Gå till innehåll

Anonymitet i Pokerforum.nu


Recommended Posts

  • Svars 90
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Saken är den, Dev, att skulle vi ta debatten på ett lite djupare plan, angående hur forumdynamiken egentligen fungerar, så skulle jag bli tvungen att göra jämförelser med andra totalitära system i världen.

 

Ingen av er moddar skulle kunna ta den debatten.

Den skulle sänka er som människor, lägre än ni trodde var möjligt.

 

Ni väljer att leva i er egen bubbla. Det är helt okej.

Om tio år kommer ni samtliga att undra vad fan ni pysslade med egentligen.

 

Men just här och nu känner ni er som gudar.

Även den lilla makten som adminverktygen ger er, boostar ert ego mer än vad som är hälsosamt "i det långa loppet"...

 

Så jag tycker att vi skiter i just den här diskussionen.

Om ett decennium kommer ni att begripa vad jag snackar om...8-)

Jag citerar det här bara så att Lapproffe inte editerar bort det när han själv inser hur sjuk texten är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saken är den, Dev, att skulle vi ta debatten på ett lite djupare plan, angående hur forumdynamiken egentligen fungerar, så skulle jag bli tvungen att göra jämförelser med andra totalitära system i världen.

 

Ingen av er moddar skulle kunna ta den debatten.

Den skulle sänka er som människor, lägre än ni trodde var möjligt.

 

Ni väljer att leva i er egen bubbla. Det är helt okej.

Om tio år kommer ni samtliga att undra vad fan ni pysslade med egentligen.

 

Men just här och nu känner ni er som gudar.

Även den lilla makten som adminverktygen ger er, boostar ert ego mer än vad som är hälsosamt "i det långa loppet"...

 

Så jag tycker att vi skiter i just den här diskussionen.

Om ett decennium kommer ni att begripa vad jag snackar om...8-)

 

Haha, vilket jävla skämt. "Jag har argument men ni fattar inte dem så det är meningslöst att försöka för ni är som nazisterna." Starkt jobbat, Roffe. Årets argumentationspris. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen tycker jag i motsats till Roffe att det är alldeles för högt i tak på det här forumet. Hade man stängt av alla 18-åriga idioter som vågar sitta och vara tuffa med oneliners på internet men som inte skulle ha kuk nog att säga ett knyst i ens face vid ett pokerbord irl för att de vet att de skulle få en fet smäll i nyllet, så kanske fler skulle vara intresserade av att skriva vettiga inlägg med god ton som skulle kunna åstadkomma något konstruktivt. Nu är det ju endast ett jävla trollträsk för pajkastning, kukmätning och tävlande i vem som kan vara mest dum i huvudet.

 

Personligen hade jag bannat bort hybrisligan och begåvningsreserven för länge sedan.

 

Roffe har rätt på en punkt. Reglerna skall vara konsekventa och lika för alla, men sen är det mest dravel och överdramatiserat in absurdum. Känns lite som en dramaqueen som vill kasta in en brandbomb med jämna mellanrum för att röra om och få lite action.

 

Det är precis som när du driver en krog. För varje idiot man låter vara kvar så förlorar man 25 bra gäster. Samma sak på det här forumet. Sanera bort de 50 värsta dumskallarna så ska ni se att folk kanske på sikt börjar skriva om poker igen.

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen tycker jag i motsats till Roffe att det är alldeles för högt i tak på det här forumet. Hade man stängt av alla 18-åriga idioter som vågar sitta och vara tuffa med oneliners på internet men som inte skulle ha kuk nog att säga ett knyst i ens face vid ett pokerbord irl för att de vet att de skulle få en fet smäll i nyllet, så kanske fler skulle vara intresserade av att skriva vettiga inlägg med god ton som skulle kunna åstadkomma något konstruktivt. Nu är det ju endast ett jävla trollträsk för pajkastning, kukmätning och tävlande i vem som kan vara mest dum i huvudet.

 

Personligen hade jag bannat bort hybrisligan och begåvningsreserven för länge sedan.

 

Roffe har rätt på en punkt. Reglerna skall vara konsekventa och lika för alla, men sen är det mest dravel och överdramatiserat in absurdum. Känns lite som en dramaqueen som vill kasta in en brandbomb med jämna mellanrum för att röra om och få lite action.

 

Det är precis som när du driver en krog. För varje idiot man låter vara kvar så förlorar man 25 bra gäster. Samma sak på det här forumet. Sanera bort de 50 värsta dumskallarna så ska ni se att folk kanske på sikt börjar skriva om poker igen.

 

 

Förre

Det är väl klart man inte vill ha smäll så givetvis sköter man snacket på forum istället. Det trodde jag alla fattade. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för 200 bucks ger jag dig staahlas riktiga identitet förre! då kan det smälla vill jag lova!

 

fejkedit: givetvis öppet för roffe också.

Det vore småkul att få ett ordentligt förrepisk med allt snack (på nätet) som skulle följa. Hade det inte gjort ont hade jag också varit på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saken är den, Dev, att skulle vi ta debatten på ett lite djupare plan, angående hur forumdynamiken egentligen fungerar, så skulle jag bli tvungen att göra jämförelser med andra totalitära system i världen.

