s ]

hangr shows [ 2d, 2c ] three of a kind, twos.

Sunset888 doesn't show [ Jc, Js ] a pair of jacks.

fearno1_ shows [ As, Ac ] a straight, ace to five.

hangr wins $8.2 from side pot #1 with three of a kind, twos.

fearno1_ wins $55.45 from the main pot with a straight, ace to five.

Egentligen så brukar jag köpa potter direkt, men blev så sugen här att slöspela mina fina händer som kunde blivit dyrt båda gångerna istället för en. Klockan var ganska sen på natten när jag lira dessa två händer och jag var lite tiltad så jag vet att jag inte spelade dessa händer perfekt.

Tack på förhand för komentarerna :)..

Postad

Felet du gör i första handen är att du låter för många komma in i potten. Hur

mycket du än vill ha många spelare i potten, måste du få bort de som inte har

världens anständigaste händer, för att ha mer koll på de som väl är kvar och

på så sätt kontrollera spelet mera.

På turn, om inte tidigare, tycker jag att en raise är helt klart på sin plats. Jag

har fortfarande inte förstått varför du sätter fi på JJ-AA. Är det det enda du anser

att han kan höja med pre-flop?

Turn är verkligen inte ett roligt kort. Han får nog svårt att lägga sin hand i det

läget, men han fick det lättköpt då han har tre gånger så stor stack som dig

och får inte några särskilt stora betar mot sig.

Våga beta, att slowplaya är inte alltid det bästa spelet.

Postad

Första handen: Skippa alla fancy moves på så låga nivåer. Om de hittar en anledning att syna, så ta betalt av dem. Med risk för att vara tjatig så är det bättre att vinna smått än at förlora stort.

Andra handen: Jag hade nog betat på floppen för at se vad som händer. Du mesbetar vilket jag tolkar som att du vill ha med folk (?) eller bara slå om rejält(?). Beta halvstort iaf och lägg dig för re-raise.

Postad

Slowplaying är en dödssynd så länge du inte sitter med en svårslagen kåk eller bättre. Möjligen kan man ta det lite lugnt med en floppad nötfärg, men inte för lugnt!

Det lustiga är att du utgår från att din motståndare har AA före floppen i första handen, medan du i den andra inte har en tanke på att någon kan ha ett set. Vad kan man rimligen gå all in med på en flop med 2 9 8? Rimliga händer skulle vara exempelvis JTh med färg- och stegdrag, 99, 88, 22 och kanske 98. Alla dessa händer slår dig, och du kan inte syna två spelares all-ins med tanken att båda två är så dumma att de sitter med A8 eller liknande. Andra överpar är visserligen rimliga, men det är inte så troligt att båda två har en sådan hand. Faktiskt så har ett naket stegdrag eller färgdrag hyggliga odds att syna eftersom ni är tre i potten, men vad har du? Ett sketet par! Om du är rädd för AA när du har KK ska du vara tio gånger så rädd på den här floppen med AA när två spelare går all in.

Postad

Med AA handen så tycker jag inte de går att göra så mkt mer på floppen, antingen är de all in eller fold, så en fold kanske hade varit bättre, men efter KK handen hade jag nog aldrig kunnat lägga AA där.

Slowplayen med KK känns inte så jäkla fel ändå, har ju nuts fram till river då han möjligt kan ha A,10 för att slå mig.

Grejjen med att jag sätter Fi på AA är att han reraisar mig preflop, jag tycker de skriker högt pp men de hade han icke denna gång. Men jag tycker ofta när man blir raisad preflop så har fi högt PP o då finns ju AA möjligheten. Är väl så jag resonerar :)

Postad

Slowplayen med KK känns inte så jäkla fel ändå, har ju nuts fram till river då han möjligt kan ha A,10 för att slå mig.

Det största felet är att du bara synar på turn. Kort på river som eventuellt kan ge honom en vinnande hand är alla klöver utom Kc och Qc samt A, Q, T, 3, 4, och 6. Fundera på vad motståndaren har: har han en bra "made hand", t ex högsta paret med bra kicker eller tvåpar? Då lär han nog inte lägga sig om du trycker in resten av din låga stack redan på turn. Har han en draghand? I så fall är det extremt viktigt att du får in så mycket pengar som möjligt här, annars kommer du ge honom en chans att komma undan från handen utan att betala mer. Något annat du kan tänka på är att han kan ha "outs för att komma undan" - om han t ex har AK och det kommer en till dam eller har KJ och det kommer ett ess. Du har den bästa handen just nu, se till att få in pengarna innan han fattar att han är slagen eller har hunnit slå dig.