mendieta19 Postad 29 Maj , 2011 Rapport Postad 29 Maj , 2011 förmodligen inte klassat som otillåtet mtp att det är svårspårat, men det ger nästan garanterat dålig karma : ) Citera
Penils Postad 29 Maj , 2011 Rapport Postad 29 Maj , 2011 Vad är ghosting? När en spelare får hjälp av en annan spelare under en hand. Bryter naturligtvis mot pokerns etiska regler, minst. Citera
HataSKV Postad 29 Maj , 2011 Författare Rapport Postad 29 Maj , 2011 förmodligen inte klassat som otillåtet mtp att det är svårspårat, men det ger nästan garanterat dålig karma : ) Jo men när dom gör det uppenbart borde dom ju straffas. Helt plötsligt börjar en rysk jävla jättetomte 5-beta och floata osv Citera
Nirwanda Postad 29 Maj , 2011 Rapport Postad 29 Maj , 2011 Hmm, har fått för mig att "ghosta" är när man har köpt in i en liveturre och inte dyker upp på utsatt tid och de tar dina blinds varje varv tills du är på plats eller bustar (ett spöke sitter på din stol kanske ) Men jag har säkert fel. Citera
splashy Postad 29 Maj , 2011 Rapport Postad 29 Maj , 2011 Bryter givetvis mot T&C, jesus. Nonsens. Finns inget i T&C om det eftersom bevisningsgraden är så svår. Låter dig bevisa motsatsen om jag nu skulle ha fel. Citera
Drunken_Penguin Postad 29 Maj , 2011 Rapport Postad 29 Maj , 2011 Nonsens. Finns inget i T&C om det eftersom bevisningsgraden är så svår. Låter dig bevisa motsatsen om jag nu skulle ha fel. FTP T&C. 10.2. COLLUSION Collusion between players by sharing hole cards or by other methods, including chip dumping or talking about a hand before action is completed, is strictly forbidden. Citera
splashy Postad 29 Maj , 2011 Rapport Postad 29 Maj , 2011 FTP T&C. Fast collusion måste väl ändå innebära att båda spelarna är med i samma spel? Citera
schumme Postad 29 Maj , 2011 Rapport Postad 29 Maj , 2011 Fast collusion måste väl ändå innebära att båda spelarna är med i samma spel? Är det inte det vi pratar om eller du menar att två snubbar sitter hemma på logen och spelar en turnering på den enes konto? Citera
TotalFarsa Postad 29 Maj , 2011 Rapport Postad 29 Maj , 2011 Fast collusion måste väl ändå innebära att båda spelarna är med i samma spel?Nej. Du och endast du ska avgöra hur din hand ska spelas. Under handens gång får du inte be din polare om råd. Att det sen är löjligt uppenbart att det händer hela tiden och att det är när omöjligt att bevisa, har inte med saken att göra. *edit* Jämför med en lajvsituation där du spelar en hand och din poalre kommer förbi. Tror du att bordet protesterar om du ber din polare kolla dina kort och viska i ditt öra hur du ska agera? Citera
Drunken_Penguin Postad 29 Maj , 2011 Rapport Postad 29 Maj , 2011 Fast collusion måste väl ändå innebära att båda spelarna är med i samma spel? Collusion. Collusion is an agreement between two or more persons, sometimes illegal and therefore secretive, to limit open competition by deceiving, misleading, or defrauding others of their legal rights, or to obtain an objective forbidden by law typically by defrauding or gaining an unfair advantage Citera
MikeTime Postad 29 Maj , 2011 Rapport Postad 29 Maj , 2011 Då är alltså coachning indirekt förbjudet också? Citera
Penils Postad 30 Maj , 2011 Rapport Postad 30 Maj , 2011 Jo men när dom gör det uppenbart borde dom ju straffas. Helt plötsligt börjar en rysk jävla jättetomte 5-beta och floata osv Tomtar brukar floata, all the time och hela tiden. Även kallad synbluffen. Min flickvän bluffsynade ner mig på rivern en gång, och förstod inte varför jag skrattade. Det blev inget den kvällen... Citera
