Gå till innehåll

$400 till $50 000 - downswing!


50kchallengeboi

Recommended Posts

Mot topranger mår vi sällan bra :) Givetvis ska han bluffa en del gånger och det kommer han göra. Ibland kommer han också skjuta helt felaktiga ranger vilket gör vi får in det megabra som ATxx grejer.

 

Vårt spel blir mer trovärdigt och minskar chansen att han har sina topranger :) T7 ligger i hans toprange i detta fall också. Möter hellre en T98x som han felaktigt betar turn.

 

T98x har 54% mot din hand och ATxx har 52% så skulle väl inte kalla det megabra? :-)

 

Frågan är väl egentligen vad han sätter dig på när du checksynar flopp och checkar turn som han tror att du kan folda / få värde av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 109
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

T98x har 54% mot din hand och ATxx har 52% så skulle väl inte kalla det megabra? :-)

 

Frågan är väl egentligen vad han sätter dig på när du checksynar flopp och checkar turn som han tror att du kan folda / få värde av.

 

menar obv turn eq, då kan knappast ATxx ha den chansen? :P

 

Sov på den saken du och återkom med svar ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Omaha Hi Simulation ?

600,000 trials (Randomized)

board: Th7h3d2c

Hand Equity Wins Ties

AA45 62.04% 362,954 18,516

AT** 37.96%

 

Orkar inte göra riktigt så här sent

 

Men du hänger med eller? Spela inte specifika händer utan ranger.

 

Du hade AA56.

 

Men, förstår tänket iaf :) Tack ska du ha! :)

 

GL med challangen och grindandet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bli så less på sig själv. Råkade logga in på fel konto igår när jag skulle spela och tog challengekontot. Satte mig på vanliga nivåerna och tappade i princip allt. Hade grindat upp €7k för månaden nästan med allt inkluderat och allt försvann på en dag. Hehe. Nu blir det lite jobbigare att må nålet osv :) Får skylla sig själv när man är klantig :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bli så less på sig själv. Råkade logga in på fel konto igår när jag skulle spela och tog challengekontot. Satte mig på vanliga nivåerna och tappade i princip allt. Hade grindat upp €7k för månaden nästan med allt inkluderat och allt försvann på en dag. Hehe. Nu blir det lite jobbigare att må nålet osv :) Får skylla sig själv när man är klantig :P

 

Vad grindar du normalt sett för nivåer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bli så less på sig själv. Råkade logga in på fel konto igår när jag skulle spela och tog challengekontot. Satte mig på vanliga nivåerna och tappade i princip allt. Hade grindat upp €7k för månaden nästan med allt inkluderat och allt försvann på en dag. Hehe. Nu blir det lite jobbigare att må nålet osv :) Får skylla sig själv när man är klantig :P

 

ähh shit happens.. nu blir det bara ännu skönare när du väl når målet :)

 

glgl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ähh shit happens.. nu blir det bara ännu skönare när du väl når målet :)

 

glgl

 

Tyty.

 

Har ingen aning om hur månaden ser ut, vet att swingsen i grafen är €10k. Ska räkna mer kring den 18e, tror jag är back kring 2k euro just nu. Gått dåligt på vanliga spelet också så varit lite less på att uppdatera.

 

<3 5korts-omaha dock

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow sjuk dagbok, kommer def följas. Om du fortsätter såhär har du ju dina kompisars pengar som i en liten ask ;)

 

Tack! Ser lite halvkallt ut just nu.......Återkommer med uppdatering och händer om några dagar. Har kört entractions promotion med att få ett EMOP-paket ivf och har klarat alla dagar hittils så ska köra det månaden ut. I augusti kommer det bli mindre spel och kanske bara lite svs eller nå sånt för att sen köra hårt september och hela vintern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsätter semikallt

 

 

