Juzam Postad 19 Augusti , 2005 Rapport Postad 19 Augusti , 2005 Denna tråd känns aktuell igen efter dagens lir. Helt sjukt vilka grejer jag åkt på. Varför tror folk man kan spela en 4-7s, eller 56o i en höjd pott och vinna pengar på det? Helt sjukt. Visst man kan träffa två par, eller en triss, men det det händer ju bara en gång på typ 30 (ids inte räkna), och då inser man ju snabbt att man callat bort ett och ett halvt inköp innan man träffat. Och även om man träffar säg två par eller triss med 5-6, så är det ju ingen försäkring mot att motståndaren inte hängt in ett set med sina QQ, eller floppat kåken mot trissen. Bordet kommer också att para sig rätt ofta efter floppen vilket ju gör att överpar slaktar de två små paren, om de inte blivit en kåk. Man kan ju heller inte lita på att få dra in stegar och färger billigt heller, om folk kan betta dvs. Doyle gillar ju iofs att spela typ 6-7s (inte 4-7s, och inte 5-6o) mot höjningar, men inte till vilket pris som helst. Han är heller inte vemsomhelst, och hans hyperaggressiva image ger honom garanterat betalt om båda träffar. Dessutom är övertaget större live, och då han spelar säkerligen också stackarna. Citera
baller Postad 19 Augusti , 2005 Rapport Postad 19 Augusti , 2005 Det är aldrig motståndarna det är fel på, kom ihåg det. Du kan inte skylla på någon annan, det är DU. Förlorar man är det alltid (tidsperspektiv) ens eget fel, man har A) inte anpassat sig B) spelat där man inte behärskar svängningarna osv osv. Finns flera variabler som man själv kan kontrollera för att behärska situationen. Klaga mindre och analysera mer, fast det kanske är samma sak iofs... (Det finns variabler som man inte kan behärska själv, så som server fel, mjukvarufel etc eländes elände) Citera
Juzam Postad 19 Augusti , 2005 Rapport Postad 19 Augusti , 2005 Ja, men jag förlorar inte pengar mot dessa spelare, så det är inte därför. Jag förstår bara inte. Visst man kan torska ett inköp då man reraisar 3ggr pott preflop med AA, och 4-7an hänger med och sätter stegen. Men aldrig att jag förlorar mot dem i längden, inte en chans. Citera
demme1 Postad 16 Oktober , 2005 Rapport Postad 16 Oktober , 2005 Med read kan du ju spela allt. Jag körde lite på ett bord igår (ett, brukar köra 3-4). Jäklar vilken skillnad det blir på ens spel, det märks efter bara några få minuter. Jag dubblade mot en överagressiv storstack som ställde in med AK på brädan 8,3,2. Jag hade 78o och visste att han hade överkort. Han spelade likadant hela tiden. Sure, han kunde haft ett par, men med readen och spelet och sannolikheten kombinerat bedömde jag det som mindre troligt. Det går ju faktiskt att göra såhär, men det är inte helt enkelt och framförallt smärtar det i hjärtat. Så om någon faktiskt slår dig flera gånger med "skithänder" så behöver det inte alltid bero på tur. Men jag känner med dig, jag vet hur det är under de dåliga sessionerna. Citera
Skadast Postad 24 November , 2005 Rapport Postad 24 November , 2005 Jag tycker det är rätt kul att se folk beklaga sig över dessa saker. Själv hoppade jag på 4 bord igår. På ett och samma bord bluffade jag två gånger med 85 off och 63 off på kort tid. 85-handen bluffade jag ut fi med och visade sedan korten. På andra handen (63) klonkade jag 6 6 på turn och river. Målet med dessa två händer var ju i grund och botten att visa upp ett dåligt och aggresivt spel och det fick gärna kosta en del. Nu blev det två medelstora potter som jag lyckades ta hem och alla spelare fick se mina kort. Återgick till det normala spelet och ingenting gick snett. Resten av sessionen gick alldeles lysande. Alla spydde galla på mig i chatten och tacka fan för det Vad jag vill säga med detta är att ge tusan i att bli förbannad över fiskens spel. Hitta strategin som tar dig runt istället. Självklart får man bli irriterad, men var medveten om att "fiskarna" ifråga är din mat. Om fisken skulle råka äta upp någon av dina eller andras matbitar blir den bara dubbelt så köttig. Vad är problemet? Citera
santiago Postad 24 November , 2005 Rapport Postad 24 November , 2005 Vem bryr sig om en köttig fisk som gömmer sig så fort den är mätt? Citera
Orcus Postad 24 November , 2005 Rapport Postad 24 November , 2005 Vem bryr sig om en köttig fisk som gömmer sig så fort den är mätt?lol ja då blir det ju ett problem faktiskt... Citera
EricT Postad 24 November , 2005 Rapport Postad 24 November , 2005 Jag tycker det är rätt kul att se folk beklaga sig över dessa saker. Själv hoppade jag på 4 bord igår. På ett och samma bord bluffade jag två gånger med 85 off och 63 off på kort tid. 85-handen bluffade jag ut fi med och visade sedan korten. På andra handen (63) klonkade jag 6 6 på turn och river. Målet med dessa två händer var ju i grund och botten att visa upp ett dåligt och aggresivt spel och det fick gärna kosta en del. Nu blev det två medelstora potter som jag lyckades ta hem och alla spelare fick se mina kort. Återgick till det normala spelet och ingenting gick snett. Resten av sessionen gick alldeles lysande. Alla spydde galla på mig i chatten och tacka fan för det Vad jag vill säga med detta är att ge tusan i att bli förbannad över fiskens spel. Hitta strategin som tar dig runt istället. Självklart får man bli irriterad, men var medveten om att "fiskarna" ifråga är din mat. Om fisken skulle råka äta upp någon av dina eller andras matbitar blir den bara dubbelt så köttig. Vad är problemet? Lysande Sickan! Citera
Josefk Postad 30 Maj , 2006 Rapport Postad 30 Maj , 2006 Alltid underhållande att läsa om vek/thighta fiskars "otur". Jag spelar ju "rätt", varför förlorar jag, buhu. Citera
Recommended Posts