Anref Postad 29 Maj , 2011 Rapport Postad 29 Maj , 2011 Hej, spelar på svenska spel just nu och blir inte klok på nåt, hur ska jag justera mitt heads upp spel från 100bb till 200bb, jag är en van 100bb spelare och köper alltid in mig för 100bb på svenska spel och väldigt ofta blir det så att jag dubblar relativt snabbt mot någon 200bb fi, men sedan börjar det, jag klarar inte av att anpassa mig till 200bb för jag vet inte hur jag ska tillämpa mitt spel till det, och det slutar ganska ofta med att jag tappar halva eller hela inköpet.. Vad bör man tänka på när man spelar deep stack vs deep stack? Citera
Schultziie Postad 29 Maj , 2011 Rapport Postad 29 Maj , 2011 * Mer 3bets & 4bets! (Syna också mer 3bets) * Floata mer! * Gå för tunnare value * Var inte rädd att bomba om du tror han är svag då du generellt kommer ha mer fold EQ mjaaaa....typ Citera
Anref Postad 29 Maj , 2011 Författare Rapport Postad 29 Maj , 2011 * Mer 3bets & 4bets! (Syna också mer 3bets)* Floata mer! * Gå för tunnare value * Var inte rädd att bomba om du tror han är svag då du generellt kommer ha mer fold EQ mjaaaa....typ Tack! Citera
Nirwanda Postad 29 Maj , 2011 Rapport Postad 29 Maj , 2011 Bluffa mycket på senare gator, överbetshova river med luft och dylikt är väldigt bra vapen. Citera
Eblinho Postad 30 Maj , 2011 Rapport Postad 30 Maj , 2011 Bluffa mycket på senare gator, överbetshova river med luft och dylikt är väldigt bra vapen. Ja speciellt om man bara gör det med luft. Citera
schumme Postad 30 Maj , 2011 Rapport Postad 30 Maj , 2011 Ja speciellt om man bara gör det med luft. Man kan väl mixa in stålet 1 av 10 Citera
Starfitter Postad 30 Maj , 2011 Rapport Postad 30 Maj , 2011 * Mer 3bets & 4bets! (Syna också mer 3bets)* Floata mer! * Gå för tunnare value * Var inte rädd att bomba om du tror han är svag då du generellt kommer ha mer fold EQ mjaaaa....typ Nej, så är de inte riktigt om du tänker efter Citera
schumme Postad 30 Maj , 2011 Rapport Postad 30 Maj , 2011 Inlägg: 1 337 Sammanträffande? I think not Citera
Schultziie Postad 30 Maj , 2011 Rapport Postad 30 Maj , 2011 Nej, så är de inte riktigt om du tänker efter Buuuut Whyyyyy Citera
Starfitter Postad 30 Maj , 2011 Rapport Postad 30 Maj , 2011 Buuuut Whyyyyy 200bb spel gör din 3b/4b värderange smalare -> hela din range inkl bluffar blir smalare om du vill vara någorlunda balanserad. OT: amagad, pos blir viktigare. Du har mer utrymme post så du kan ha lite skojiga linjer som typ att c/r bluffa turn utan vara commitad och lite sådär Citera
okocha Postad 30 Maj , 2011 Rapport Postad 30 Maj , 2011 200bb spel gör din 3b/4b värderange smalare -> hela din range inkl bluffar blir smalare om du vill vara någorlunda balanserad. OT: amagad, pos blir viktigare. Du har mer utrymme post så du kan ha lite skojiga linjer som typ att c/r bluffa turn utan vara commitad och lite sådär jag 3 och 4betar bredare 200bb, man behöver ju inte stacka bara för man 3betat utan det är myyyys att syna 4bets =)' är dock back på hu så kanske ska hålla käften Citera
Schultziie Postad 30 Maj , 2011 Rapport Postad 30 Maj , 2011 200bb spel gör din 3b/4b värderange smalare -> hela din range inkl bluffar blir smalare om du vill vara någorlunda balanserad. OT: amagad, pos blir viktigare. Du har mer utrymme post så du kan ha lite skojiga linjer som typ att c/r bluffa turn utan vara commitad och lite sådär Summa Summarum. 3betta som om det inte finns någon morgondag och balja alla gator så vinner du, ezy game sas Citera
b0bb4n Postad 30 Maj , 2011 Rapport Postad 30 Maj , 2011 200bb kan man nog ha en del värde händer iaf och syna en del 4bets.. 150-200bb är de inte lika kul syna 4bets och man lär kanske tighta till värderangen lite Citera
Eblinho Postad 31 Maj , 2011 Rapport Postad 31 Maj , 2011 Summa Summarum. 3betta som om du möter självaste morgondagg och balja alla gator så vinner du, ezy game sas fyp Citera
Anref Postad 1 Juni , 2011 Författare Rapport Postad 1 Juni , 2011 Tycker detta var oerhört jobbigt, varför kan inte svs ha 100bb bord som alla andra? Jag är mycket bättre på det, det kan jag iaf plussa på, men detta är tamejfan helt omöjligt, man kan ju sitta 2 timmar mot samma motståndare utan o stacka varandra en enda gång, liksom hur kul är det? Citera
Starfitter Postad 1 Juni , 2011 Rapport Postad 1 Juni , 2011 du plussar ju rakt ut mot en nit som mig, försätt sätta press på leos vis! Citera
Anref Postad 1 Juni , 2011 Författare Rapport Postad 1 Juni , 2011 du plussar ju rakt ut mot en nit som mig, försätt sätta press på leos vis! Alla spelar ju tyvärr inte som dig, tacka vet jag alla euro sidor med sjuttielva procent i rakeback o diverse skojigheter. Citera
Anref Postad 28 Juni , 2011 Författare Rapport Postad 28 Juni , 2011 Alla HU regs på svs är ju tokNIT, hur kommer det sig? Citera
Chofritz Postad 28 Juni , 2011 Rapport Postad 28 Juni , 2011 Varför köper du inte in för 100 bb om du är bättre på det? Sen quittar du bara om ni blir väldigt djupa. Citera
Anref Postad 28 Juni , 2011 Författare Rapport Postad 28 Juni , 2011 Varför köper du inte in för 100 bb om du är bättre på det? Sen quittar du bara om ni blir väldigt djupa. Känns ju hyffsat kul o hitnrunna hela dagarna ^^ Nä har dragit slutsatsen till att om man ska lira 100bb HU ska man inte hålla sig på svenska spel! Citera
bigdwarf Postad 28 Juni , 2011 Rapport Postad 28 Juni , 2011 Känns ju hyffsat kul o hitnrunna hela dagarna ^^ Nä har dragit slutsatsen till att om man ska lira 100bb HU ska man inte hålla sig på svenska spel! har inte svs sjukt kass rakestruktur för hu också? har för mig att dom har samma cap som 5max? Citera
Synabluffen Postad 28 Juni , 2011 Rapport Postad 28 Juni , 2011 har inte svs sjukt kass rakestruktur för hu också? har för mig att dom har samma cap som 5max? Tror faktiskt inte dom har det. Jag satt iallafall o battlade nån reg på 5max som uppmanade oss att byta till HU-bord p.g.a rejksituationen på SH-borden, och detta skedde natten till idag Citera
Anref Postad 28 Juni , 2011 Författare Rapport Postad 28 Juni , 2011 har inte svs sjukt kass rakestruktur för hu också? har för mig att dom har samma cap som 5max? http://svenskaspel.se/?pageid=/poker/spelinformation/rake Inte som jag tolkar det? Rätta mig om jag har fel. Citera
Recommended Posts