Peder.A Postad 25 Juni , 2005 Rapport Postad 25 Juni , 2005 Spelade en turnering för några dagar sedan med cirka 600 deltagare. Spelade OK och byggde upp en fin stack. Med 100 deltagare kvar låg jag på 10:e plats. Då plötsligt blir jag flyttad till ett annat bord och blir placerad strax före chipleadern. Han har nästan dubbelt så mycket marker som jag. Dessutom har har spelaren som sitter före mig också en hyfsad stack. Jag sitter alltså lite inklämd. Eftersom blindsen börjar bli ganska höga vill jag naturligtvis sno lite blinds men det känns jobbigt och jag blir väldigt hämmad pga min position och vågar inte riktigt trycka till. Det hela slutade med att jag kom på ungefär 40:e plats. Jag spelade ganska försiktigt och det känns som att det var det som var felet... Hur ska man spela när man har chipleadern precis efter sig? Mycket tacksam för tips och råd... Citera
Hjort Postad 25 Juni , 2005 Rapport Postad 25 Juni , 2005 Vart går gränsen för ITM? Om den är typ 40 spelare bort så är det ju bara att spela poker som vanligt, medan du får ta det jäkligt försiktigt om du är nära, eller i, pengarna. Problematiken är ju stravavgiften man får av att vara all-in nära ett stort hopp i betalningssteg, men om du inte är nära något större betalningsskutt så är ju den stravavgiften negligerbar och det gör inte så mycket att vara all-in eftersom du vid fold ändå inte är säker på att komma ITM och du när du åker ut inte ökar dina motståndares väntvärde nämnvärt. Citera
Peder.A Postad 25 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 25 Juni , 2005 I den här turnéringen missade jag ITM med några placeringar. Hade inte jättemycket i stacken vid sista handen och gick All-in med AJs, BB (ej chipleadern) synade med AQo. Det ska tilläggas att det här var en billig turnéring där man endast betalade med VIP-poäng och den totala prispotten var kanske 200 Euro så det är inget att bekymra sig om. Just därför borde jag kanske varit mer aggressiv i det tidigare skedet. Fast samtidigt vill jag ju inte chansa för mycket... Citera
Recommended Posts