Gå till innehåll

Hur påverkar Bonushorandet ditt spel?


QoS

Recommended Posts

Seriöst alltså jag klarar verkligen inte det här! :(

 

Under hösten har jag spelat mest FL-5/10 och det har gått nästan +/- 0 under hösten.

 

Man fick 14 dagar på sig att cleara nyårsbonusen på Empire, och så fort jag satta in för bonusen och skulle börja spela så blev det självklart så att jag spelade när jag inte hade lust eller orkade. Bara för att cleara dom där jäkla $200! :(

 

Och det blev ju värre när jag gick precis över -$200 på rullen, då kändes det som att jag var tvungen att cleara den - farligt, farligt! :(

 

Nu gav jag upp efter att ha gått back -500 på 800 händer

 

Jag är helt enkelt inte gjord för poker, och ännu mindre för att jaga bonusar! ;)

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är sant det som sägs att man ska inte ge sig in en situation man inte är bekväm med för kraftigt eller för fort. Jag hamnade ju i samma fälla med för ett tag sen. Den där bonusen är nästan det enda man har i skallen och själva spelet kommer i andra hand, man sitter bara och rakar fram händerna, "jag kan göra en syn här, det blir bra för bonusen". Efter ett tag märker man ju att det antingen är +/-0 eller back med bonusen och facit i hand. Jag har gett upp det där med bonushorandet för stunden, jag behöver nog bli en mer solid pokerspelare först innan jag börjar jaga ersättning på raken.

Dessutom har ju mitt intresse för SnGs och multis återkommit igen så då är bonushorande ingen vidare ljus idé över huvudtaget :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, visst påverkar bonushorandet.

Jag clearade nyligen en 200€-signupbonus på 24H och behövde 2 000 VIP-points Jag tog upp mina 700€ till drygt 1 600€ efter normalt spel. Då hade jag bara nått runt 1 000 VIP-points efter fyra dagar och insåg att det var en jävligt seg bonus.

Jag fick nån sorts kortslutning och trodde att jag bara hade en vecka på mig att cleara bonusen. Så jag tvingades spela - och då spelade jag dåligt eftersom jag hade behövt ett par dagar off samtidigt som jag hade lite motflyt - i två sega dagar. Jag gick ner till 1 100 innan jag clearade bonusen. Plus i och för sig men ändå så talande att jag lyckades torska nästan 500 för att jag egentligen inte hade lust att spela.

När jag läste mailet om bonusen igen upptäckte jag att jag hade en MÅNAD på mig att cleara bonusen. Suck.

Nästa gång ska jag försöka förbjuda mig själv att snegla på antalet händer och ägna mig åt att spela och läsa reglerna ordenligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns några legitima orsaker att inte använda en bonus.

 

a) du gillar inte siten (för få spelare/för bra spelare)

b) bonusen kan bara clearas genom att spela på en limit du inte är bekväm med/du har inte bankroll för att spela på den nivån.

c) du kan tjäna mer pengar genom att spela på någon annan site utan bonus

 

Om du normalt spelar på Party och inte vill ha en partybonus för du spelar sämre med bonus borde du allvarligt överväga att ge upp poker, eftersom det är ett så grundläggande fundament i poker att ta bets där man har en fördel. Att tacka nej till $0.14-$0.20 per hand helt utan förpliktelser är korkat. Fixa istället läckorna i ditt eget spel som gör att du inte tror dig spela lika bra med en bonus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv har jag inga problem med att cleara bonusar. Något jag däremot gör, det är att INTE ta reda på hur en raked hand räknas. Därmed vet jag inte vad jag ska förändra för att få fler raked hands.

 

Sen så valde jag att vänja mig vid en nivå på FL som gör att jag är bekväm med att spela på nivåer där det går att cleara bonusen. Gjorde detta innan jag började bonushora.

 

Håller på med 100$ bonus på Empire just nu och efter drygt 350raked hands så ligger jag +90$ på spelet. Sjukt lösa/passiva bord på 0,5/1 FL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Har spelat NLT$50 och $100 nu i kanske 2 månader och tänkte testa på att lira för en bonus för första gången. Valde Multipokers $100 bonus och satsade på att lira 3 bord $0.5/1FLT. Planen var att lira tight och plocka bonusen som vinst helt enkelt. Om jag gick plus på spelet så var det en smäll jag kunde ta. :)

 

I alla fall tog bonusen knappt 3 timmar att cleara och jag gick t.o.m. $170 i vinst på borden. Men mitt spel var verkligen ingenting som jag lirat tidigare. Vettetusan vad jag höll på med ibland.

 

Jag spelade connectors istort sett hela tiden, jagade hålstegar när raisarna höll sig nere, fortsatte spela låga par typ 22 vs AK när jag hade den readen och floppen kom mellankort osv. Jag var många gånger mer aggresiv än jag någonsin varit. Försökte köpa potter istort sett varje gång jag såg en liten potential till svaghet hos fi.

 

Pokertracker sa efteråt att jag frivilligt lagt in pengar i 42% :shock: av potterna och min preflop-raise rate låg på 5.9%.

 

Vettetusan vad det beror på att jag gick plus med det här spelet då det enda jag lyckats med tidigare är TA-stategin.

Men att bonusen man jagar gör skillnad lärde jag mig rätt fort. Sen om det beror på spelarna på Party är mycket sämre vet jag inte efter 800 händer, men man kanske ska undersöka lite mer. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har själv just börjat bonushora och märkte av fenomenet att man spelar sämre och stressat.

 

Dock så lyckades jag vända trenden och tankegången är att varje förlorad dollar innebär att jag förlorat av mina kära bonus. Jag spelar därför ännu bättre, och inte super-passivt, utan som jag ska helt enkelt.

 

Den mentala biten är ju självklart en stor del av pokern och här syns den väl ännu mer. Det gäller att klara av att koppla bort, och ninte tänka i pengabanor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med QoS helt och hållet.

Jag clearade nyligen en 50% upp till $100 på Paradise, och när jag segat ut $80 av dem låg jag runt +$300.

Jag trivdes inte vid sidan, vilket fick mig att tycka att jag skulle skynda klart med bonusen och sedan ta mig vidare till nästa sida.

Ajajaj, vilken dålig idé.

Nog alltid blev jag klar med bonusen fort, men tilten jag slog på var så stor att det var sjukligt :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...