Gå till innehåll

30.000 kr. 100 dagar.


glasvegas

Recommended Posts

Fiskarna på nl10 är helt sjuka. Är det meningen att jag ska syna här eller?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.10(BB) Replayer

Hero ($22.29)

BB ($16.41)

BTN ($19.06)

 

Dealt to Hero J:club: A:diamond:

 

BTN calls $0.10, Hero raises to $0.40, fold, BTN calls $0.30

 

FLOP ($0.90) A:heart: 8:club: 6:club:

 

Hero bets $0.50, BTN calls $0.50

 

TURN ($1.90) A:heart: 8:club: 6:club: A:club:

 

Hero bets $1.10, BTN raises to $18.16 (AI), Hero folds

 

BTN wins $3.90

 

Jag snappar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 392
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag snappar

 

 

Okej... Tycker det är så svårt i sådana här situationer när man investerat mindre än 2€, sedan pushar han all in med nästan 200bb. Känns som han ganska ofta har färg här, och visst - isf har jag massa outs, men det känns som att jag kan få in pengarna i bättre lägen. Någon som resonerar som jag, eller är det en solklar snapsyn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej... Tycker det är så svårt i sådana här situationer när man investerat mindre än 2€, sedan pushar han all in med nästan 200bb. Känns som han ganska ofta har färg här, och visst - isf har jag massa outs, men det känns som att jag kan få in pengarna i bättre lägen. Någon som resonerar som jag, eller är det en solklar snapsyn?

 

Ditt resonemang stämmer men då du beskrev FI som fisk hittar jag syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ditt resonemang stämmer men då du beskrev FI som fisk hittar jag syn.

 

Efter att ha backat över 30 inköp på mindre än 20k händer, och backat två nivåer, har jag antagligen svårare syna sådana här överbet när båda sitter djupt, än vad jag hade gjort i annat fall. Just nu vill jag bara spela "riktig" poker och även om jag ofta leder här känns det som att det är okej att folda trots att fi är fisk. Inte sällan sitter han med en dålig flush här, ibland ett sämre A, ibland nötfärgdrag. Det måhända varit en dålig fold, men jag hittar som sagt gärna bättre situationer att få in pengarna med nästan 200bb djupt, än när jag är såhär osäker i en pot där jag investerat mindre än 20bb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har läst igenom denna db nu och well.. Jag får väl helt enkelt beklaga att det har gått som det har gått och att du springer svinigt dåligt. Jämt kul när någon kommer in med mål och strikta bi bränser och LYCKAS!

 

Men har sett ganska många händer du har postat och det känns som du har ett stort problem med post flop spelet samt att se på fis range och då ta värde istället för att bara bomba in det i vissa situationer.

 

Hoppas du kommer ur svackan och se hela helvetes grindet på nl10/20 med något positivt, att du har fått in nya moves/linjer i ditt spel. Va kritisk mot dig själv och som andra har sagt, analysera dina händer i HEM väldigt mycket!:-)

 

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har läst igenom denna db nu och well.. Jag får väl helt enkelt beklaga att det har gått som det har gått och att du springer svinigt dåligt. Jämt kul när någon kommer in med mål och strikta bi bränser och LYCKAS!

 

Men har sett ganska många händer du har postat och det känns som du har ett stort problem med post flop spelet samt att se på fis range och då ta värde istället för att bara bomba in det i vissa situationer.

 

Hoppas du kommer ur svackan och se hela helvetes grindet på nl10/20 med något positivt, att du har fått in nya moves/linjer i ditt spel. Va kritisk mot dig själv och som andra har sagt, analysera dina händer i HEM väldigt mycket!:-)

 

GL

 

 

Tackar! Klart jag ska ta mig ur svackan och helvetesmicrogrinden! ;-)

Som du skriver har jag absolut problem med vissa spel post flop, försöker dock utvecklas, men sedan jag flyttat till microgaming och backat i en rasande fart har jag haft svårt att få en verklig distans från spelet och analysera mina händer optimalt.

 

Just nu är det nl10 som gäller och försöker se det som en nystart (igen..) och hoppas att det snart vänder. Igår lyckades jag hitta ett plus på tre inköp, vilket var en trevlig "start" på nivån.

