eschmanCAT Postad 7 Maj , 2011 Rapport Postad 7 Maj , 2011 Råkade anmäla mig till ME, då jag trodde att det var en FPP sattelit. Nej, jag var varken full eller trött. Allt är TV-serien Chucks fel... Iallafall. Rätt djupt i turneringen, förbi ITM plockar jag upp TT BvB 45x djup versus den värsta nit jag någonsin sett. Efter 109 händer på bordet hade jag sett honom spelat två händer, båda gångerna c/f efter att höjt 4x preflop. Ska tilläggas att jag aldrig höjt hans stora. Vi var ungefär 5% kvar av de ursprungliga fältet. Med 42x kvar känns det som att jag borde lägga, och vänta på ett bättre läge. Ska tilläggas att jag aldrig höjt hans stora. 8 foldar. Hero (SB) höjer upp till 3x. Fi. (BB) 3b till 10x Hero? Om mitt höga antal skapade trådar ogillas, så är det bara att säga till så ska jag sluta dränka er i MTT-händer. Citera
RoopzY Postad 7 Maj , 2011 Rapport Postad 7 Maj , 2011 Det är okey att du lägger upp många händer, men lägg då upp hand history på händerna, så kan man se stackstorlekarna, plus att det är mycket trevligare att läsa. Det verkar dessutom som om du bildar dig en uppfattning om hur en spelare spelar utifrån alldeles för få händer. Han kanske har spelat få händer, för att han har fått väldigt dåliga kort ett tag. Här ska du gå all in oavsett vem du möter. Du har TT i small blind mot big blind 42 big blinds deep, då ska allt in. Som sagt lägg upp hand history på händerna i fortsättningen Citera
eschmanCAT Postad 7 Maj , 2011 Författare Rapport Postad 7 Maj , 2011 Okej. Alla dessa är tagna direkt från minnet, händer som förföljt mig ett tag nu. I fortsättningen ska jag absolut lägga upp HH. Grejen är att han var så tight, såg det ut som, att han skull flatta alla PP under JJ, vilket gjorde att jag antagligen flippade. Och det känns onödigt att flippa mot hans range w en 42x stack. Han kan såklart vika också, men jag tror inte han viker en enda hand han bestämmer sig för att 3b. Men som du säger, mitt antagande om att han är så tight baserat på så få händer är antagligen fel, så en push är väl kanske mest +ev. Citera
eschmanCAT Postad 7 Maj , 2011 Författare Rapport Postad 7 Maj , 2011 Sen också att inköpet var 1/5 av min BR, förstapriset var $400k och jag inbillade mig att jag inte kunde vinna flips bidrog nog till folden.... Citera
sulla Postad 7 Maj , 2011 Rapport Postad 7 Maj , 2011 Jag säger push, men inte insta, och inte helt givet. Kan vi inte anpassa spelet beroende på vem vi möter så är vi inte bra. Vi kommer typ alltid flippa eller ligga efter om vi får syn. Hade vi haft en aktiv spelare mot oss hade jag instapushat då vi ofta kommer få fold men jag tror ofta en ABC tight spelare kommer syna 4bet med en stor del av sina 3betshänder och 3betshändernas range slår oss nog. Vi ska väga in att det är ME, alltså mindre antal fiskar, vi ska väga in vår read även om vi har ett litet sample, vi ska väga in strukturen som är långasm som satan och vi ska väga in att vi har en stack som är riktigt fin. Citera
boyssaninter Postad 7 Maj , 2011 Rapport Postad 7 Maj , 2011 På vilken plats slutade du i turneringen då? Citera
eschmanCAT Postad 7 Maj , 2011 Författare Rapport Postad 7 Maj , 2011 Jag säger push, men inte insta, och inte helt givet. Kan vi inte anpassa spelet beroende på vem vi möter så är vi inte bra. Vi kommer typ alltid flippa eller ligga efter om vi får syn. Hade vi haft en aktiv spelare mot oss hade jag instapushat då vi ofta kommer få fold men jag tror ofta en ABC tight spelare kommer syna 4bet med en stor del av sina 3betshänder och 3betshändernas range slår oss nog. Vi ska väga in att det är ME, alltså mindre antal fiskar, vi ska väga in vår read även om vi har ett litet sample, vi ska väga in strukturen som är långasm som satan och vi ska väga in att vi har en stack som är riktigt fin. Precis min tanke. Och ja, det fanns en jävla massa fisk trots det höga inköpet, många microdonkande kvalare. Mellan Top 150-200, lev min slutplacering. Kommer inte riktigt ihåg Citera
Recommended Posts