Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tomte med mycket begränsad erfarenhet av livespel, särskilt med djupa stackar, söker person som är villig att betala 20 500 SEK entry till Scandinavian Poker Championships. Erbjuder 80% av eventuell vinst till den som backar mig, men summan kan naturligtvis diskuteras.

Spelstil: ofta loose-aggressive, något som jag tror kan förvirra alla rika proffs. Hyfsad med stor stack, då kostar inte misstagen lika mycket. Saknar nödvändig disciplin, har svårt för att folda händer om jag har tråkigt, men det behöver inte vara till min nackdel med 90-minutersperioder, då folk inte kommer kunna sätta mig på en hand.

Högst medelmåttig på att läsa folk, gillar även att ta mig en, flera, eller många, pilsner samtidigt som jag spelar. Har relativt stor vana av att slaska bort pengar på Dealers Choice cashgames, med blinds på upp till 5-10, ibland har jag vunnit så pass mycket som 2000 kronor på en och samma kväll. Brukar hålla till på 0.25-0.50 Pot Limit Omaha-borden på Multipoer, där jag uppvisar plusresultat. I övrigt har jag bland annat placerat mig ITM i en sit'n'go live, samt åkt ut på första handen i en 150-kronors Pot Limit Omaha-turnering med 5000 i startmarker.

Det jag saknar i form av skicklighet vid pokerborden försöker jag ta igen med ett konstigt sinne för humor, samt genom att kasta arga blickar på motståndare som drar ut mig med AA mot t.ex. AKo och QQ. Ibland brukar jag även göra väldigt skickliga moves, som att syna en preflop-höjning med 72o och trycka in degen när jag floppar tvåpar.

Om jag vinner denna turnering så tror jag att det kan bli en skjuts framåt för min pokerkarriär, eventuellt så är jag beredd att sedan spela bort eventuell vinst på 300-600 Omaha-borden, vilket borde innebära att eventuell backare har money-back guarantee så länge jag placerar mig ITM. Med ett fält på 60 personer så borde det inte vara helt omöjligt, då det nog räcker med att jag sätter en fyra-fem 2-outare för att få tillräckligt stor stack för att kunna hamna ITM.

Som bevis för min tillgivenhet till denna turnering så är jag till och med beredd att ta ledigt från jobbet under aktuella datum, även om det kan föranleda en tidigare sorti än om jag låter min stack blindas bort långsamt men säkert.

Bör kanske även tilläggas att jag lusläst informationen på http://www.pokerplayer.se, samt tagit till mig den och förstått den, och jag är även beredd att bära en tröja med en pokerplayer.se-logga med en slogan i stil med "I learned to play @ http://www.pokerplayer.se, ifall det nu skulle bli aktuellt.

* Kortar ner rubriken och flyttar till PokerOT - QoS *

Postad

Bland det roligaste jag någonsin läst!

Som bevis för min tillgivenhet till denna turnering så är jag till och med beredd att ta ledigt från jobbet under aktuella datum, även om det kan föranleda en tidigare sorti än om jag låter min stack blindas bort långsamt men säkert.

Som när jag åkte ner till Malmö, tåget var en timme försenad, så dom blindade bort mig. Kom inspringande, spelade en hand (KK mot AA) och reste mig upp för att gå.

- "Ola, du spelade bättre när du inte var här!"

Postad

Såhär gör vi:

1000 av PF:s medlemmar lägger 21:- var så åker jag upp och vinner skiten, ger degen till QoS så är drivftskostnaderna för forumet betalda för lååååång tid framåt.

Good shit?

Postad

Fast å andra sidan kommer ju du bara att vara dead money i turneringen ändå så det verkar inte vara ngt värde i det.

Skämt och sido så kan det ju vara läge att lägga ut hela 21:- om ett sådant fullblodsproffs vill spela. :)

Postad

Haha va rolig du är parre! Jävla hora!

Och pokerplayer.se är en sida gjord av en tönt som vill visa hur mycket han kan genom att skriva hur man skall spela. T ex har han väl läst att man inte ska bråka med rikemännen i turnering och det måst horan berätta för alla. Mycket löjligt och uppenbart.

Postad

Måste tillägga att till min meritlista finns det nu en turneringsseger i livepoker med 18 deltagare.

Jag lyckades bl.a. vinna massa pengar med hyfsade starthänder som 86o, samt syna en allin med 84o och träffa tvåparet på rivern och vinna potten. Slog om en gång med QJs och fick ingen syn, samt gjorde lite fler andra fina moves, som jag tror att proffsen skulle ha svårt med. Dessutom lyckades jag få AA att förlora mot 66 allin preflop, men det var mitt eget fel - borde inte ha gamblat så mycket med en så pass marginell starthand som AA. Vann även en monsterpott när jag synade en allin från chiptvåan med 99, han hade 88.

Jag tror att detta faktum borde få upp ögonen för alla eventuella backare, då jag har bevisat mig själv som en riktig stormästare.

Postad
Haha va rolig du är parre! Jävla hora!

Alltså, hur visste du att jag var en hora? För vissa så blir det tyvärr så - för att finansiera pokerspelandet får man suga lite sjömanssnopp i Frihamnen. Två kvällar där så har jag råd att gå och spela livepoker i en kväll, det är ganska underskattat måste jag säga. Vidare så förstår jag inte hur rolig och hora hör ihop - det ena utesluter ju inte det andra. Är jag en rolig hora, eller är alla horor roliga?

Men, vet du vad? Vi kan ju ta och lira live, dealers choice, någon kväll (ska bara hora till mig lite pengar först), du får ta platsen mellan mig och liggat. Välj själv vem du vill ha till höger respektive vänster!

Och pokerplayer.se är en sida gjord av en tönt som vill visa hur mycket han kan genom att skriva hur man skall spela. T ex har han väl läst att man inte ska bråka med rikemännen i turnering och det måst horan berätta för alla. Mycket löjligt och uppenbart.

Okej, nu har jag tappat bort mig lite. Får jag rekommendera en SFI (Svenska för invandrare)-kurs på komvux i höst? Även om du inte är en invandrare (Nisse Hult låter svenskt, ber om ursäkt om jag har fel) så tror jag att den kursen kan bli lärorik. Var dock beredd på att behöva gå om en tre-fyra gånger, men, se det positivt, alla kan ju inte lyckas första gången!

Postad

Jag svävar på rosa moln redan, fick lite amfetamin av en rysk sjöman idag....dock är jag för efterbliven för att räkna till tio, något som herr hult glömde nämna i sitt inlägg...