Gå till innehåll

SvS 0.25/0.50 Nystarten.


Daxxar

Recommended Posts

Första sessionen på 515 händer går sådär. Spelar ärligt talat inget vidare och känner att jag borde slutat tidigare. Hittar ändå plusset på 58kr.

 

Ska nog inte spela något mer idag, kändes inge vidare bra och klockan är 1. Blir family guy istället. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fokusera på att bli bättre på poker och lägg i början mycket tid på att studera poker. Det är mer värt att kunna gå upp i nivå snabbt än att sitta och nöta timme ut och timme in på 0,5/1. Med högre winrate så blir swingsen dessutom mindre vilket leder till minskad tilt. Tilt är ofta någonting som beror på att man hamnar i situationer där man inte vet hur man skulle spela. Om du vet i alla lägen hur du ska spela så är det bara att göra det, dvs det finns inte utrymme för att "tilta" =)

 

Hur som helst lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för lyckoönskningarna.

 

Och chofritz tack för tipset ska verkligen tänka på det. Jag har inte läst så mycket böcker. Har ni tips på någon bra måste ha bok? Jag har hört att doyle brunson bok ska vara riktigt bra. Kommer inte ihåg vad den heter nu dock.

 

Spelade även en kortare session imorse och fyfan vad illa. Jag tror jag spelar sämre för att jag vet att jag är "back". Tänker nog att jag vet att jag hade mycket mer som jag förlorade ner till 1000 och nu vill vinna tillbaka snabbt.

 

Torskade ca 75kr och nu ligger bankrullen på låga 980kr. Dessutom blev jag tvungen att formatera om datorn så jag måste börja om från början PT3 en gång till. Tur att det hände nu och inte om 50k händer iallafall.

 

Nej nu ska jag ta nya tag, sluta vara så resultatfokuserad och istället tänka på att spela bra poker. Blir mer spel i eftermiddag. Då blir det någon enstaka HH med. :-D

 

- Goofy-_-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom precis hem från läkaren. Har bränt ena slemhinnan i näsan och det var väl ingen vidare trevlig upplevelse.

 

Ska göra en liten nystart igen nu med mina 980kr. Har installerat om PT3 efter formatering och är redo att börja igen. Har även bestämt mig för att spela min stabila ABC-nit poker som jag känner att jag behärskar bäst. Har försökt att raisa preflop med bredare range speciellt när jag har position men det resulterar oftast i en för hårt post-flop spel av mig. Kanske när jag känner mig mer bekväm både med rullen och mitt spel så kan jag börja experimentera igen.

 

Tänkte köra en session nu på 750-1000 händer eller tills jag känner att mitt spel börjar bli sämre, alltså max 1000 händer. Ska börja med att "checka in" dagboken inför varje session med mål för sessionen och efteråt posta någon HH och hur det gick.

 

Målet är alltså 750-1000 händer, återgå till min stabila ABC-nit spel och att inte vara resultatfokuserad utan i varje hand tänka på att spela korrekt ABC-poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var den sessionen avklarad. Bestämde mig för att avsluta efter 677 händer då jag är rätt hungrig och näsan blöder :lol: . Jag rushar bra i början och får 3st JJ 3st QQ 6st KK och 3st AA preflop de första 500 händerna. Får dock inga bra utdelningar och slutar t.ex. back 30kr på mina AA händer efter att en JJ klonkat set på flopp.

 

Överlag spelade jag väldigt bra. Bara missnöjd med en hand (postar nog den senare) och lyckades till och med hitta fold med mina JJ mot en AA och KK på en låg flopp utan färg eller stegdrag. Något jag inte brukar kunna. Hittar ett + på 126kr och ska fortsätta såhär.

 

Hursomhelst så använde jag mig av "Mark this hand for review" i PT nu gäller det bara att hitta händerna i PT så postar jag några sedan. Nu är dags för middag.

 

Blir pasta med bacon, zucchini och fetaost. Mästerligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Maten blev fail, kryddade för starkt.

 

Nu har letat efter ett lätt sätt att hitta min marked for review händer men hittar inget. Några ideer? Någon som vet kanske?

 

Nu ska jag iallafall lira en till session. Målet är någonstans mellan 500-1000 händer, max 1000 iaf. Ska fortsätta med att ha fokus på mitt spel och inte på resultatet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En till session på 584 händer. +80kr.

 

Gillar dock inte mitt spel. Känner mig inte bra och donerar faktiskt bort ett inköp när en person som går all in med 22kr en andra synar och jag synar med AK, allt detta preflop. floppen träffar inte för mig och den andra spelaren går all in med 30krtill och jag insta-synar utan att tänka fattar inte ens varför. Helt klart dagens sämst spelade hand från min sida.

 

Ville spela fler händer men fan kände mig inte nästan tiltad pga mitt dåliga spel. Hur lyckas ni släppa ett dåligt spel eller en utdragning utan att det påverkar er? Måste lära mig tricket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En tredje session nu. Minst 500 händer är planen. Målet är att känna att spelet flyter på bra och inte tänka på resultatet. Spela tight stabil ABC-poker och undvika att ha några enstaka dåligt spelade händer som kraftigt försämrar mitt resultat.

 

Lovar att ta med någon HH sen med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shit alltså. Sjukt många utdragningar emot mig. 610 händer och helt otroligt nog lyckades jag hitta plusset på 86kr.

 

Bara för att jag spelade den snyggt.