 

Om jag nu ser till att spela nl10 och försöker förbättra mitt spel, kommer jag med hjälp av positiva resultat och rb den 1a juli vara tillbaka på nl50€ in no time!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående AJ, ja det där är en fold om du inte har extremt bra skäl att explosyna. Och även om du nu anser att du har så absurt stark read så är det förmodligen ändå bättre att folda.

 

Orsaken är att även om din motspelare har en kontinuerlig överbetsbluff (dvs överbetsbluffar hela rangen och inte bara polariserade händer) kommer du dyka upp med starkare bluffcatchers än såhär tillräckligt ofta för att göra överbettet -ev (förutsatt att du inte mongospelar och har med dig en helt oväntad range till river, men då ska du åtgärda de tidigare stegen i handen snarare än att börja syna 180bb på den parade färgbrädan med i princip ingenting)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold pre?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.10(BB) Replayer

SB ($11.67)

BB ($9.95)

UTG ($21.22)

UTG+1 ($10)

Hero ($10.15)

BTN ($18.34)

 

Dealt to Hero J:diamond: J:spade:

 

UTG calls $0.10, fold, Hero raises to $0.40, BTN raises to $1.60, fold, fold, fold, Hero calls $1.20

 

FLOP ($3.45) 4:heart: 3:club: 3:diamond:

 

Hero checks, BTN bets $2, Hero calls $2

 

TURN ($7.45) 4:heart: 3:club: 3:diamond: T:heart:

 

Hero checks, BTN bets $7.10, Hero calls $6.55 (AI)

 

RIVER ($20.55) 4:heart: 3:club: 3:diamond: T:heart: 9:heart:

 

Hero shows J:diamond: J:spade:

(Pre 19%, Flop 8.4%, Turn 4.5%)

 

BTN shows A:heart: A:club:

(Pre 81%, Flop 91.6%, Turn 95.5%)

 

BTN wins $19.53

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fold funkar om han inte är spew. regs bluffar sällan här och med den sizen. han har heller sällan sämre värdehänder, visst det händer att han viker upp AQs och TT men inte tillräckligt ofta imo.

 

4b/syn funkar om han kan stacka light, men då måste han vara extrem med tanke på att alla givar du postar så verkar fi justera mot att du är NIT. glöm inte din image för fan.

 

syn funkar om vi tidigare har gått till showdown och sett fi 3betta mycket SC, vi får även gärna ha sett fi spela passivt i 3b spots med unimproved broadways.

 

som det ser ut så körde du en klassiker och satte honom på AK hela vägen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fold funkar om han inte är spew. regs bluffar sällan här och med den sizen. han har heller sällan sämre värdehänder, visst det händer att han viker upp AQs och TT men inte tillräckligt ofta imo.

 

4b/syn funkar om han kan stacka light, men då måste han vara extrem med tanke på att alla givar du postar så verkar fi justera mot att du är NIT. glöm inte din image för fan.

 

syn funkar om vi tidigare har gått till showdown och sett fi 3betta mycket SC, vi får även gärna ha sett fi spela passivt i 3b spots med unimproved broadways.

 

som det ser ut så körde du en klassiker och satte honom på AK hela vägen?

 

På flop tror jag säkert han c-betar med AK, om han sitter på AKs är turn ett bra kort att semi-bluffa, men samtidigt är det inte tillräckligt ofta jag leder i den här situationen. Hade knappt 200 händer på fi men han har spelat ganska tight, så det är en dålig syn på turn definitivt.

 

 

Har f.ö. spelat ett timme idag och hittat ett inköp +. Var upp över tre inköp ett tag, men tappade det fina plusset när jag gick all-in pre med AK mot en kille som visade J10, självklart floppade han stegen. Finns definitivt bättre värde på nl10 än nl20. Hittills upp nästan 5 inköp på 2k händer.

 

BR: 260€ (140€ kvar till nl20)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade en trevlig överraskning i brevlådan idag! Skickades tydligen från UK, trodde den skickades från USA så hade räknat med någon vecka i leveranstid.