Entraction $200.00 Pot Limit Omaha Hi - 4 players - View hand 1377613

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BB: $289.44

CO: $307.68

Hero (BTN): $521.25

SB: $475.04

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is BTN with A :heart: 4 :heart: A :diamond: Q :club:

1 fold, Hero raises to $7, 1 fold, BB calls $5

 

Flop: ($15.00) Q :spade: 8 :spade: T :spade:(2 players)

BB checks, Hero checks

 

Turn: ($15.00) A :club:(2 players)

BB checks, Hero checks

 

River: ($15.00) A :spade:(2 players)

BB checks, Hero bets $11.25, BB raises to $48.75, Hero calls $37.50

 

Final Pot: $112.50

BB shows J :spade: J :heart: K :spade: 7 :spade:

Hero mucks A :heart: 4 :heart: A :diamond: Q :club:

BB wins $109.50

(Rake: $3.00)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns som om du förlorade så lite som möjligt ändå med den handen. Rätta mig om jag har fel.

 

Haha, det stämmer. Får tacka fi så mycket för det. Ska bli bättre nästa månad med uppdatering dom dagar jag spelar osv, men har fått in så mycket volym denna månad (över 100k händer totalt) och inte haft koll hur det gått på "challenge-rullen" så får räkna ihop i slutet, men är iaf back denna månad :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe...kan inte konvertera, men nötflush mot str8flush

 

 

 

 

Players(max 6):

sop1 (EUR 40.00 in seat 1)

kartsa63 (EUR 316.54 in seat 2)

hero (EUR 338.66 in seat 5)

kung gustav (EUR 694.76 in seat 6)

 

Dealer: sop1

Small Blind: kartsa63 (0.50)

Big Blind: hero (1.00)

 

hero was dealt: 9h - 5s - 7h - As - 3s

 

kung gustav Raise (3.50)

sop1 Call (3.50)

kartsa63 Fold

hero Call (2.50)

 

Flop Js - 4c - Ts

 

hero Check

kung gustav Bet (11.00)

sop1 Call (11.00)

hero Call (11.00)

 

Turn Js - 4c - Ts - 3c

 

hero Check

kung gustav Check

sop1 Check

 

River Js - 4c - Ts - 3c - Qs

 

hero Bet (33.00)

kung gustav Raise (143.00)

sop1 Fold

hero Call (110.00)

 

kung gustavshows: 2c - Ks - 9s - 2d - Kh (a straight flush, King high)

 

hero didn't show hand (9h - 5s - 7h - As - 3s)

 

kung gustavwins: EUR 327.00 (with a straight flush, King high)

Rake: EUR 3.00

 

Game ended 2011-07-20 18:02:26 CEST

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har iofs aldrig lirat med 5 kort men jag ser inte hur det inte skulle kunna vara stretflurre varje gång. Svårt att dra en bluff mot nån med halva leken på näven :P

 

Ditt inlägg signerat en vettig spelare, absolut. Det är ännu fler nötter på 5-kort än 4-kort. Tyvärr funkar inte HM med 5-korten, men finns en del bisarra spel :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ditt inlägg signerat en vettig spelare, absolut. Det är ännu fler nötter på 5-kort än 4-kort. Tyvärr funkar inte HM med 5-korten, men finns en del bisarra spel :)

 

Får erkänna att det ryckte lite i fingret när du nämnde 5-korts PLO första gången. Hade ingen aning om att det fanns online. Men när jag funderade lite mer på det började det göra lite ont i anus så jag tror jag borde avstå :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får erkänna att det ryckte lite i fingret när du nämnde 5-korts PLO första gången. Hade ingen aning om att det fanns online. Men när jag funderade lite mer på det började det göra lite ont i anus så jag tror jag borde avstå :S

 

Hahaha, tack för dagens skratt. Det är så sant. Det är ett ganska intressant spel då alla ranger torde ligga mycket närmare varandra och det blir lite annat att tänka på. Var upp 1300 efter en timme men droppade ned till en hundring back. Blir mer spel efter maten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...