Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjenare

Har suttit och timebankat min resa till Malta som jag hade tänkt ta imorgon. Nu ökade dock priset från 800 till 2300 per biljett. Det finns fortfarande över 25 seats på flyget så platsbrist är det ju inte riktigt.

Någon som har erfarenhet? Är det värt att skita i att boka och köpa på plats på skavsta (om det ens går?) eller är det bara bita i det sura äpplet och boka innan det blir ännu dyrare?

Mvh

orutinerAIR

ps mods, postade i fel tråd från början, ni kan ta bort den andra i offtopic.

Postad

Tips för framtiden: Timebankar du när man köper flygbiljetter går priserna upp. Speciellt om du låter det gå mer än ett par timmar från att du besöker bokningssajten först. Tiltande? Ja.

Postad

flygpriser brukar dra iväg rejält någon dag innan avgång har jag för mig, så att folk som bara måste flyga just då får betala rejält mkt extra, exempelvis affärsmän eller liknande. Detta är även en fint knep för flygbolagen då folk ibland missar sina flyg eller av andra skäl måste köpa ny biljett på plats, vilket då kan ligga på 2-3x stdpriset om man har otur. stod en kille framför mig i ngn kö på flygplatsen i amsterdam, han skulle ha ny biljett till boston, låg på ca 2k euro enkel ekonomi.