BossMedia Game #1551241158: Table Ada 10 - kr0.25/kr0.50 - No Limit Hold'em - 17:48:28 - 2011/05/25

Seat 1: forreh (kr65.80)

Seat 2: dasa12 (kr64.30)

Seat 3: Neverwin1 (kr33.19)

Seat 4: lalef (kr46.28)

Seat 5: Goofy-_- (kr67.76)

forreh posts the small blind of kr0.25

dasa12 posts the big blind of kr0.50

Goofy-_- is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Goofy-_- Jack of ClubsJack of Spades

Neverwin1 folds

lalef calls kr0.50

Goofy-_- raises kr2.25

forreh folds

dasa12 raises kr7.00

lalef calls kr7.00

Goofy-_- calls kr7.00

*** FLOP *** 6 of Clubs7 of Hearts10 of Spades

dasa12 bets kr16.00

lalef calls kr16.00

Goofy-_- folds

*** TURN *** 6 of Clubs7 of Hearts10 of Spades3 of Clubs

dasa12 bets kr39.93

lalef goes all-in with kr23.28

*** RIVER *** 6 of Clubs7 of Hearts10 of Spades3 of Clubs9 of Spades

*** SUMMARY ***

Total pot kr97.32 | Rake kr2.49

Board: 6 of Clubs7 of Hearts10 of Spades3 of Clubs9 of Spades

dasa12 won (kr0.00), showed King of HeartsKing of Spades

lalef won (kr97.32), showed Ace of HeartsAce of Clubs

 

Bara för att detta är dagens sämst spelade hand

BossMedia Game #1551404960: Table Ada 46 - kr0.25/kr0.50 - No Limit Hold'em - 21:15:07 - 2011/05/25

Seat 1: ålen2 (kr27.88)

Seat 2: Fnoggy (kr28.24)

Seat 3: dixxson (kr47.52)

Seat 4: nils4 (kr24.50)

Seat 5: Goofy-_- (kr65.68)

dixxson posts the small blind of kr0.25

nils4 posts the big blind of kr0.50

ålen2 posts the dead blind of kr0.50

Fnoggy is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Goofy-_- King of SpadesAce of Spades

Goofy-_- raises kr2.25

ålen2 goes all-in with kr27.88

Fnoggy folds

dixxson calls kr27.88

nils4 folds

Goofy-_- calls kr27.88

*** FLOP *** 3 of Diamonds9 of ClubsJack of Hearts

dixxson goes all-in with kr19.64

Goofy-_- calls kr19.64

*** TURN *** 3 of Diamonds9 of ClubsJack of Hearts8 of Diamonds

*** RIVER *** 3 of Diamonds9 of ClubsJack of Hearts8 of Diamonds7 of Hearts

*** SUMMARY ***

Total pot kr120.34 | Rake kr3.08

Board: 3 of Diamonds9 of ClubsJack of Hearts8 of Diamonds7 of Hearts

Goofy-_- won (kr0.00), mucks

ålen2 won (kr0.00), mucks

dixxson won (kr120.34), showed Jack of SpadesQueen of Spades

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pusha pre med AK istället

 

Mm det eller fold beroende på read.. jag är tomte ibland. Kolla denna hjärnsläpp. Får ångest, jag agerar utan att tänka och på när han instacheckar på river tänker jag att jag kan bluffa hem det för att han missat sitt färgdrag. Riskerar ett inköp för att vinna 40kr eller snarare 20kr då dom andra 20 är mina från början. ÅNGEST.

 

BossMedia Game #1551775096: Table Ada 17 - kr0.25/kr0.50 - No Limit Hold'em - 14:42:44 - 2011/05/26

Seat 1: jösse9 (kr80.53)

Seat 2: banditen1 (kr25.14)

Seat 3: a$$ (kr54.91)

Seat 4: LuriFaxe (kr64.32)

Seat 5: Goofy-_- (kr193.07)

LuriFaxe posts the small blind of kr0.25

Goofy-_- posts the big blind of kr0.50

a$$ is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Goofy-_- Jack of ClubsQueen of Spades

jösse9 folds

banditen1 folds

a$$ folds

LuriFaxe calls kr0.50

Goofy-_- raises kr1.50

LuriFaxe calls kr1.50

*** FLOP *** King of Hearts4 of Diamonds10 of Hearts

LuriFaxe bets kr4.50

Goofy-_- calls kr4.50

*** TURN *** King of Hearts4 of Diamonds10 of Hearts7 of Clubs

LuriFaxe bets kr2.00

Goofy-_- raises kr14.00

LuriFaxe calls kr14.00

*** RIVER *** King of Hearts4 of Diamonds10 of Hearts7 of Clubs2 of Diamonds

LuriFaxe checks

Goofy-_- bets kr44.32

LuriFaxe goes all-in with kr44.32

*** SUMMARY ***

Total pot kr125.43 | Rake kr3.21

Board: King of Hearts4 of Diamonds10 of Hearts7 of Clubs2 of Diamonds

LuriFaxe won (kr125.43), showed King of DiamondsJack of Hearts

Goofy-_- won (kr0.00), showed Jack of ClubsQueen of Spades

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trots handen ovanför lyckades jag på 447 spelade händer hitta ett + på 153kr. Hade bra flyt. Synd att jag gav bort 65kr i handen ovanför.

 

Började även spela lite aggressivare post-flop då jag märker att jag backar för mycket på händer jag inte går till showdown med. Ska försöka ha det runt +-0 som en bra referens.

 

För er intresserade ligger mitt BB/100 över 2318 händer på 19.06 och min bankrulle är för tillfället på 1422kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...