 

264ovp1.jpg

 

 

Ska ta till mig varje sida ur den här boken, göra anteckningar, och se till att verkligen använda det jag lärt mig när jag spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.10(BB) Replayer

SB ($3.69)

BB ($15.57)

UTG ($10)

UTG+1 ($13.04)

Hero ($13.22)

BTN ($10.10)

 

Dealt to Hero K:club: K:spade:

 

fold, fold, Hero raises to $0.30, fold, SB calls $0.25, BB raises to $0.90, Hero raises to $3.30, fold, BB calls $2.40

 

FLOP ($6.90) 5:diamond: J:diamond: 9:club:

 

BB bets $3.50, Hero raises to $9.92 (AI), BB calls $6.42

 

TURN ($26.74) 5:diamond: J:diamond: 9:club: 4:heart:

 

RIVER ($26.74) 5:diamond: J:diamond: 9:club: 4:heart: 6:club:

 

BB shows A:diamond: A:club:

(Pre 82%, Flop 90.9%, Turn 95.5%)

 

Hero shows K:club: K:spade:

(Pre 18%, Flop 9.1%, Turn 4.5%)

 

BB wins $25.41

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AA mot QQ 300bb stacks, Q på flop.

JJ mot AQ (mot fisk) A på river.

KQ mot 78 i ruter QQA flop med två ruter, all-in på flop, gissa riverkort.

 

Back 5 inköp hittills på 60 minuter. All-in EV säger + ett inköp. Det är fan inte möjligt att springa såhär illa. Varför vänder det aldrig. Hur kan variansen vara emot en såhär många händer i rad. Sorry att jag gnäller så jävla mycket men jag fattar inte. Ska jag byta site? (nej, jag tror inte på någon "rigg")

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi är firre med 55/38...

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.10(BB) Replayer

SB ($3.05)

Hero ($23.69)

UTG ($14.39)

UTG+1 ($28.56)

CO ($12.38)

BTN ($20.84)

 

Dealt to Hero 4:club: 4:heart:

 

fold, fold, CO raises to $0.30, BTN calls $0.30, fold, Hero calls $0.20

 

FLOP ($0.95) 8:spade: 8:club: 4:diamond:

 

Hero checks, CO checks, BTN checks

 

TURN ($0.95) 8:spade: 8:club: 4:diamond: 5:heart:

 

Hero bets $0.60, CO folds, BTN calls $0.60

 

RIVER ($2.15) 8:spade: 8:club: 4:diamond: 5:heart: 7:diamond:

 

Hero bets $2.30, BTN raises to $8.90, Hero raises to $22.69, BTN calls $11.04 (AI)

 

BTN shows 8:diamond: 8:heart:

(Pre 81%, Flop 100.0%, Turn 100.0%)

 

Hero shows 4:club: 4:heart:

(Pre 19%, Flop 0.0%, Turn 0.0%)

 

BTN wins $39.93

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.10(BB) Replayer

SB ($44.85)

BB ($9.35)

UTG ($11.93)

CO ($1.44)

Hero ($13.31)

 

Dealt to Hero A:spade: A:heart:

 

fold, fold, Hero raises to $0.30, SB calls $0.25, BB calls $0.20

 

FLOP ($0.90) A:diamond: T:heart: Q:diamond:

 

SB bets $0.90, BB folds, Hero raises to $2.20, SB calls $1.30

 

TURN ($5.30) A:diamond: T:heart: Q:diamond: 9:spade:

 

SB bets $5, Hero raises to $10.81 (AI), SB calls $5.81

 

RIVER ($26.92) A:diamond: T:heart: Q:diamond: 9:spade: 7:diamond:

 

Hero shows A:spade: A:heart:

(Pre 77%, Flop 70.4%, Turn 79.5%)

 

SB shows 9:diamond: T:diamond:

(Pre 23%, Flop 29.6%, Turn 20.5%)

 

SB wins $25.58

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vi börjar så här: vad tror du att fi leder ut med för range i AA handen?

 

och i KK så blir det åter igen för dyrt att bluffa med över 3x i size.

 

 

1. Två par till vilket färgdrag som helst.

 

2. Vadå bluffa? Ska jag alltid utgå från att fi sitter på AA bara för att han synar 3-bet oop?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...