 

Ingen av er moddar skulle kunna ta den debatten.

Den skulle sänka er som människor, lägre än ni trodde var möjligt.

 

Ni väljer att leva i er egen bubbla. Det är helt okej.

Om tio år kommer ni samtliga att undra vad fan ni pysslade med egentligen.

 

Men just här och nu känner ni er som gudar.

Även den lilla makten som adminverktygen ger er, boostar ert ego mer än vad som är hälsosamt "i det långa loppet"...

 

Så jag tycker att vi skiter i just den här diskussionen.

Om ett decennium kommer ni att begripa vad jag snackar om...8-)

 

"Jag sitter inne på info. Heavy shit, om du bara visste vad det handlar om så skulle du falla på knä inför mig. Jag skulle kunna få hela pokerbranschen att falla med all shit som jag sitter inne på. Vänta bara tills du får höra."

 

[...]

 

"Som jag sagt i fem års tid år så är det bara en tidsfråga tills jag släpper min informationsbomb - vilken dag som helst kommer det att ske, och jag kommer att vända er värld upp och ned. Darra lite till, det kan hända under precis vilken livstid som helst."

 

LappRoffe. Vi är trötta på att vänta på att nåt vettigt ska komma ur din salutkanon till din egna grandiosa äras lov. Fem års lösa skott övertygar inte.

 

LappRoffe. Vi som har debatterat med dig ser hur du vänt på sanningar, vridit på verkligheten och skapat höns av imaginära fjädrar. Vi som sett det på ett ställe fattar att det ligger till på samma sätt överallt annars där du petar i verklighetens journaler. Du har tappat all trovärdighet på alla områden för oss.

 

LappRoffe. Dina enda semi-allierade är de oupplysta som ännu inte sett i första hand att du konstant har fel och som därför ger dig the benefit of a doubt. Se, Bjoelle var en av dem. Tills nyss. Ännu en förlorad, and counting.

 

LappRoffe. Du borde skaffa ett nytt nick och börja om på ny kula. Du kan ju det där; LappRoffe är ju inte det enda nick under vilket du har försökt svinga mot mig, iaf.

 

Hoppas pizzan smakar bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:-D

 

Det är inte alla som inser det, men det här var det bästa svar man skulle kunna skriva på ett sådant inlägg som jag skrev till Lappen. Jag skulle ha gjort likadant. See, när man inte har något bra svar, känner sig lite påkommen eller bortgjord eller gud vet vad Roffe känner, så är det bästa sättet för att återta kontrollen att helt enkelt låtsas inte bry sig. Ett kort "OK", eller ännu hellre en smiley, är en bra teknik.

 

...om den inte counterfeitas av att motparten påtalar syftet med tekniken, då. :mrgreen:

 

Då faller det hela lite på samma sätt som det är svårt att ragga upp en tjej med en massa smarta knep när ens rival sitter och berättar för tjejen hur man tänker sig att ens knep ska ta en innanför hennes blus.

 

Obv bromance.

 

Det också, obv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1.8- Nolltolerans mot outningar. Det är ett totalförbud mot att såväl avslöja som att spekulera i vilka som döljer sig bakom ett forumnick eller svenska spelaralias.

 

Känner mig tvungen att posta denna regel, eftersom den hör till topic.

Jag tycker att det är beklagligt att moderatorer och exmoderatorer försöker vrida topic till att handla om LappRoffe.8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och om du skulle till att gissa lite kring varför just den regeln existerar? U know, litegranna som varför man i domar hänvisar till förarbetena till lagtexten.

 

Är det:

 

A) för att skydda de vanliga forumfånarna från att outas

 

B) för att skydda ägar-höns i spelbolag så att de kan härja fritt och sprida dynga

 

Take your pick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antog och antar fortfarande att du menar mig. Det enda jag kände mig träffad av var det där med "tunnisar", för jag är ju som bekant tunn som en vidja. Vad jag går för IRL har du ju sett i egen hög person. Inte sprang jag och gömde mig iaf. Nog för att en vidja är lätt att "gömma bakom andra", men jag har aldrig riktigt känt behovet.

 

Tycker nog att frekvensen i dina påståenden om hur jag är IRL avtog en smula efter det att du faktiskt fick träffa mig. Nu kanske det är dags att ses igen snart, så du inte drabbas av glömska?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antog och antar fortfarande att du menar mig. Det enda jag kände mig träffad av var det där med "tunnisar", för jag är ju som bekant tunn som en vidja. Vad jag går för IRL har du ju sett i egen hög person. Inte sprang jag och gömde mig iaf. Nog för att en vidja är lätt att "gömma bakom andra", men jag har aldrig riktigt känt behovet.

 

Tycker nog att frekvensen i dina påståenden om hur jag är IRL avtog en smula efter det att du faktiskt fick träffa mig. Nu kanske det är dags att ses igen snart, så du inte drabbas av glömska?

 

Tycker jag också, men den där jävla Crappy kutade så gruset sprutade kring småfötterna...:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...