Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 260
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Högerklickar du på grafen i HM så slipper du prinscreena, stryka över osv =) (Har inte läst hela tråden så ber om ursäkt om jag missat någon anledning)

tack för tips:P

Ne inte mycket du har missat direkt ;-)

Postad

Misär hur jävla dåligt jag spelade igår:S riktigt smart att spela skit dåligt när man går upp i nivå:ola: :ola:

Tur att jag inte tappa 10 -20 BI iaf:P

Nu ska jag bygga upp igen!!

Postad
Vilket sätt föredrar ni att spela handen på?

Egentligen borde jag slå om flop?

No-Limit Hold'em, $0.50 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

Hero (MP) ($54.50)

Button ($44)

SB ($36.82)

BB ($86.88)

UTG ($60.54)

Preflop: Hero is MP with Aclub.gif, Adiamond.gif

1 fold, Hero bets $2, Button calls $2, SB calls $1.75, BB calls $1.50

Flop: ($8) 6heart.gif, 3spade.gif, 6club.gif(4 players)

SB checks, BB checks, Hero bets $7, Button raises $14, SB calls $14, 1 fold, Hero calls $7

Turn: ($50) 5heart.gif(3 players)

SB checks, Hero checks, Button checks

River: ($50) Aspade.gif(3 players)

SB bets $20.82 (All-In), Hero raises $38.50 (All-In), 1 fold

Total pot: $91.64

Results:

SB didn't show

Hero had Aclub.gif, Adiamond.gif (full house, Aces over sixes).

Outcome: Hero won $107.03

Tycker beten på flopp är alldeles för hård, Potten är 8. 4,50-6 räcker tycker jag.

Postad

Spelat rejält med poker idag faktiskt:shock:

fått in 3,5 k händer och en summa på 600 kr plus:-P enbart nl 50 kr.

Fattar inte varför jag ska spewa så mycket på högre nivåer!?

natti

Postad

Hur spelar vi handen bättre ? Ska jag betta lite högre på floppen? Kände nästan att jag skulle barrella en gata till . Vad tycker ni?

No-Limit Hold'em, $0.50 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

MP ($36.49)

Button ($68.23)

Hero (SB) ($50)

BB ($48.36)

UTG ($69.27)

Preflop: Hero is SB with Kdiamond.gif, Aheart.gif

UTG bets $1.75, 2 folds, Hero raises $5.50, 1 fold, UTG calls $4

Flop: ($12) 7heart.gif, 4spade.gif, 3heart.gif(2 players)

Hero bets $6.50, UTG calls $6.50

Turn: ($25) Qclub.gif(2 players)

Hero checks, UTG bets $12.50, Hero folds

Total pot: $25

Results:

UTG didn't show

Outcome: UTG won $36.88

Postad
Hur spelar vi handen bättre än vad jag gör? Ska jag betta lite högre på floppen? Kände nästan att jag skulle barrella en gata till . Vad tycker ni?

MP ($36.49)

Button ($68.23)

Hero (SB) ($50)

BB ($48.36)

UTG ($69.27)

Results:

UTG didn't show

Ja om du nu ska betta så ska du betta mer. 9-10 kanske. Men annars gillar jag checkraise bättre för att reppa ett flushdraw. Annars ganska svårt att vinna handen om FI har nått eller har svårt att lägga sig.

Postad
Hur spelar vi handen bättre än vad jag gör? Ska jag betta lite högre på floppen? Kände nästan att jag skulle barrella en gata till . Vad tycker ni?

MP ($36.49)

Button ($68.23)

Hero (SB) ($50)

BB ($48.36)

UTG ($69.27)

Results:

UTG didn't show

Jag har väldigt svårt att inte få in det här. Du betar för lite på flopp, måste ta 9-10$ för du ger han odds att syna med marginella händer och när du checkar turn så ger du han möjligheten att sno potten vilket han gör. Jag hade fått in det på turn och varit nöjd.

Postad
Ja om du nu ska betta så ska du betta mer. 9-10 kanske. Men annars gillar jag checkraise bättre för att reppa ett flushdraw. Annars ganska svårt att vinna handen om FI har nått eller har svårt att lägga sig.

ok tackar, men checkraise känns lite väll . Nästan hellre check call kankse? För att sen utvärdera turn.

Postad
ok tackar, men checkraise känns lite väll . Nästan hellre check call kankse? För att sen utvärdera turn.

Vad synar han 4 bet med prf? AA? svårt att se att han synar med liten par, kanske 99-1010 och då leder du stort. Så vet inte om du har read att han är jättenit eller om du själv är lite svag. Du spelar handen som du har missat och ger han i princip potten enligt mig.

Postad
Jag har väldigt svårt att inte få in det här. Du betar för lite på flopp, måste ta 9-10$ för du ger han odds att syna med marginella händer och när du checkar turn så ger du han möjligheten att sno potten vilket han gör. Jag hade fått in det på turn och varit nöjd.

Trycka in det på turn är väll lite väl? Är ju bara för att du vill ha läggning då?

Postad
Vad synar han 4 bet med prf? AA? svårt att se att han synar med liten par, kanske 99-1010 och då leder du stort. Så vet inte om du har read att han är jättenit eller om du själv är lite svag. Du spelar handen som du har missat och ger han i princip potten enligt mig.

Vad pratar du om?:S

Postad

Varför skulle jag vilja få in det på den floppen? Det ändå jag får värde av är om han har fd. Jag ser absolut ingen menning med att ge han mera pengar.

Jag tycker check call låter bäst imo.

Postad
Vad pratar du om?:S

Vet inte, så hade jag gjort och därför jag förlorar kanske :D:D Vad synar han 4 bet med då prf? som sagt, beror ju på motspelaren. På ongame mot firre hade jag fått in det och mot nit hade jag fått tänka lite mer. Men som spelad borde han raisat 9$ istället för 6$ för han ger han bra odds att syna, sen check ger han ju i princip en chans att bli bluffad av sämre hand

( tänker nog väldigt fel menmen)

Postad
Vet inte, så hade jag gjort och därför jag förlorar kanske :D:D Vad synar han 4 bet med då prf? som sagt, beror ju på motspelaren. På ongame mot firre hade jag fått in det och mot nit hade jag fått tänka lite mer. Men som spelad borde han raisat 9$ istället för 6$ för han ger han bra odds att syna, sen check ger han ju i princip en chans att bli bluffad av sämre hand

Han 3betar ju inte 4 betar??? :S

BTW Svs är en helt annan värld när det gäller poker. Helt sjukt kan det vara! Kan vara riktigt farligt!

Postad

det är 3bet!:P