Gå till innehåll

Recommended Posts

Borta på 2+2 skrattar alla bara åt denna handen. Undrar vad ni tycker, har inga reads på min motståndare, köpte inte in fullt för att jag inte hade råd (jaja skit i det).

 

Poker Stars, $0.25/$0.50 No Limit Hold'em Cash, 2 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite. View Hand #9492042

 

Hero (BB): $48.15 (96.3 bb)

SB: $55.45 (110.9 bb)

 

Preflop: Hero is BB with 3 3

SB raises to $1.50, Hero calls $1

 

Flop: ($3) Td 2s Ts (2 players)

Hero checks, SB bets $2, Hero calls $2

 

Turn: ($7) Ks (2 players)

Hero checks, SB bets $5.50, Hero calls $5.50

 

River: ($18) 7d (2 players)

Hero checks, SB bets $11, Hero calls $11

 

Spoiler, resultat:

Hero (big blind) showed [3h 3s] and won ($39.50) with two pair, Tens and Threes

Villain (button) (small blind) showed [9h Js] and lost with a pair of Tens

 

Min tankegång var såhär.

 

So he opens from BTN, this can be like any two cards because it's HU and we always wan't to open from BTN very much.

I just flat, no need to 3-bet obviously.

On flop, he is gonna c-bet like 100% of his hands, i know like half of the cards in the deck will be scary for me, and also he will use almost all cards as scare cards. (på turn såklart)

 

So the king is a great bluff card for him, and when the king hits, i think he will check all his lower pairs, 33-99, maybe even JJ and QQ.

But he continue to bet, repping only a flush, a king or a ten imo, he can ofcourse bet Asx.

Then the river comes, he will for sure check his lower pocket pairs, maybe bluff with A high because i don't look strong.

 

Will he even bet a king here i mean? I won't call a third barrel with like 99. (vad försöker han få värde ifrån på river?)

 

And then what kings will he bet, AK? I think so, but he can also have like K9 that is more inclined to check.

 

He always betted pretty fast too, when the board comes off as this, he atleast has to think for like two seconds how much to bet etc etc not only donking all the way.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan förstå lite vad du menar, 6-max känns mer matematiskt och beräknat på något sätt. Det är det jag har svårt med och det tycker jag är tråkigt.

 

Det är så sjukt standard att "6max-folk" kommer till HU och tror alla är tomma hela tiden och att bottenpar är nuts varje hand. Så är det alltså inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Burning är inte så jag menar.

Menar att han kan väll aldrig tro att jag kommer syna river med typ 99, så vad försöker han få värde ifrån, jag tror han ofta checkar en kung på river, och han kommer absolut checka par lägre en kung.

 

Vad som är lättast att lösa har jag ingen aning om, men 6-max känns mer som regler hit och dit, syna inte med KJo ur pos, syna inte med 22 ur pos du kan inte vinna något om du inte träffar set etc.

Men HU är mer att spela på sin motståndare och sina egna kort spelar ofta mindre roll, just my two cents.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar inte varför vi vill in här. Ok att bluff faktorn är stor HU men allvarligt kan ju killen bluffa en bättre hand än 33, Om han tror det är ända chansen att vinna med typ 99-44. Eller? Känns inte standard nånstans enligt mig. (om det nu finns standard.) Tror faktiskt killen har stålet här. Men det är kanske bara jag=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars så tycker jag detta känns som en ganska standard situation där man är ganska lost med sitt PP men samtidigt känner att man ofta leder.

 

För på flopp leder vi ju helt klart nästan alltid, c/r åstadkommer dock ingenting.

Vi vet att nästan alla kort i leken är dåliga för oss på turn men som sagt vi leder oftast.

 

Därför kände jag att "nej fan för att folda på varje turn som vanligt".

För det känns som att det blir alldeles för många c/c flop, c/f turn i dessa lägen, då kan man ju lika gärna folda på flopp.

 

River är ju debatterbar dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men då kommer man ju istället nästan alltid folda på turn?

 

Nä, för fi kommer inte alltid beta turn.

 

Ajjajjajaja.

 

Resultat i vit text nedan:

 

Hero (big blind) showed [3h 3s] and won ($39.50) with two pair, Tens and Threes

Villain (button) (small blind) showed [9h Js] and lost with a pair of Tens

 

Finns nog ingen i hela världen, varken människa eller djur, som behöver läsa det där för att förstå att du vann handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...