Gå till innehåll

FLT - AK träffar K på turn


RiccoJ

Recommended Posts

Har irrat runt här på forumet bra länge nu och kollat HHs utan att själv bidra med nåt. Äntligen dags!

 

Man bör veta att knappen är väldigt tricky och överspelar sina kort.

 

Preflop: Hero is MP2 with :A :spade: , :K :club: .

3 folds, MP1 calls, Hero raises, 1 fold, CO calls, Button calls, 1 fold, BB calls, MP1 calls.

 

Flop: (10.50 SB) :Q :heart: , :9 :heart: , :J :club:(5 players)

BB checks, MP1 checks, Hero checks, CO checks, Button bets, BB calls, MP1 folds, Hero calls, CO folds.

 

Med överkort och drag till stegen synar jag.

 

Turn: (6.75 BB) :K :diamond:(3 players)

BB checks, Hero bets, Button raises, BB calls, Hero calls.

 

Misstänker starkt att ingen har stegen här men synar istället för att trebeta. För vekt?

 

River: (12.75 BB) :3 :spade:(3 players)

BB checks, Hero checks, Button bets, BB calls, Hero calls.

 

Fortsätter med samma taktik som på turn och väljer att check-syna.

 

Final Pot: 15.75 BB

Main Pot: 15.75 BB, between BB, Hero and Button. > Pot won by Hero (15.75 BB).

 

Jag är mest intresserad av spelet på turn och river. Var det för vekt att endast syna?

 

Results in white below:

BB has 7c Jh (one pair, jacks).

Hero has As Kc (one pair, kings).

Button has 7d Kh (one pair, kings).

Outcome: Hero wins 15.75 BB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ett tag sen jag spelade FL men kan iallafall försöka mig på att förklara hur jag hade spelat handen ...

 

Preflop: inte så mycket att snacka om; bra hand =>raise!

 

Flop: här hade jag personligen bettat ut direkt eftersom jag ändå ska ta mig till åtminstone turn med min inside+överkort. Vissa outs borde inte vara helt rena eftersom det ligger 2 till en färg och ett stegdrag på brädan; men till turn hade jag iallafall tagit mig, rätt eller fel?

 

Vad som är specifikt för din situation är att du har knappen att tala efter dig som tydligen överspelade sina händer (med detta förstår jag att han var för aggresiv för sitt eget bästa) och med stor sannolikhet komma höja dig och ställa BB inför situationen att syna 2 bets kallt. På så vis kan du möjligen få ut händer som AJ/A9 och rensa upp dina outs eller åtminstone straffa ett ev inside-drag.

 

Turn: inte så mycket att säga. Tycker det är en solklar bet; dels av samma anledning som jag nämnde för spelet på floppen (använda agg fi i position som hävstång) och dels för value de ggr dina måtståndare sitter på ett lägre par. Huruvida man skall 3-betta har jag ingen direk uppfattning om även om jag som du skulle tenderat att endast syna i det här fallet. När BB synar två kallt hade jag dragit i handbromsen ...

 

River: bra läge för check-call tycker jag. Med den aggression knappen haft handen igenom får det väl anses högst sannolikt att han håller en hand bättre än din; med undantag för de ggr fi suttit på ett ev drag och inte tänkt betala av ditt riverbet med en sprucken färg/stege.[/i]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ett tag sen jag spelade FL men kan iallafall försöka mig på att förklara hur jag hade spelat handen ...

 

Preflop: inte så mycket att snacka om; bra hand =>raise!

 

Flop: här hade jag personligen bettat ut direkt eftersom jag ändå ska ta mig till åtminstone turn med min inside+överkort. Vissa outs borde inte vara helt rena eftersom det ligger 2 till en färg och ett stegdrag på brädan; men till turn hade jag iallafall tagit mig, rätt eller fel?

 

Vad som är specifikt för din situation är att du har knappen att tala efter dig som tydligen överspelade sina händer (med detta förstår jag att han var för aggresiv för sitt eget bästa) och med stor sannolikhet komma höja dig och ställa BB inför situationen att syna 2 bets kallt. På så vis kan du möjligen få ut händer som AJ/A9 och rensa upp dina outs eller åtminstone straffa ett ev inside-drag.

 

Det är så sant. Jag hade synat floppen ändå så varför inte beta ut? Jag valde att inte beta floppen dels pga att det var så pass mångar callers och dels pga den farliga floppen, men nu när jag tänker efter så borde ju mitt mål vara att driva ut så många spelare som möjligt, så att jag har en större chans på potten när jag träffar.

 

Turn: inte så mycket att säga. Tycker det är en solklar bet; dels av samma anledning som jag nämnde för spelet på floppen (använda agg fi i position som hävstång) och dels för value de ggr dina måtståndare sitter på ett lägre par. Huruvida man skall 3-betta har jag ingen direk uppfattning om även om jag som du skulle tenderat att endast syna i det här fallet. När BB synar två kallt hade jag dragit i handbromsen ...

 

River: bra läge för check-call tycker jag. Med den aggression knappen haft handen igenom får det väl anses högst sannolikt att han håller en hand bättre än din; med undantag för de ggr fi suttit på ett ev drag och inte tänkt betala av ditt riverbet med en sprucken färg/stege.[/i]

 

Ok, så turn och river var inte för vekt? Jag tycker inte det personligen men vad vet jag. Jag är ju bara nybörjare ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående floppen: jag brukar också beta ut för det mesta när jag höjt pre-flop. Detta är dock en av de situationer då det blir lite klurigt, framförallt när du möter så många motståndare. Frågan är om det ändå inte är bättre att beta ut i det här läget om du ändå tänker syna för en SB. Om du blir höjd kan du ganska enkelt kasta handen på turn om du inte förbättrar. Trots allt är du i ganska risig form och får du in kungen är det stor chans att någon får in stegen.

 

Sen att syna ner från turn är ganska standard. Frågan är om du kanske skall check/calla hela vägen istället? Lite beoende på vad du tror BB kommer syna kallt med.

 

//Mjonasson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...