Hap Postad 24 Juni , 2005 Rapport Postad 24 Juni , 2005 Först vill jag säga hej till alla. Är ny på forumet. Har spelat mestadels online i 2 år nu och spelar 100$ Nolimit. Till handen: Jag hade spelat kasst hela dagen och borde egentligen ha slutat men fortsätter så klart så envis som man är. .5/1$ Shorthanded Sitter med 99 på SB. På BB sitter en amatör som haft tur åtskilliga gånger, både mot mig och mot resten av bordet. Han är en rätt så stor stack pga av detta. Han callar min raise på 4$. Floppen kommer 7:diamond:5:club:2:diamond:. Han checkar, jag bettar 5$. Han raisar till 10$, jag reraisar till 20$ och han callar. Turnen är Q och jag bettar 10$, kanske lite svagt. Han callar. Rivern är en T . Jag checkar. Han bettar 35$. Jag tänker tills min tid går ut och jag foldar. Sen visar han A7o, ett par i sjuor. Till råga på allt lägger han till ett: "HEHEHEHEHE" Jag foldade för att jag hade kört alltför loose hela dagen och callat mer än jag brukar. Var rädd för flushen och att han dragit ut mig på turnen/rivern. Tji fick jag. Skulle ni foldat/callat/raisat i den situationen? Och jag antar att ni skulle spelat turnen annorlunda. Uppskattar tips. * RP - QoS * Citera
Hjort Postad 25 Juni , 2005 Rapport Postad 25 Juni , 2005 Jag hade inte reraisat på floppen, utan bara synat. Antingen är skämtar han med dig och har då ändå mellan 5 och 15 outs mot dig eller så ligger han före och då sitter du på två outs. Om han nu är en rejäl tomte som spelar TP in i döden mm så kanske jag reraisar, men då reraisar jag stort istället så att vi får in degen. Men då ska det ju vara en riktig jäkla tomte och det är ju egentligen ändå att föredra att få in pengarna på turn eftersom hans draghänder blir så mycket svagare då. Överlag så känner jag inget större behov av att skapa en megapott med ett sketet litet överpar som hur lätt som helst kan vara slaget. Så här hade jag nog spelat mot en lösaggro tomte: bet-syn på floppen, syn på turn (om det inte kommer färgkort) och antagligen fold på rivern om det inte är en riktig bluffmaskin. P.S. Jag fixar till rubriken lite också. Citera
Recommended Posts