sulla Postad 30 Maj , 2011 Rapport Postad 30 Maj , 2011 Då är alltså coachning indirekt förbjudet också? Livecoachning är definitivt förbjudet, coachning offline kan ju snarare jämföras med att man diskuterar poker vilket knappast kan vara straffbart. Sen att det förekommer i galet stor utsträckning och är oerhört svårbevisat är en annan sak. Finns det nån som har grindkväll som inte tagit hjälp av nån i nån situation? Citera
Klyka Postad 30 Maj , 2011 Rapport Postad 30 Maj , 2011 DP, collusion är inte samma sak, oavsett vad Wikipedia säger att ordet rent generellt sett innebär. I poker är collusion något som sker mellan två eller flera spelare i samma spel. Att dra upp Wikipedias generella definition är som att försöka vinna en diskussion genom att utifrån etymologiska argument omdefinera centrala begrepp i diskussionen. "Det var inte taskigt att kalla henne kärring, för kärring är en avledning av 'någon man har kär', så det var en komplimang jag gav henne." (1) Därmed inte sagt att ghosting är OK bara för att det inte är collusion, men det är inte collusion. ___ (1) Populärt etymologiskt argument. Emellertid är det (förutom att vara ett dåligt argument) fel, för kärring är inte alls en avledning av 'någon man har kär'. Citera
Klyka Postad 30 Maj , 2011 Rapport Postad 30 Maj , 2011 För att tillföra nåt till diskussionen: Är det OK att kompis B spelar på kompis A's konto? Fake edit: Till apostrofen efter "A" var jag nödd och tvungen. Ett kolon funkar inte, för kolon följt av "s" blir en smiley. Utan skiljetecken blir det "kompis As". Citera
Drunken_Penguin Postad 30 Maj , 2011 Rapport Postad 30 Maj , 2011 DP, collusion är inte samma sak... Jag kan citera det jag klippte från FTPs T&C igen. 10.2. COLLUSION Collusion between players by sharing hole cards or by other methods, including chip dumping or talking about a hand before action is completed, is strictly forbidden. Alltså, FTP anser att man gör sig skyldig till collusion om man pratar om en hand innan den är färdigspelad. Eftersom det är FTPs regelverk som diskuteras påstår jag att man alltså för tillfället har fullkomligt rätt om man kallar det för collusion om någon hjälper en med taktik i en hand, även om din eller resten av pokercommunityns definition är en annan. Du är givetvis välkommen att påtala för FTP att de har fel. Citera
splashy Postad 30 Maj , 2011 Rapport Postad 30 Maj , 2011 Jag kan citera det jag klippte från FTPs T&C igen. Alltså, FTP anser att man gör sig skyldig till collusion om man pratar om en hand innan den är färdigspelad. Eftersom det är FTPs regelverk som diskuteras påstår jag att man alltså för tillfället har fullkomligt rätt om man kallar det för collusion om någon hjälper en med taktik i en hand, även om din eller resten av pokercommunityns definition är en annan. Du är givetvis välkommen att påtala för FTP att de har fel. Collusion between players... . Citera
okocha Postad 30 Maj , 2011 Rapport Postad 30 Maj , 2011 "Collusion between players" står det också, vet inte hur ftp definierar player, men skulle kunna vara de som sitter vid samma bord. Citera
Drunken_Penguin Postad 30 Maj , 2011 Rapport Postad 30 Maj , 2011 Står ingenting om att dessa "players" måste sitta vid samma bord vad jag kan se. Citera gärna ur T&C var ni hittar det. Citera
Klyka Postad 30 Maj , 2011 Rapport Postad 30 Maj , 2011 Har svårt att se att de skulle mena att en tredje part är "player". För att vara spelare måste man ju vara med i spelet. Citera
Drunken_Penguin Postad 30 Maj , 2011 Rapport Postad 30 Maj , 2011 Min gissning är att de definierar "player" bredare än bara de som sitter vid precis samma bord som varandra. Citera
Recommended Posts