Gå till innehåll

NL10 6max AJo,FI river shove från btn


Recommended Posts

Hallå igen, har en ny hand från fisken :). Det är rush igen så har ingen read på snubben(Måste fixa HUD det här suger).

 

Full Tilt Poker $0.05/$0.10 No Limit Hold'em - 6 players

 

UTG: $10.49

MP: $5.63

CO: $30.19

BTN: $9.75

Hero (SB): $14.68

BB: $7.45

 

Pre Flop: ($0.15) Hero is SB with A:heart: J:spade:

3 folds, BTN raises to $0.30, Hero calls $0.25, 1 fold

 

Flop: ($0.70) 2:heart: 3:club: J:club: (2 players)

Hero checks, BTN bets $0.40, Hero calls $0.40

 

Turn: ($1.50) K:diamond: (2 players)

Hero checks, BTN bets $0.90, Hero calls $0.90

 

River: ($3.30) A:diamond: (2 players)

Hero checks, BTN bets $8.15 all in, Hero ????

 

Min kommentar angående handen;

Känner inte direkt att AJo är en bra hand för 3betting pf så jag callar bara. På flopen där tänker jag "nu kommer Cbetet". Visst, ett färgdrag ligger men jag känner iaf att jag låter honom göra misstaget själv om han nu har färgdrag att lägga in pengar självmant istället för att jag ska tvinga honom + om han langar double barrel semi bluff.

 

Turnen skrämde mig rejält, så nu tänker såhär "Jag callar och får se vad han gör på rivern"

 

Rivern fick mig att hoppas på att han hade KJ och att jag nu skulle köra över honom. QT var jag säker på att han inte hade. Shove för att han är dum i huvet på missad färg? AK? Kanske haha. Ett set med antingen 2or eller 3or, kanske.

 

Det dumma är att jag ser bort AK för att jag själv har ett ess, men ett J ser jag därimot inte bort. Man ser det man vill antar jag

 

 

Vad är korrekt här egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3bet pre. som spelat syn.

 

Jo 3bet pre där skulle röja bort rejält med händer, t.e.x 22 och 33. + Suited connector+steal. Men grejjen är den att är det verkligen värt det med AJo? Rätta mig nu om jag säger fel, men det är väl en svag hand? Detsuttom offsuit.

 

Övrigt, är mitt tänk rätt? Tänker jag rätt? Hade dock ingen plan för handen vilket man tydligen måste ha också hehe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo 3bet pre där skulle röja bort rejält med händer, t.e.x 22 och 33. + Suited connector+steal. Men grejjen är den att är det verkligen värt det med AJo? Rätta mig nu om jag säger fel, men det är väl en svag hand? Detsuttom offsuit.

 

Övrigt, är mitt tänk rätt? Tänker jag rätt? Hade dock ingen plan för handen vilket man tydligen måste ha också hehe

 

Den är inte särskilt svag mot en btn-raise, och ganska lättfoldad mot 4-bet (beroende på nivå och så klart på fi). Lätt 3bet pre. Nu får du famla omkring i handen oop hela vägen. Jag synar river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra bluffläge men tror inte att jag synar bara sådär.

 

Text results appended to pokerstove.txt

 

52 games 0.005 secs 10,400 games/sec

 

Board: 2h 3c Jc Kd Ad

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 25.000% 21.15% 03.85% 11 2.00 { AhJs }

Hand 1: 75.000% 71.15% 03.85% 37 2.00 { KK+, JJ, 33-22, AKs, AJs, A3s-A2s, KJs, QTs, 54s, 32s, AKo, AJo, KJo, 54o }

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra bluffläge men tror inte att jag synar bara sådär.

 

Text results appended to pokerstove.txt

 

52 games 0.005 secs 10,400 games/sec

 

Board: 2h 3c Jc Kd Ad

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 25.000% 21.15% 03.85% 11 2.00 { AhJs }

Hand 1: 75.000% 71.15% 03.85% 37 2.00 { KK+, JJ, 33-22, AKs, AJs, A3s-A2s, KJs, QTs, 54s, 32s, AKo, AJo, KJo, 54o }

 

Det här är ju bara värdehänderna o vi behöver 40% i pottodds.

 

Som Puni sa är det en gråtsyn, men vi ligger i princip i toppen av den range som kommer till river på det här sättet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo 3bet pre där skulle röja bort rejält med händer, t.e.x 22 och 33. + Suited connector+steal. Men grejjen är den att är det verkligen värt det med AJo? Rätta mig nu om jag säger fel, men det är väl en svag hand? Detsuttom offsuit.

 

Övrigt, är mitt tänk rätt? Tänker jag rätt? Hade dock ingen plan för handen vilket man tydligen måste ha också hehe

 

Vi 3bettar inte för att sämre händer ska folda obv, och inte foldar väl 22/33 mot en raise BTN>SB?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...